Citat:
Ursprungligen postat av
EyesWideShut
Jag tycker precis som dig att Filip Dikmen gjorde det alldeles för dåligt, men precis som du påpekar så är det mycket kö i början. Väldigt mycket kö. Backen är värst (och där står man still och rör sig bara lite, lite), men fram till Mångsbodarna är det mycket folk i vägen i spåret. Mellan Smågan till Mångsbodarna så tror jag dock knappast att Filip hindrades så värst mycket av att det var folk i vägen i spåret eftersom han åker för sakta helt enkelt. Men för någon som kan åka skidor så är det mycket folk i vägen fram till Risberg. Därefter blir det bättre (det var i alla fall min upplevelse det året jag åkte och startade i sista startledet).
Var faktiskt omgjort i år så det inte skulle bli kö i backen vilket sportchefen för Vasaloppet pratar om här:
https://www.facebook.com/reel/983387660013872
Anledningen att det sket sig i början var nog för att han struntade i fästvallan, gissar att dom inte har tränat i så backiga partier (eller ens tränat öht, bortsett från det man fått se i programmet).
Han valde alltså bort det för att han inte haft det tidigare när dom har "tränat". Har själv inte åkt vasaloppet men gissningsvis helt fel sträcka att välja bort det.
Men SVT har en sanslös förmåga att välja helt fel invandrare för att "marknadsföra" dom, så handlar nog mer att ge dom jobb, dvs strössla skattepengar, då dom inte är anställningsbara på en normal arbetsmarknad.
Även om Samir har varit väldigt likeable ända sedan han klev in i dokusåpavärlden (naturligtvis ingen slump att han gjorde bäst ifrån sig också).
Även om vissa åkte pinsamt korta sträckor med tanke på förberedelsetiden och all uppbackning, borde typ varit uppdelat på 2 pers istället, max.