Min poäng är att den starke även på denna moderna tid bestämmer hur mkt jag är EMOT DET. Israel bestämmer i MÖ vare sig vad alla pro pallar "tycker, ",känner " .
Jag vill att ryssen ska lämna tillbaka allt men vad jag vill verkar Putin skita i eller hur?
Så då får jag ta ett beslut om jag vill riskera mitt land, genom att utmana en nation som skulle utplåna oss 200 ggr med den eldkraft Ryssland har.
Så är du inte redo ...då får man ta förlusten ... kallas krig.
Ngt vi hållt på sen urminnestider och inga "Internationell rätt" kommer ändra Krim nu i en överskådlig tid.... rätta mig om jag har fel.
Nej jag gillar inte det men så ser det ut NU.
Trump sa tydligt "you dont have the cards" och Z sa inte emot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fcuko
Araberna accepterar inte Israel överhuvudtaget men fått lära sig den hårda vägen att det gör väldigt ont att anfalla Mellanösterns sista och enda demokrati, vad nu det har med Ryssland och Ukraina att göra mer än som jämförelse att Israel vunnit krig de både varit totalt underlägsna och överlägsna i genom historien.
Det är ju ingen som önskar ett tredje världskrig. Sannolikt inte ens Putin. Trump hade kunnat statuera exempel genom fortsätta stötta Ukraina och göra det så jobbigt som möjligt för Ryssland. Nu visar hans agerande snarare att han blivit Rysslands springpojke.