Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-06, 19:51
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Jag njuter av varenda sekund. TACK TRUMP, för att du gör det så mycket ENKLARE FÖR OSS!

Du njuter av att kloaken ryssland lider nederlag med förluster på 30,000+ ryska avskum i månaden. Låter helt stört att njuta av någon sådant men du verkar ha störd rysk mentalitet så det förklarar saken för läsarna av tråden.

Tack för att du visar ett exempel på efterbliven rysk logik genom att hylla USA:s president Trump när ryska "allsmäktiga" armén är helt impotent och inte kommer någonstans i KGB-Putins fiasko och katastrofalt misslyckade tredagarskrig.
Citera
2025-03-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Du förstår väl att korruption inte går att mäta? Och ännu värre...den dolda korruptionen går inte att få en gnutta susning om. Det är en abstrakt sak som listas på en rankinglista skapad för att vilseleda och hjärntvätta.

Okej, det får du ju såklart tycka, men jag noterar samtidigt att du uppenbarligen har mätt USA:s korruption på något sätt som gör att du drar slutsatsen att USA är världens mest korrumperade land, till och med värre än samtliga afrikanska länder. Låter det rimligt tycker du? Hur kom du fram till detta? Att du grundlöst påstår något på ett anonymt internetforum gör det inte automatiskt till någon sanning.
Senast redigerad av Lakritsfabriken 2025-03-06 kl. 20:00.
Citera
2025-03-06, 19:57
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Du njuter av att kloaken ryssland lider nederlag med förluster på 30,000+ ryska avskum i månaden. Låter helt stört att njuta av någon sådant men du verkar ha störd rysk mentalitet så det förklarar saken för läsarna av tråden.

Tack för att du visar ett exempel på efterbliven rysk logik genom att hylla USA:s president Trump när ryska "allsmäktiga" armén är helt impotent och inte kommer någonstans i KGB-Putins fiasko och katastrofalt misslyckade tredagarskrig.

Jag ser att du undviker min fråga. Ditt frånvaro av svar tolkar jag härmed som att du gett upp att leta efter bevis som stödjer ditt ljug om att Carlson är en betald rysshora, din mytoman. Har någon någonsin gjort en wedgie på dej och dragit den så hårt upp att dina speedos liknar en badmössa?
Citera
2025-03-06, 20:05
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Svara ärligt nu.

Jag kan svara ärligt att jag uppriktigt tycker synd om dig för att du är helt efterbliven. Inga konstigheter där, alla i tråden vet detta.

Lite jubel bland flashbacks putinrunkare?

Krånglar massmördaren KGB-Putin och hästansiktet Lavrov med vapenvilan så är USA redo att gå all in med sanktioner mot ryska olje och gasexporten.

The US will not hesitate to go “all in” on sanctions on Russian energy if it helps lead to a cease-fire in the Ukraine war, Treasury Secretary Scott Bessent said, - Bloomberg

Sanctions on Russia “will be used explicitly and aggressively for immediate maximum impact” at Trump’s guidance.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljq2a23jsc22
Citera
2025-03-06, 20:10
Medlem
raskenss avatar
Tusentals dödade ryska soldater i liksäckar. På väg hem.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljpqoiitpc25

I love the smell of dead russian corpses in the morning
Citera
2025-03-06, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
Rysslands ekonomi är dock ett luftslott. Deras ekonomi går inte jämföra riktigt på samma sätt med andra länder det vet du nog.
Tack för ditt kvalitativa argument. Klagomål skickas lämpligast till Världsbanken, som alltid leds av en amerikan.

Citat:
Russia overtakes Japan to become the fourth largest economy in the world in PPP terms

The World Bank has improved Russia’s ranking after revising its data and says that Russia actually overtook Japan in 2021 and has maintained its position at number four since then. Its previous calculations were based on 2017 data but these have now been updated to reflect the 2021 figures.
https://www.intellinews.com/russia-overtakes-japan-to-become-the-fourth-largest-economy-in-the-world-in-ppp-terms-328108/
Citera
2025-03-06, 20:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Minns ni hur döda ryska soldaters familjer fick gåvor som kompensation för familjetragedin? Först Lada-bilar sedan snabbt ned till handdukssett, torkad fisk, ved, potatis med mera. Ni vet också hur ryssar och ukrainare kallar meningslöst döda soldater för "kött" som dör i "köttanfall"? Senaste gåvan till de döda soldaternas efterlevande är en elektrisk köttkvarn! Makabert även för att vara ryssar faktiskt.
https://x.com/wartranslated/status/1897721654433722465
Citera
2025-03-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det stora problemet är ju inte resurser utan att vi saknar samordning om inte USA styr Nato.

Jodå, visst har vi brustit i upprustning i Europa under många år. Detta med USA:s tillåtelse (och kanske uppmuntran?) så att USA:s vapenindustri fått en snudd på monopolartad position i Europa. Visst, de har bra grejor men det var en win-win att vi hade den uppgörelsen mellan USA-EU. De har tjänat grova pengar på oss. Nu har dock en ny US-ledare tillträtt som vänt upp och ner på allt, agent Krasnov. Och det är så klart på det viset att USA har rätt att lägga om kurs i livet och bestämma sig för att ha en annan profil på sin utrikes- och försvarspolitik. Men de är inte oskyldiga till rådande situation och om de inte vill att nuvarande och kommande samarbetspartners helt ska tappa allt förtroende för USA som partner får de fundera lite över detta med att fullfölja ingångna avtal och ge samarbetspartners skälig uppsägningstid på långsiktiga kontrakt. Ett rykte förstört är svårt att sen reparera. Fråga ryssen. De har bränt all cred de jobbade ihop under mer än 30 år på ett vansinnigt krig. Nu vet alla att de bara låtsades vara normala mellan 1990-2022, fast de bara var gammel-Sovjet i maskeradutstyrsel.

Trump kanske tror att han är en frisk fläkt och att det verkligen blir great för USA när han sätter igång med sina pajaskonster. Men många är vi som ser en naken skrävlande kejsare utan en verklig plan. En snicke-snackar-mobbare utan stil och pålitlighet. Det är inte jättebra för USA i längden. Och det är inte bra för Ukrainasituationen. De har redan varit utsatta för krigstrauma i över tre år och så får de Trumpen på halsen. Nu får Europa lov att göra allt vi kan för att täcka upp när frihetens land nr 1 ska leka cirkus i fyra år.
Citera
Medlem
Citat:
Du förstår väl att korruption inte går att mäta? Och ännu värre...den dolda korruptionen går inte att få en gnutta susning om. Det är en abstrakt sak som listas på en rankinglista skapad för att vilseleda och hjärntvätta.

Men i så fall undrar jag dels hur du kan hävda att Ukraina är mer korrupt än Ryssland. Har du nån källa som bekräftar att hur man kunnat fastställa att något som inte går att mäta är värre i det ena landet än i det andra? Och, eftersom korruption inte går att mäta, så undrar jag hur du vet att USA är mest korrumperat.

Jag skulle uppskatta att få källor, så att jag kan kolla själv. Tack på förhand!
Citera
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag kan svara ärligt att jag uppriktigt tycker synd om dig för att du är helt efterbliven. Inga konstigheter där, alla i tråden vet detta.

Ger du upp så snabbt loser? Här sitter jag och bokstavligen sätter på dej och detta är allt du har att komma med, din översittande turk-mytoman, internet-mobbare som du är?

Om du vill må lite bättre bjuder jag dej på ett av de senaste utav George Galloways videoblogg, denne skarpsynte skotte med de vassa orden som du och andra russofober är rädda att höra. Kanske kan George Galloway banka lite vett i dej?

https://www.youtube.com/watch?v=6UaPAnWl-4A
Citera
2025-03-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Helt enligt plan. Trump är den bästa förhandlaren som varit statsledare någonsin.
Det är mycket kvar att göra, men han har börjat bra. Drain the swamp, drain the swamp.

Lenins projekt under kodnamnet Ukraina har fungerat endast inom det sovjetiska ramverket. Som sk självständigt land blev det ett elände genomsyrat av korruption och banderism.
Trump trycker på för att det ska hållas val i Ukraina, och alla vet att det är en dödsdom för det nuvarande styret. Zelensky gör allt för att hålla sig kvar vid makten. Inte länge till.
Citera
2025-03-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Då kanske de pro-ryska krigshetsarna borde sluta att älta Minsk2.
De som hetsar enligt USA är Zelensky och EU. Har du inte märkt det? Både Macron och Starmer var nyligen i Vita Huset med sitt russofoba pladder, men Trump avfärdade dem som krigshetsare. När Macron anlände till Vita Huset möttes han inte av Trump, utan leddes in av någon medarbetare.

Det roliga är att både Macrons och Starmers opinionssiffror i resp. land är rena bottennoteringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in