2025-03-05, 13:35
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Haha, du kan ju inte låta mediebolag forma din uppfattning åt dig om du vill få en korrekt bild förstår du väl? Förstår mig inte på folk som dig... Inte konstigt att världen, politiken och demokratin fungerar så dåligt när folk är för lata, dumma och oengagerade för att tänka själva utan låter propagandister och nyhetskanaler sköta tänkandet och åsiktsbildandet åt dem.
Propagandister säger du och samtidigt andäktigt lyssnar på Trump som ett jävla spån
Nej, jag vill inte slösa bort två timmar av mitt liv på Trumps hyllande av sig själv.
Det är ärligt talat ens knappt värt att läsa nyhetssammanfattningen av vad han säger. Det är ändå 99 % bullshit och trams.
Citera
2025-03-05, 13:41
Medlem
Citat:
Haha, du kan ju inte låta mediebolag forma din uppfattning åt dig om du vill få en korrekt bild förstår du väl? Förstår mig inte på folk som dig... Inte konstigt att världen, politiken och demokratin fungerar så dåligt när folk är för lata, dumma och oengagerade för att tänka själva utan låter propagandister och nyhetskanaler sköta tänkandet och åsiktsbildandet åt dem.

https://www.youtube.com/watch?v=XkFKNkAEzQ8&ab_channel=TheWhiteHouse Här har du hela talet (det börjar ca 18min in). Innan man har sett det själv så bör man inte ens yttra sig om vad man tyckte om det.

Ont: Väldigt bra tal. Han är verkligen en frisk fläkt Trump. En stark personlighet istället för våra fake-politiker som bara följer manus och uppför sig som de blivit tränade att göra som de falska karriärspolitiker och fega byråkrater de är.

Måste vara skönt för amerikanerna att de faktiskt får vad de röstar på. Det händer grejor tillskillnad mot här i Sverige där vi bara får olika versioner av samma sossepolitik, oändlig byråkrati och korrupta globalist-marionetter oavsett vad vi röstar på.

Exakt, roten till att allt faller sönder är för att se flesta människor inte ens bildar sig en egen uppfattning.
Man rapar enbart vad som skrivs eller sägs via kanaler som livnär sig på lobbyism.
Man tycker en folkvald person är en bra ”ledare” för att den säger rätt saker men i sin handling är man inte ens intresserad, för hade man varit det så hade man insett att det är ingen ”ledare” utan en hycklare som bygger rökridåer med städad utsida.

Nu har USA fått en ledare, det är en ledare och det är en karaktär. Sen får tiden avgöra hur han var, men det är iaf ingen docka som styrs från bakgrunden.
Det är den absolut största fördelen med Trump. Han urskiljer sig från alla själlösa och ryggradslösa politiker som fullkomligt dränker Europa i dåliga beslut och feg karaktär.
Citera
2025-03-05, 13:43
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Så du förstår inte idiomatiska uttryck? intressant.

Så enligt dig, ett parti som inte har en riktig politik för det vanliga folket och inga klara ledarfigurer befinner sig i en bättre sits än de som har 10+ kandidater på bänken och en ganska klar populistisk politik som nyss vann valet med en jordskredsseger. Korrekt?

Jordskredsseger, vilken planet lever du på?

Självklart förstod jag ditt urgamla uttryck.
Citera
2025-03-05, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Propagandister säger du och samtidigt andäktigt lyssnar på Trump som ett jävla spån
Nej, jag vill inte slösa bort två timmar av mitt liv på Trumps hyllande av sig själv.
Det är ärligt talat ens knappt värt att läsa nyhetssammanfattningen av vad han säger. Det är ändå 99 % bullshit och trams.

Trump hyllade många i sitt tal. Sig själv inte så mycket faktiskt.

Nej och därför kommer du fortsätta vara låginformerad och ignorant. Komiskt att det ofta är din typ som samtidigt har starkast åsikter i frågan. Vet minst och tycker mest... Bra combo.
Citera
2025-03-05, 13:45
Medlem
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=XkFKNkAEzQ8&ab_channel=TheWhiteHouse Här har du hela talet (det börjar ca 18min in). Innan man har sett det själv så bör man inte ens yttra sig om vad man tyckte om det.

Ont: Väldigt bra tal. Han är verkligen en frisk fläkt Trump. En stark personlighet istället för våra fake-politiker som bara följer manus och uppför sig som de blivit tränade att göra som de falska karriärspolitiker och fega byråkrater de är.

Måste vara skönt för amerikanerna att de faktiskt får vad de röstar på. Det händer grejor tillskillnad mot här i Sverige där vi bara får olika versioner av samma sossepolitik, oändlig byråkrati och korrupta globalist-marionetter oavsett vad vi röstar på.

Exakt, vi måste sluta dadda med de lata degenererade
Den lärdes är mer värd än den late- idioten ska vara tyst och lyssna och lära

Politiker och professorer ska återgå till att tala ett svårt språk så att man skyddar de väkutbildades integritet

De som inte hänger med och inte orkar lära sig lite svåra ord är inte väedig att bli invigd i samtalet

Atr alla hänger med gör inte att världen förstår bättre
Släpper man in idioterna i finrummet river dom ner vaserna från piedestalerna och kastar maten på dom vackra tavlorna

Ger man idioterna en röst i det högstående samtalet blir dom en force major som bestämmer narrativet. Genom att dom är i majoritet

Det fanns altså en anledning till att skydda de intellektuella med en språk och utbildnings barriär

Och det var helt enkelt från Att rädda kunskapen från att förstöras av de okunniga!
Citera
2025-03-05, 13:51
Medlem
volvo 240s avatar
Det här ska jag se på när jag kommer hem från sjukhuset. Sett alla hans State of the unions.
Citera
2025-03-05, 13:53
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
"Förmodligen", "verkar". Har du på riktigt kött på benen är det bara att skicka in tips och kommentarer via hemsidan. Cca gärna oss, så vi får veta vilken otrolig analys du gör. #handhjärta
Hur mycket livserfarenhet tror du att ett gäng 20-åringar har?
Citera
2025-03-05, 13:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Haha fritänkare, vilken förskönande omskrivning av idiotisk konspirationsteoretiker
Fortsätt du att lita på allt du läser i mainstreammedia. Det blir säkert jättebra...
Citera
2025-03-05, 13:57
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu finns väl mig veterligen ingen helt fri marknad någonstans på jorden. Bara inom EU finns tusentals lagar och regler som reglerar marknaden. Personligen vill jag ha mindre maktkoncentration (oftast hos stater och några få gigantiska företag) och mer makt hos folket.

Om Trumps tullar kommer ge mer makt åt den amerikanska staten eller åt det amerikanska folket får vi se med tiden.
Ja, det ska bli intressant att se. Nationalekonomer har ju lite svårt att testa sina teorier annat än i verkligheten...
Citera
2025-03-05, 13:58
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du kan inte vrida tillbaka klockan till medeltiden eller ens 1950- talet vilket du och vissa i trumpsekten drömmer om?
Korkskallar milt sagt. Alla blir förlorare med ett sånt efterblivet tankesätt.

Världen är global och ekonomin följer med i detta faktum.
Det finns såklart vissa detaljer i systemet som blir märkliga men det är inte normen
Kan du nu förklara hur ex Tesla ska klara sig i din icke-globala ekonomi?
Du får väl säga det tex. till Norge om deras importtullar på livsmedel som de har för att skydda sitt jordbruk och livsmedelsproduktion. Varför hör man aldrig någon kritik om det i Sverige? Norge är ju trots allt en av våra viktigaste handelspartners...
Citera
2025-03-05, 14:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Utbildningen är utformad för att skapa personer som springer miljardärernas ärenden samtidigt som de tror att de gör något rätt. Nyttiga idioter dvs.

Samma med läkare, läkemedelsföretagen styr vad de ska rekommendera och sälja.
Ja, något har hänt sedan jag studerade på universitet i början på 90-talet. Att tänka fritt är inte lika viktigt längre verkar det som. Nu gäller det att anapassa sig eller försvinna ut i periferin.
Citera
2025-03-05, 14:01
Avstängd
Graavargs avatar
Citat:
Vet minst och tycker mest... Bra combo.

Låter som "Trump & Vance"...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto