2025-03-04, 22:18
Medlem
Jag tycker att Kalle Moreus vuxit till sig när han gjorde gästspel som källarmästare. Är inte han jävligt kort, eller är det kameran som i vanliga fall tar bort en halvmeter?
Saknade dock Åsa Jinder på nyckelharpa där i gröngräset. Och Cajsa-Stina Åkerström som kunde stämt upp i den könsneutrala och tv4 vänliga "Av längtan till dig".
Inte ett öga hade varit torrt på Sofia då.
Senast redigerad av GregersWerle 2025-03-04 kl. 22:21.
2025-03-04, 22:45
Medlem
Har Mariqa förflutet som skinhead?
Jag tycker det ser ut som hon försöker åstakomma en s k "Chelsea haircut", vilken var populär bland "skinbyrds" på 1980-talet.
2025-03-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Har Mariqa förflutet som skinhead?
Jag tycker det ser ut som hon försöker åstakomma en s k "Chelsea haircut", vilken var populär bland "skinbyrds" på 1980-talet.
På 80-talet var hon ett barn.
Tycker det ser ut som vilken frisyr som helst som alla 50-tals efterliknare brukar ha.
2025-03-05, 09:41
Avslutad
OM man mot förmodan vill veta hur det går framöver är det superenkelt.

Det går aldrig som vad Micke paktar planar eller smider om - det är alltid exakt tvärtom.
Han är med andra ord ett spegelvänt facit.

Tack för det
2025-03-05, 11:17
Medlem
Nån gammal svensktoppslåt med Kikki Danielsson tror jag
2025-03-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
På 80-talet var hon ett barn.
Tycker det ser ut som vilken frisyr som helst som alla 50-tals efterliknare brukar ha.
Nja, om hon är 50 bast (2024) så var hon väl en 15-16 år mot slutet av 1980-talet. Fullt tillräcklig ålder för att gå klädd i Doc Martens, kortbyxor och sin äldre pojkväns bomberjacka.
Jag tror inte att hon är så mycket "Disco Mariqa" som "Oi! Oi! Mariqa".
Men jag går bara på frisyren, inget annat.
En killgissning är annars att det går rätt mycket Eddie Meduza i hennes party-buss. Inget fel i det om man gillar att partaja med dräng(!)fulla bönner ifrån "Schlätta".
Senast redigerad av GregersWerle 2025-03-05 kl. 12:40.
2025-03-05, 12:47
Medlem
Bakarettans avatar
Jesper har gjort en helomvändning och slickar numera arslet på Micke. Och vice versa. Plågsamt att se. Adam är numera ett hatobjekt.
Han har gjort läggmatch och sett till att röken gick åt h- vete. Hoppas innerligt att Sophia är så pass klarsynt att hon inte går på hans desperata försök att styra spelet.
Andreas...herregud vilken mespotta.
2025-03-05, 12:49
Medlem
Hur fan vet ni om ni tänder på Andreas eller Adam?
Jag tycker att de är lika som två konkelbär. Skulle vara dialekten som skiljer dem åt. Då är kanske Andreas feskarpöjks-blekingska att föredra framför Baj-Allans ortentugg, fast vad vet jag?
För övrigt undrar jag hur länge Andrejev skulle "tya att vara som di goaste vänner" med någon av er.

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Min smak är mer åt Andreas-håller. Ett ansikte av karaktär medan Micke ser ut som vilken ung pöjk som helst!

Sedan handlar inte attraktion till någon om enbart utseendet: Andreas verkar vara singel och yngre dvs kanske troligtvis (oklart där!) ha mindre livserfarenhet pga av det och med sin ålder, medan Micke är äldre och har 3 barn men ... singel. Att vara Singel är inte fel på ngt vis men man kan alltid undra varför? Både Alida och Amanda har en flört med Micke inne på Farmen. Något skar sig nog mellan Micke och Alida - som vi sett i senaste avsnitten av serien - mellan dem. Amanda och Micke flörtar på i Farmen i de avsnitt vi sett OCH blir sambos en "kortare tid" efter Farmen när de har kommit hem - dock avslutade tydligen Amanda den relationen och med otydlig kommentar om: Att hon kände sig lite "o-fri" i deras samborelation. Kan det? Kanske tyda på att Micke är för dominant i en relation? ELLER - att han är mer ansvarstagande än unga Amanda? Med sina 3 barn att umgås med titt som tätt. Oklart men ngt att fundera på!

Det vi "ser" i TV är en sak och inte lika med sanningen av deras karaktärer eller hur vi attraheras av dem så som de blir presenterade i media. Likaså vad som skrivs i Media-pressen (typ Hänt-i-veckan m fl medier) och vad som de EGENTLIGEN är som personligheter.

Summan av kardemumman är väl att som i vanlig ordning: För att kunna bilda sig en "vettig" uppfattning av alla deltagare så behöver man nog umgås med dem privat och under en längre tid. I verkliga livet. Precis som livet fungerar helt enkelt! Vi vet det. Vi kan det. Men vill sällan ta till oss det!

Nåja. Jag tycker en sak - ni andra en annan

Själv just för nu så ser jag mer att Andreas (trots ung jmfrt med Micke) har mer attraktionskraft på mig gentemot Micke, då han visar alltför sluga planer (för mig oattraktivt!) och att hans yttre inte tilltalar mig.

Men lugn: Bägge är och förblir små pojkar i mina ögon då jag själv är 60+ = Skulle inte för allt smör i Småland ens bry mig i verkliga livet och de skulle inte göra detsamma med denna Tantaloonen - Tack och Lov
2025-03-05, 13:02
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jesper har gjort en helomvändning och slickar numera arslet på Micke. Och vice versa. Plågsamt att se. Adam är numera ett hatobjekt.
Han har gjort läggmatch och sett till att röken gick åt h- vete. Hoppas innerligt att Sophia är så pass klarsynt att hon inte går på hans desperata försök att styra spelet.
Andreas...herregud vilken mespotta.
Han är falsk tillbaka för få information och slippa nackdelar ifrån han samt veta hans planer, han sa ju det
2025-03-05, 13:24
Medlem
Karppas avatar
Enligt Adam har Marica ingen värdighet när hon inte gör en läggmatch mot Amanda. Han är mitt hatobjekt.
2025-03-05, 14:25
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Han är falsk tillbaka för få information och slippa nackdelar ifrån han samt veta hans planer, han sa ju det
Märker att du inte går en dag i förväg & tittar på TV4 play?
2025-03-05, 15:44
Medlem
Hur kan Micke ha så fett hår hela tiden? Konstant vattenkammande?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in