2025-03-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Ta du in fakta att Janukovitj var vald på att föra landet in i Europa och EU men istället förde en politik som gick ut på att göra det till en rysk lydstat.

En mutkolv och en landsförrädare och ukrainarna var i sin fulla rätt att kasta ut honom från presidentämbetet.

Sen var inte konstitutionen förberedd på att presidenten skulle agera Quisling och fly landet mitt under brinnande krig.

Nej, de hade inte rätt att kasta ut honom. Inte ens enligt Ukrainas egna konstitution. Det var en olaglig kupp. Men korrupta skitländer som Ukraina är inte direkt kända för att följa lagar.
Citera
2025-03-02, 12:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Sir Keir Starmer has told Ukrainian President Volodymyr Zelensky he has “full backing across the United Kingdom” and that Britain stands with Ukraine “for as long as it may take”. As the pair met at Downing Street, Mr Zelensky told the Prime Minister “we count on your support”.
Ja om du läser länken var det vad som sades inför pressen/publikt, men det var inte samma budskap när de pratat i slutet rum.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Nu var det förvisso inte mig du svarade, men Putins egna initiala argument för att invadera Ukraina vad att "Avnazifiera" det och skydda ryssar i Ukraina.

Faktum kvarstår. Ryssland invandrade ett grannland utan legitima skäl och kriget är lika oberättigat nu som då. Trump och Vance vill avsluta kriget helt och håller på Rysslands premisser, samtidigt som de vill avtvinga Ukraina naturtillgångar som betalning mot tidigare stöd. Ett stöd som de nu hotar dra in för att de inte går med på att ge upp ge upp sin territoriella integritet och sitt självbestämmande.

Ja, Ryssland vill precis lika mycket som USA komma åt tillgångarna i Ukraina. Folket och landet är oviktigt.

Jag tror faktiskt många av de skribenter här som står på Putin och Trumps sida inte har nått intresse i vad som sker med Ukraina, förmodligen skiter de fullständigt i vad som sker med landet och folket.
Citera
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vad gjorde han menar du?
Maga hade redan bestämt sig för att mobba ut Zelenskyj .

Han offrade stödet från USA genom att vara oförskämd och kaxa i ovala rummet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Jag är fullt möjligt att du har rätt och jag skulle nog kunna tänka mig att Trump släpper in honom i huset för att skriva på avtalet.

Men när det gäller ursäkten så läste jag det på nätet här inne att officiella källor kräver det av zelenskjii.
Så det är inget jag hittar på.

Jag vet som sagt inte vad som är sanningen det här jag bara berättade vad jag läste och det verkar det som att även Englands premiärminister kräver det av zelinsky.
(En fred är bara möjlig genom hjälp från Vita huset och mineral avtalet på skrivit) Källa: Expressen

Ja jag håller med allt du skriver och krav om ursäkt finns säkert och det är rimligt. Men i stora förhandlingar får man inte allt man från början kräver och jag tror att Trump är uppriktig med att prio 1 är att stoppa fortsatt dödande. Allt annat kommer i andra, tredje eller fjärde hand.

Z är dock som en alkoholist, ju mer pengar han får desto svårare blir det att han ska nå insikt om att han behöver ändra sitt liv. EU förstör alltså fredsmöjligheterna nu.
Citera
2025-03-02, 12:08
Avstängd
Nu verkar det alltså som om att det var Demokraterna i USA som förstörde avtalet för presidenten i USA.

https://x.com/amuse/status/1895744457108303889

"UKRAINE: Obama’s team including Anthony Blinken, Victoria Nuland, Susan Rice, and Alexander Vindman advised Zelensky to reject Trump’s deal in violation of the Logan Act."
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Marco Rubio som var med på "pressträffen" förklarar här själv vad som händer om USA bryter uppgörelsen med Ukraina om att de skulle lämna ifrån sig sina kärnvapen: Ingen kommer lita på USA längre och alla kommer försöka få egna kärnvapen. Det som nu sker. Har han ändrat åsikt eller gör han detta bara p.g.a. karriären?

https://x.com/ResoluteSquare/status/1896020572498436360
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Möjligt, men att avsluta kriget på Rysslands premisser genom att offra Ukrainas territoriella integritet och deras självbestämmande är inte diplomati.

Jo det är det. Tuffing-attityden som EU och Selenski haft de senaste 3 åren har bara lett till hundratusentals döda ukrainare och att Ukraina permanent förlorat 20% av sitt land. De har två val:

- Realisera sin förlust och acceptera det
- Fortsätta kriga utan USA

Väljer de alternativ två så kommer Ryssland ta Odessa. Det finns rykten att demokrater lurat Selenski att inte skriva några avtal. Detta kan vara en rysk påverkansoperation då ryssar är kända för att muta dumma korkade vänstermänniskor att göra dumma korkade grejer. Som när Ryssland mutade Tysklands "gröna" vänstermänniskor till att avveckla kärnkraften och göra Tyskland bereonde av rysk gas. Ryssland kanske inte ens vill ha avtalet, de kanske vill fortsätta kriga och ta en av deras kulturellt och strategiskt viktigaste städer, Odessa.
Citera
2025-03-02, 12:11
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Han offrade stödet från USA genom att vara oförskämd och kaxa i ovala rummet.
Ja fy , vad hemskt.... oj oj
Detta alltså framför en gubbe som brukar säga -- grab them by their pussy..
och en vp som nyligen kallade den fete för Hitler!!

I ett sånt sällskap måste man ju vara ödmjuk
Citera
2025-03-02, 12:12
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Trump och Vance kanske har på känn att det inte uteslutande var Rysslands fel att tidigare avtal inte höll. Zelensky ingav inte direkt något förtroende under mötet. Full av hat, misstro och agendor.
Zelensly gjorde som han gjorde i Istanbul. Där var avtal likaså klart att signera varpå han istället också valde kriget framför fred.

Lavrov hade sedan tidigare informerat om att komikern byter åsikt mer än byter kläder. Nu är även Musk och andra inblandade införstådda i att Zelensky kallade Vance ett luder vid mötet.

Amerikaner kommenterar:
https://t.me/myLordBebo/60689
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ja fy , vad hemskt.... oj oj
Detta alltså framför en gubbe som brukar säga -- grab them by their pussy..
och en vp som nyligen kallade den fete för Hitler!!

I ett sånt sällskap måste man ju vara ödmjuk

Kommer man med mössan i handen så gäller det att vara ödmjuk. Om en tiggare på stan kommer till dig och börjar käfta upp sig mot dig, hur stor är sannolikheten att du ger något?
Citera
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Kommer det ta lika lång tid som er tredagars specialare för att inta Kiev och hela Ukraina?
Bara för att påminna dig så är ni inne på fjärde året.

Så det här med att styra upp saker är ni rätt värdelösa på.

Vet att du inte mår bra men du behöver inte säga "ni" bara för att man kan diskutera från olika vinklar.

Lägg ner den där skiten om du vill ha en mogen diskussion.

Sedan fattar jag inte vad som ska ta tre dagar. Du är obegriplig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in