Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Som man bäddar får man ligga.

https://x.com/Charlie_Hebdo_/status/1896969104872849865/photo/1

Intressant att Charlie Hedbo har fångat upp Zelensktys folktillhörighet.

Tog inte lång tid att lära komikern att gå fot.

Igen: bilden du länkar till häcklar Trump, inte Putin. Jag vet inte hur satir fungerar i Ryssland, men här i Väst handlar satir om att häckla makthavare och busar. Man gör aldrig satir över offer i Väst.

Det bilden visar är en diabolisk (=djävulsk) Donald Trump som elakt leende pissar en misshandlad krake som inte kan försvara sig. Att bilden är förnedrande för Trump är uppenbart och jag skulle inte bli förvånad om Trump kommer att stämma Charlie Hebdo för den här publiceringen.
Citera
2025-03-06, 12:44
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Som man bäddar får man ligga.

https://x.com/Charlie_Hebdo_/status/1896969104872849865/photo/1

Intressant att Charlie Hedbo har fångat upp Zelensktys folktillhörighet.
Detta är bara ett tragiskt tydligt exempel på att du inte begriper satir överhuvudtaget.

Tycker du att Zelensky blir förnedrad på den bilden?
Citera
2025-03-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
zelensky har inte vikt ned sig! Han stryker den helt hjärndöde trump medhårs ( går det med den frillan) alla ledaren i europa ser Trump som ett arsle o jättebebis, som man tyvärr men på grund av hans makt är tvungen förhålla sig till,,
Den "sluge" Zelensky stryker Trump medhårs och ger bort minst 50% av Ukrainas mineraler på obestämt tid?

Vad Europa tycker bryr sig ingen om. Allra minst JD Vance som ser EU som ett skämt.

Citat:
JD Vance sparks British fury as he mocks Ukraine peacekeeping plan

U.S. vice president attacks idea of “some random country that hasn’t fought a war in 30 years” helping Ukraine, though after backlash denies he was referring to France or U.K.

https://www.politico.eu/article/jd-vance-trashes-keir-starmer-emmanuel-macron-ukraine-peacekeeping-plan/
Citera
2025-03-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Igen: bilden du länkar till häcklar Trump, inte Putin. Jag vet inte hur satir fungerar i Ryssland, men här i Väst handlar satir om att häckla makthavare och busar. Man gör aldrig satir över offer i Väst.

Det bilden visar är en diabolisk (=djävulsk) Donald Trump som elakt leende pissar en misshandlad krake som inte kan försvara sig. Att bilden är förnedrande för Trump är uppenbart och jag skulle inte bli förvånad om Trump kommer att stämma Charlie Hebdo för den här publiceringen.
Värst vad du tog åt dig och tjatar om Charlie Hedbos nidbild. Om den nu är så hedrande för Zelensky kan han väl hänga upp den i den ukrainska Duman.
Citera
2025-03-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så klart kan man kan vara idealist och fantisera om en perfekt värld, men det finns något som heter verkligheten också och den måste man ta hänsyn till för att skapa en säker värld. Eftersom jag redan bevisat att USA redan 2008 visste att det var en "röd linje" för Ryssland om Ukraina närmade sig Nato, var det enligt min mening fel och dumdristigt att fortsätta på det spåret.

Ukriana kunde i stället ha varit en neutral "buffertsstat", kanske till och med som medlemmar EU och med sina dåvarande gränser. I stället valde man att ånga på och därför står både väst och Ukraina idag i en mycket sämre sits, med sämre framtidsutsikter.

Enligt Illarionov så hade Putin redan 2003 bestämt sig för att ta Ukraina och 2004 började han kalla Ukraina för territorium istället för en självständig stat.
Finns ingen anledning att betvivla dessa uppgifter.
Citera
2025-03-06, 12:51
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Helt rätt. Äntligen har jag insett att det är Churchill och Stalin som är de styvnackade dårarna som störtade världen in i Andra Världskriget. Varför kunde dårarna inte låta Hitler få erövra i fred?

Fast skall man vara petig så var Hitler och Stalin kompisarna som försökte erövra. Så man kan väl säga att det var Winston som var den styvnackade dåren då...
Citera
2025-03-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
7 miljoner ukrainska soldater tjänstgjorde i Röda armén under 2:a Världskriget. Hitler orsakade så minst 8 miljoner ukrainare miste livet... 5,5 - 6 miljoner civila, och mer än 2,5 miljoner ukrainare dödades vid fronten. Uppgifterna varierar mellan 8 och 14 miljoner dödade ukrainare. Zelenskyj är på god väg

Men det händer andra saker idag...

Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov säger att fredsbevarande styrkor från Natoländer i Ukraina vore att betrakta som ländernas officiella inblandning i kriget, skriver ryska Interfax.

Uttalandet kommer ungefär samtidigt som Kremls talesperson Dmitrij Peskov vidhållit den ryska positionen om att man inte går med på en europeisk fredsbevarande insats.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=48b8f70a330edbe690039efbef269 e20
Så klart att inte Ryssland går med på någon fred eftersom de vill ha krig.
Citera
2025-03-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Du ser det så .

En fattig Amerikan i rostbältet ser det definitivt annorlunda. De kommer dessutom bittert ångra sin Republikanska röst då det inte kommer att påverka vare sig deras lokala ekonomi eller kostnaden för livsmedel . Eller har du några hemligheter i skalan " Hoover dammen " i bakfickan ?

Ja men absolut. Men "en fattig Amerikan i rostbältet" är inte en "riktig Republikan" heller, utan mer troligen en Demokrat eller apolitisk väljare som röstat specifikt på MAGA och Trump. Vilket är det jag sagt hela tiden: Att det är dessa svängande väljare som kan komma att sänka MAGA, medan traditionella Republikaner mestadels kommer stanna kvar på tåget.
Citera
2025-03-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark

Det är Zelya och regimen i Kiev som vill ha krig.

Precis, om Sverige blev invaderat av Ryssland förväntar jag oss att vi lägger ner oss och dör.
Vi inte INTE ha krig
Citera
2025-03-06, 13:03
Medlem
Citat:
Bli inte desperat nu.
https://geopoliticaleconomy.com/2023/02/10/ukraine-zelensky-minsk-peace-russia/

Zelensky kan naturligtvis inte implementera ett avtal som Putin bröt, med sitt anfall mot Debaltseve, 4 år innan Zelensky blev president.
Citera
2025-03-06, 13:04
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är nu samstämmiga uppgifter om att Ukraina går till framgångsrika kontraanfall, inte bara i Pokrovsk direction utan på flera ställen. Bit för bit mals bögryska HBTQ-armeer sönder på grund av Ukrainas tekniska överlägsenhet samt listiga krigföring där man slår mot utmattade bögar. Jag läste just nu Denis Davydovs senaste rapport.

Ja nu är det bråttom för Pride-topparna Putin och Trump att skapa "fred".

Krigets vindar har vänt. HBTQ-axeln bestående av Ryssland---USA går mot ett nesligt nederlag där dom inte förstått den starka Ukrainska nationalismen.

Mångfald kommer aldrig att löna sig.

Din fascination för HBTQ, Pride och allmänt bögeri är uppenbar i samtliga av dina inlägg. Jag säger inte att det är något fel i det, tvärtom, men det finns många som har kommit ut ur garderoben nyligen utan att ha stött på några större problem. Darrin, William Spetz, Tone Sekelius, Neil Patrick Harris, Tommy Dorfman mfl. Är du fransos? Macron verkar vara en ledare som gillar transmän. Ingenting märkvärdigt med det.

Frontlinjen är inte linjär. Den rör sej inte unisont framåt eller bakåt. Det lilla Ukrainarna vinner vid en pytteliten del av fronten, förlorar dom stort vid andra delar. Man kan sammanfatta det hela med några enstaka ord: Fronten rör sej västerut, inte österut.
Citera
2025-03-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Nej, det var EU och NATO som vägrade gå med om ett fördrag framfört av Ryssland i december 2021. Det du länkar till skedde efter SMO påbörjades. Det går liksom inte att komma då och be Putin om att dra tillbaka styrkorna efter att ha nonchalerat alla, och då menar jag alla, Rysslands försök till en diplomatisk och fredlig lösning på konflikten. Och det värsta av allt är om Zelenski och NATO hade accepterat detta sista fördrag, och det finns ingenting spektakulärt i det mer än att det skulle förhindra Ukrainas framtida medlemskap i NATO och att parterna (Ryssland och NATO) respekterar varandras säkerhetspolitik, hade Ukraina idag varit ett land i fred och dessa tre år av elände och död aldrig hade behövt upplevas. Ett 200 gram Marabou choklad hade kostat endast 19.90 give or take. Surprise, surprise...krigshetsande väst fick vad dom ville.

https://mid.ru/ru/foreign_policy/rso/nato/1790818/?lang=en

Mao var det Putin som valde kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in