2025-03-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Jag hade lite att göra och passade på att räkna ut deltagarnas sträcktider, hastigheter och pace.

Den som imponerade mest var Samir och han har klart snabbast hastighet. Kaeli, 4km/h!!!!!???
Filip och Kaeli har inte gjort sin hemläxa, det är tydligt.

------Start---Mål---Sträcka[km]---Tid---Pace[min/km]---Hastighet[km/h]
Filip---08:00:00---12:34:02---24---04:34:02---11,4---5,3
Samir---12:12:00---14:35:17---24---02:23:17---6,0---10,1
Linda---14:35:17---17:31:25---23---02:56:08---7,7---7,8
Junior---17:31:25---19:28:16---16---01:56:51---7,3---8,2
Kaeli---19:28:16---20:11:46---3---00:43:30---14,5---4,1

Kaeli åkte inte 3 km. Hon var längre fram i banan än vad som först var tänkt inför bytet. Det innebär att Junior åkte cirka 4 km längre o hon cirka 4 km kortare. Junior ramlade mkt men hade ändå en fin tid jämfört med tex Samir.

Blir inte helt rättvist för Filip heller. Han använde alla krafter i första backen som tog tid. Mkt folk runt omkring sig. Inga spår. Betydligt svårare omständigheter än tex Linda och Junior.
Citera
2025-03-03, 22:18
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfgsdfgsdfgs
Det är 2,6 km från Kaelis startpunkt till målet längs vasaloppsspåret. 16,7 min/km. Snitthastighet 3,6 km/h
Ja, hon kan inte kört i halva Juniors hastighet utan klart under.

Slås av att det här är det enda positiva jag någonsin fått ut av en somaliska.

Hoppas man gör om samma sak nästa år för det är rätt kul att följa hur det skulle gå för vissa. Kanske fyra deltagare istället för fem så att alla får köra drygt två mil.

Nästa år vill jag se Lars Lerin, Edward Blom och ett par till då.
Citera
2025-03-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flasebb
Haha så respektlöst mot Gunde. Hoppas han tjänat rejält.
Gunde klarar sig nog. En riktig hedersknyffel. Hoppas att deltagarna inte fick betalt för det här då dom fullständigt sket i att ta uppgiften på allvar. Samir på undantag då han faktiskt kämpade på riktigt trots dålig teknik. Det sista åket borde dom inte ha visat då det omkull kastar allt vad ett års träning innebär.
Citera
2025-03-03, 23:16
Medlem
Hade velat se Dogge Dogelito, Nour El Refai, Behrus Badre och ett par till, vilka?
Mark Levengod hade vart skoj men han räknas nog inte till blattarna
Citera
2025-03-04, 00:34
Medlem
Malawi-Golds avatar
Kul i spåret när Gunde frågade den tjocka somaliskan hur hon skulle fira efteråt och det förstå hon skriker är ”ÄTA!”

Tror hennes problem är att hon ätit litet för mycket. Ska inte alla vara ”kända” ? Vad fan är fettot känd för? Recenserar hon cheeseburgare på TikTok? Skulle vara väldigt förvånad om hon gör något annat än att leva på bidrag.
Citera
2025-03-04, 01:16
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Beställde helkroppsmassage ? Är det sant?

Jepp! Fettot hade kört så hårt och var helt slut så det första hon skulle göra i Stockholm var en helkroppsmassage, undra om hon måste betala för två (extremt stor kroppshydda) massage?

Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Kul i spåret när Gunde frågade den tjocka somaliskan hur hon skulle fira efteråt och det förstå hon skriker är ”ÄTA!”

Tror hennes problem är att hon ätit litet för mycket. Ska inte alla vara ”kända” ? Vad fan är fettot känd för? Recenserar hon cheeseburgare på TikTok? Skulle vara väldigt förvånad om hon gör något annat än att leva på bidrag.

Socbidrag från SVT!
Citera
2025-03-04, 01:26
Medlem
Pluvioss avatar
Roligt program, absolut, och sköna personer, men så länge som att det inte blir en ny stor demografisk våg av massa invandrare som ska åka skidor…

En av få sporter / sammanhang överhuvudtaget i svenska samhället där man inte behöver tänka på massinvandringen och där det är främst svenskar med. Känns som att SVT ser ännu en ”final frontier” där vita svenskar har det kul och man bara måste trycka in invandrare överallt och förstöra europeiska miljöer ännu mer.
Citera
2025-03-04, 02:58
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Nä, alltså Kaeli - så pinsamt. Snacka om "de låga förväntningarnas rasism". Hon är snygg (om än rultig) och kvinna med hijab. Då är det tydligen inte så viktigt att prestera alls.

Håller inte med om att Filip var så kass. Vete katten om jag hade gjort bättre ifrån mig på de lutningarna i kombination med glashalt underlag, och då har jag ändå stått på längdskidor många gånger. Varför folk klagar på Junior fattar jag inte, han hade visserligen ingen vacker teknik men hade en fantastisk attityd och mesade aldrig. Linda hade nog kunnat göra mycket bättre ifrån sig om hon faktiskt tränat skidor (om så rullskidor). Har för mig att hon sade att hon mest kört stakmaskin. Nu fick ju hon köra ett antal kilometer själv - det kan säkert haft betydelse.

Samir finns väl inget annat att säga om än att han kunnat göra ännu bättre ifrån sig ifall han börjat träna tidigare istället för att festa...
Citera
2025-03-04, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
De har delat på loppet i etapper. Tyvärr missade du höjdpunkten när Gunde tappar bort Linda Pira och tror att hon är framför och kamerakillarna stannar till för teknikstrul så plötsligt fick var de bara de två och kameran kvar. Fantastiskt kul och de gick från helt okända till superpoppis

Detta håller jag med om, en riktig höjdpunkt under sändningen. Fasen vad bra de gjorde det!!
Citera
2025-03-04, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Fy fan, vilket spektakel! Är dock grymt imponerad av filmfotografen som följt dom hela dagen på skidor.

Verkligen! Å han fixade galant när de tappade bort Gunde (och Linda Pira).
Citera
2025-03-04, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexus
Ja den biten var kul och båda killarna är singlar så det blev en kontaktannons

Noterade också det! Tänkte du på att kameramannen dessutom ofta började prata med lite yngre kvinnliga deltagare?
Citera
2025-03-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dancer-in-the-dark

Håller inte med om att Filip var så kass. Vete katten om jag hade gjort bättre ifrån mig på de lutningarna i kombination med glashalt underlag, och då har jag ändå stått på längdskidor många gånger.
Vet du var "vanlisar" kör den sträckan på?

Blev ju typ ett hån mot de andra att Kaeli fick åka över mållinjen.
Tycker alla förutom hon gjorde riktigt bra ifrån sig. Samir och Pira skulle ju lätt klara loppet själva nästa år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in