2025-03-02, 14:40
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Han sade också att Zelensky har 4% approval rating.
Knappt nån som bryr sig om vad Trump säger längre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Nej det är en lögn, stödet går inte ens att mäta enligt de som påstår detta.
Ett stöd för kriget eller t.o.m. Z betyder heller inte att de skulle rösta på honom i ett val med flera kandidater.

Källa? Trumputins rumpa?
Citera
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
JD: "you're being ungrateful.... you haven't said thank you once in this entire meeting"

Zelinsky within 3 min of the meeting: "I'd like to thank the president."

Sen ska du nog läsa kommentardelen av din länk.
Nu så de så. Men jag tror de menar att de vill se tacksamhet. Samma sak med Sydafrika. Jag tror att under Trump kommer bara de hjälpas som stödjer USA. Att man röstar i linje med USA i FN. Inte stödjer USA fiender och absolut inte som Sydafrika hjälper Iran att utveckla kärnvapen. Det kommer finnas ett motkrav i pengarna. Nämnas kan så röstar Israel alltid i linje med USA och där är stödjer säkert. Om Ukraina vi vara säkra på USA bör de vara tacksamma även i FN och i media. Sedan kan man tycka vad man vill om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Återigen

Tror du inte avtalet hade varit offentligt eller att Zelensky hade gått ut med säkerhets garantierna för befolkning om ett avtal skrevs?

Jag fattar inte riktigt din fråga?

Vill du svara på min så jag kan tolka dig tydligare?

Jag menar att jag inte sett ngt konkret om dessa garantier någonstans. Finns dom ens på riktigt?
Citera
2025-03-02, 14:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Min tolkning är att han kunde göra det om zelenssky faktiskt ville ha fred.
Nu har Zelensky visat i live tv att han inte vill det liksom så för mig blir ditt resonerande aningen lustigt.

Ja det blir ju trumps ursäkt, men det är fortfarande inte fred, trump har fortfarande misslyckats. Om du festar på krogen för pengarna så du inte kan betala hyran så har du ju en orsak till varför du inte kunde betala, men du har fortfarande inte betalat. Framgång har du när du betalar, orsaken är irrelevant för framgångsgraden.
Citera
2025-03-02, 14:41
Medlem
Citat:
Handlar det inte mer om fred än rättvisa vid det hör laget?

Är det ena viktigare det andra enligt dig?

Jag förstår att du tycker det är okej om någon våldtar din dotter. Men jag är ingen vatnik.
Citera
2025-03-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Källa? Trumputins rumpa?

Det är du som kommer med påståendet om stödet utan att ens kunna visa vilken fråga de tillfrågade har fått. Börja med att styrka detta och sedan vilka som har tillfrågats.

Tills dess är Trumps siffra den mest rimliga, 4% stöd för Z.
Citera
2025-03-02, 14:42
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag menar att jag inte sett ngt konkret om dessa garantier någonstans. Finns dom ens på riktigt?
Hade Zelensky skrivit på mineral avtalet skulle man gå djupare in i fredsförhandlingarna ha jag tolkat det som.

Säkerligen hade man redan skissat på ett avtal dock det säger ju si självt.

Du undrar om ett icke påskrivet skissat avtal är offentligt?

Det säger väl sig själv tänker jag.
Citera
2025-03-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Det är du som kommer med påståendet om stödet utan att ens kunna visa vilken fråga de tillfrågade har fått. Börja med att styrka detta och sedan vilka som har tillfrågats.

Tills dess är Trumps siffra den mest rimliga, 4% stöd för Z.

Vad baserade Trump dessa 4% på då? Kom med en källa vatnik. Jag har redan gett dig källor och det vet du.

Idiot

Lycka till
Citera
2025-03-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej. Jag tror att Trump missbedömde Zelenskys vilja till fred. Trump utgick ifrån att den ledare vars land är krigshärjat, som har stora förluster av inhemska soldater, som har en stor del av befolkningen på flykt, som är underlägset det andra landet i konflikten - den ledaren skulle vara väldigt angelägen om fred. För att spara fler av sina landsmäns liv. Trump bedömde läget efter hur han själv skulle känna och agera. Zelensky är dock en annan sort. Han vill fortsätta kasta in fler ukrainare i köttkvarnen.
Zelenskyj är väl uppbackad av Europa än en gång så kriget kan fortsätta.
Tror numera att usa skiter I hur det går för Ukraina och Europa, så någon hjälp därifrån är inte att räkna med längre.
Tror något stort och avgörande kommer snart där Ukraina och Europa åker på en rejäl käftsmäll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Men din lilla PK mongo, du vet inget om det och Ryssland har haft en känd röd linje i över 20 år, dom har inte visat någon form av expansion som ni PK fjantar pratar om utan det är NATO som gjort det.

Så jag är fullständigt övertygad att Ryssland inte kommer att röra Polen baltikum tyskland od

Nu var det så att ryssland bröt Ukrainas röda linje, och även EUs röda linje, genom att invadera Ukraina.
Så nu dör ryssen, i mängder, dag ut och dag in. Deras flotta är nu ett vrak, deras flygvapen i princip utplånat och arma deras armé, den få så mycket stryk hela tiden.

Ingen bryr sej om ryssens röda linjer.

Ryssland är orsaken till att nato utvidgats, du får fundera på varför det är så ett tag. Samlas med några likasinnade och ha en öppen debatt om varför ryssens grannar alla går med, eller vill gå med i nato och sen som extrauppgift disktuera varför ryssen inte har vänner.
Citera
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det blir ju trumps ursäkt, men det är fortfarande inte fred, trump har fortfarande misslyckats. Om du festar på krogen för pengarna så du inte kan betala hyran så har du ju en orsak till varför du inte kunde betala, men du har fortfarande inte betalat. Framgång har du när du betalar, orsaken är irrelevant för framgångsgraden.
Vad är din poäng?

Låt oss vara tydliga med var som hände.

Trump var redo att skriva fredsavtal med säkerhetsgarantier likt han sa. Att säkerhet är den enkla biten.

Zelensky sa att han ej kan skriva avtal med Putin, han vill alltså ej skriva fredsavtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in