Citat:
Ursprungligen postat av
henriko
Återigen, vad jag tror är bäst politik för USA är inte ämnet.
Jag konstaterar bara vad utspelet kan innebära. Ja, högre priser. Där är vi i alla fall överens.
Om USA blir mindre beroende av att importera mat från andra länder, kan de vara hårdare mot andra länder i förhandlingar i alla möjliga andra sammanhang. Så även med en inflation, kan det bli andra fördelar för landet i stort.
Att just detta kommer sluta så illa att det blir uppror i landet tycker jag inte är så självklart. Och framförallt inte att det skulle vara bönderna som gör upproret.
Uppror kommer det säkert bli. Det finns ett stort Trump-hat. Men jag är inte lika säker som du att detta blir orsaken, eller ens att det behövs en orsak. Uppror hade det blivit om vikariekvinnan hade vunnit också. Men då av andra orsaker.
Klart du har en åsikt. Eller vet du inte själv vad du skrivit i tråden?
[quote=henriko|91229512]
Verkligen ett pest-eller-kolera-val.
Hade de inte röstat på Trump och den andra sidan vunnit, så hade det blivit fortsatt ohämmat invällande av kaosfolk som hade eldad upp deras traktorer utan straffpåföljd, och sedan hade troligen de vita bönderna fått deras sista intjänade slantar beslagtagna, för att ge till svarta slavättlingar.
[/QUOTE
Verkar inte alls som att du bryr dig om USA och dess befolkning det minsta.
Eller möjligen bara vissa.. dom vita.
Eller ångrar du det du skrev?
Verkar som att du anser att det är bra att Trump vill hålla den migrantarbetare, legala och illegala som för att hålla de migrantarbetare som håller USAs jordbruksindustri igång, borde skickas iväg.
Och det tror du skulle gynna USAs jordbruk?
För du förstår väl att det finns en hel del manuellt jordbruk i USA?