2025-03-06, 09:46
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Håller verkligen med dig. I början gillade jag Robban, Andreas och Micke mest, men Jesper är helt klart en frisk fläkt, energigivare.
jesper och niklas är det med högst ig och eq som är kvar i tävlingen håller på bägge två, höll på sofia med tidigare men hon kommer troligtvis inte vinna efter det som hände senaste avsnittet, och det skulle förvåna mig väldigt mycket om inte hon är nästa veckas första eller andra kämpe.
2025-03-06, 09:50
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Hahhah Andreas & Adam.... dumma jävlar; där sitter ni och beter er pinsamt uselt för en pakt ni inte ens är inräknade i... lol hoppas Adam ryker
2025-03-06, 10:02
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Beklagligt att bullfettan har streckläppar i nyllet, brukar ju matcha varann
2025-03-06, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Håller verkligen med dig. I början gillade jag Robban, Andreas och Micke mest, men Jesper är helt klart en frisk fläkt, energigivare.

Ja, i första veckan tänkte jag " vad tusan gör en stadsbög på farmen" Men ju längre tiden gått desto mer gillar jag honom. De som var starkast lysande i början ( Nathalie, Hovslagaren samt 3-4 till ) Har ju dalat markant.

Idag tänker jag

Jesper . kool katt - hoppas att det går långt
Marika - Gammal katt, men ändå kool, hoppas hon också går långt
Niklas - enkel rak och bra kille, tror dock han faller snart
Alida - nja, kan inte mycket och har nerver och självkänsla alldeles för låg, hon lär ryka i vilken som helst tävling oavsett motståndare
Micke - bra person överlag att ha som arbetskraft - totalt oduglig i sina planer - allt går precis emot hans paktande - HELA tiden.
Amanda, söt tjej som verkar rolig - men är varken smart eller stark - slumpen höll henne kvar i några veckor till men hon ryker nog snart.
Sofia - överlag generellt bra, men sluta böla titt som tätt och "man up" - både klok och fysiskt stark så kan gå långt, gissar andra platsen som årets farmare.

Ah, höll på att glömma "Noll Koll Adam"
Adam tror mycket, vet lite och kan mindre. Adam är borta inom 8 dagar

Mina 5 cent.
Men vad vet jag
2025-03-06, 12:33
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Finns det el i smyg på gården?
Grisarna har ett elstängsel. Produktionen behöver el för lampor och kameror.

Försörjs allting med batterier?

Finns det i smyg särskild personal som sköter djuren? Kan man verkligen lämna djur till några stadsbor som inte vet vad som är fram eller bak på en elefant?

Någonstans, minns inte var, läste jag att Jesper o Sofia kände varandra från Göteborg. Att dom jobbat tillsammans. Är det korrekt?

När jag lumpade var det antal obehagligheter att göra. Det skulle gås vakt, det skulle vara beredskap där man måste kunna inställa sig inom 8 timmar osv Vi löste det så att vi hade ett poängsytem för olika saker och det var alltid den med lägst poäng som fick nästa uppdrag. Fungerade utmärkt. Förbjuder produktionen att deltagarna gör på det sättet. t.ex. 10 p för att vara storbonde, 8 p för att vara förste kämpe osv. Allt drama försvinner, det finns ingen plats för listiga pakter. Förbjuder produktionen sådana schemaläggningar eller att storbonden helt enkelt drar lott om vem som ska bli förstekämpe osv.
2025-03-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Amanda bullfetta får alla fördelar hela tiden. Varför tassar alla på tår för henne?

Ja det är svårt att förstå. Rädda för att hon ska springa till chefen (Micke) och prata skit om dem annars?
2025-03-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Adam tror mycket, vet lite och kan mindre.

Håller helt med. Adam och Amanda är dem som jag ser som minst värdiga vinnare av årets säsong.
2025-03-06, 15:09
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Finns det el i smyg på gården?
Grisarna har ett elstängsel. Produktionen behöver el för lampor och kameror.

Försörjs allting med batterier?

Finns det i smyg särskild personal som sköter djuren? Kan man verkligen lämna djur till några stadsbor som inte vet vad som är fram eller bak på en elefant?

Någonstans, minns inte var, läste jag att Jesper o Sofia kände varandra från Göteborg. Att dom jobbat tillsammans. Är det korrekt?

När jag lumpade var det antal obehagligheter att göra. Det skulle gås vakt, det skulle vara beredskap där man måste kunna inställa sig inom 8 timmar osv Vi löste det så att vi hade ett poängsytem för olika saker och det var alltid den med lägst poäng som fick nästa uppdrag. Fungerade utmärkt. Förbjuder produktionen att deltagarna gör på det sättet. t.ex. 10 p för att vara storbonde, 8 p för att vara förste kämpe osv. Allt drama försvinner, det finns ingen plats för listiga pakter. Förbjuder produktionen sådana schemaläggningar eller att storbonden helt enkelt drar lott om vem som ska bli förstekämpe osv.
Den här säsongen är första gången i farmens historia som jag ser storbonden(sofia) inte veta ett skit om hur hon ska göra, hade hon varit smart och säker i sin roll, hade hon inte sagt till någon hur hon tänker och satt andreas som förstekämpen , nu går hon och lovar göra saker som hon sedan inte kan hålla och ännu värre hon låter en pakt hon inte ens är med i nästan bestämma valet, hur tänkte hon där? Alla är nästan irriterade på henne nu och vet hon inte kan hålla vad hon säger, hon kommer vara förstakämpe nästa vecka troligtvis pgr av det, att niklas blir besviken och förbannad har jag stor förståelse för, varför tar hon inte in niklas i sin pakt och försöker ta bort micke? han och marica är hennes största hot, och jag tror inte sofia vinner efter allt denna vecka nu faktiskt, dessutom gav hon bort en amulett till amanda varför? amanda har ingen chans att vinna och den där hade hon behövt själv, det kan med bli hennes fall.
2025-03-06, 15:10
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Håller helt med. Adam och Amanda är dem som jag ser som minst värdiga vinnare av årets säsong.
ingen av dem två plus alida kommer vinna farmen, det är omöjligt.
2025-03-06, 17:06
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Hahhah Andreas & Adam.... dumma jävlar; där sitter ni och beter er pinsamt uselt för en pakt ni inte ens är inräknade i... lol hoppas Adam ryker

Komiskt att Andreas och Amanda och c/o påtalar att Herr Nicklas ser rolig och "dum" ut när han gör saker när dom själva är tusen gånger värre, Nicklas skickade ju t.o.m ut Amanda i kunskap.

Amanda måste vara den ovärdigaste deltagaren som jag någonsin sett i Farmen, alla hjälper henne och hon får komma tillbaka efter att ha blivit utskickad. Uppenbarligen är hon omtyckt där på gården men värdig vinnare? Nja

Fattar inte hur så många kan ha Sofia som vinnare när hon inte ens vågar ta beslut.

Ogillade Adam i början men nu har jag börjat tycka han är ganska rolig med sina konstiga planer och uttalanden haha.

Hoppas att antingen Micke, Nicklas eller Jesper vinner hela skiten, är ändå ok med att Sofia vinner också men ingen favorit hos mig.

En tanke jag tänkt på senaste tiden är att, om vi som klagar på personer i tråden själva ställde upp i såna här dokusåpor så hade vi garanterat fått lika mycket skit själva haha.
2025-03-06, 17:10
Medlem
farlings avatar
Vilken jävla syltrygg Sofia visade sig vara i dagens avsnitt.
2025-03-06, 17:11
Medlem
lunarluddes avatar
Farmen borde göra en spin off serie som utspelar sig i vintermiljö som sänds på tv på vintern, tror det hade blivit succe faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in