2025-03-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
USA är inte viktiga längre.
Usa är ju Nato. Utan usas stöd är Nato ingenting och hela Europa är ju helt beroende att usa fortsätter som tidigare.
Natochefen gav ju order åt Zelensky att reparera förhållandet med Trump efter bråket.
Så usa är en mycket viktig maktfaktor och den som gör sig osams med usa har förlorat.
Citera
2025-03-02, 10:45
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Du fattar inget. Trump och USA behöver inte Z eller Ukraina, det är de som behöver USA.
För USAs del är det utmärkt att tiggaren inte får mer pengar.

Men finemang, jag tycker nämligen också att det allra bästa är att USA blir utfryst från hela Ukraina-problematiken. Så länge Trump skulle vara den första, främsta och bästa fredsförhandlaren planeten nånsin skådat kunde ju ingen annan komma till skott. Med Trump utvisad från spelplanen så kan de vuxna kliva in i rummet och ta över.

- - -

Trump har sedan tillträdet försämrat relationerna med Kanada, Mexico, Panama, Kina, Grönland, Kolombien, Ukraina och i praktiken alla europeiska länder. Och förbättrat relationerna med Ryssland. Är det var "America First" är?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Ja visst är det märkligt att med Europeiska ledare som varit positiva till Zelenskyj så går varje möte väldigt bra medans med USA som nu fått Ukraina ovänliga ledare så går mötet dåligt. Vad kan det bero på?
Det beror på att våra ledare är svaga naiva ej klarar att ta icke icke PK beslut, dom har matat ut sin propaganda via MSM under en herrans massa år och speciellt under dessa tre år, nu kan dom inte tvärvända tyvärr dom behöver lite tid att bearbeta MSM dvs dom måste få alla Ukraina vurmare att tänkte lite annorlunda det kommer att ta 1-2 år minst, då frågan är ska fler dö under denna tid eller ska USA forcera fram en fred, vad tycker du?
Citera
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Selenskis ”säkerhetsgarantier” är utländsk (NATO) militär i Ukraina. Och Trump har flera gånger sagt att det inte kommer hända. Men selenski fortsätter gorma.

Jag har sett hela mötet, du fick svar och du hade fel om vad Zelensky krävt.

Skicka länk för f-n och ange var i videon Zelensky kräver amerikanska trupper för att återta mark. Annars kan du hålla käft.
Citera
2025-03-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Usa är ju Nato. Utan usas stöd är Nato ingenting och hela Europa är ju helt beroende att usa fortsätter som tidigare.
Natochefen gav ju order åt Zelensky att reparera förhållandet med Trump efter bråket.
Så usa är en mycket viktig maktfaktor och den som gör sig osams med usa har förlorat.

USA är en föredetting. EU/Ukraina klarar detta bra utan narcissisten Trump.
Citera
Medlem
EU för ta över ledarrollen och upprusta helt enkelt
Samtidigt som USA och Ryssland gör konkurs med sina dåliga statsfinanser
I USA betalar man mer i ränta på statsskulderna, än vad deras armé kostar
Både Ryssland och USA står på gränsen till inbördeskrig
Citera
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Inget säger att man älskar fred mer än mordhot. Vilken pajas retorik.
Den retoriken fungerade i Vietnamn, och den fungerar här med. Min släkt skall inte dö för dina åsikter, din mark eller din politik. Det har vi gjort tidigare. Och kommer ni och säger att vi skall dö för er, så är alltså sannolikheten större att vi dödar dig än de som du säger att vi skall döda.

Du kan kolla fenomenet fragging.
Citera
2025-03-02, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nu har jag tittat igenom "the full video" och du har fel. Zelensky framförde inga krav om amerikanska trupper för att återta mark i Ukraina. Det närmsta jar hör är att Zelensky säger att om Putin anfaller Polen så kommer amerikanska trupper att sättas in och det är ju en helt annan sak.

Intressant att titta på deras möte igen. Om man bortser från de emotionella utbrotten så ser man att det ju faktiskt handlar om olika syn på vilket engagemg som behövs från USA:sida. Zelensky litar inte en sekund på löften från Putin och ett avtal om gruvbrytning är inte tillräckligt. Trump tänker inte satsa mer i övrigt på Ukraina och det är det som med all rätt oroar Zelensky.

Om jag trodde på Trumps mirakellösning med ett amerikanskt gruvbrytningsavtal med Ukraina för att få slut på kriget så skulle jag stödja den. Men liksom Zelensky tror jag inte ett ögonblick på detta. Har han ett dolt kort i bakfickan som vi inte känner till och som fixar freden? Det verkar ju så på ågot sätt, men jag betvivlar det.

För Trump är det viktigt att kunna visa upp ett stillestånd, "fred" i kriget och hur det sedan går för Ukraina verkar han skita i. D.v.s. det som oroar Zelensky.

Ja trump skiter fullständigt i ukraina. Han vill bara utnyttja situationen och stjäla ukrainas naturtillgångar. Det vet såklart zelensky och resterande ledare i den fria världen.
Citera
2025-03-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
USA är en föredetting. EU/Ukraina klarar detta bra utan narcissisten Trump.
Eu har knappt någonting. Centerpartiet gick ju ut med att dom tyckte att Europa skulle låna pengar för att stödja Ukraina.
Dessutom klarar inte Europa ens av att skrapa ihop en fredsbevarande styrka I Ukraina.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Din mamma hade antagligen inte ett så viktigt jobb heller.
Jag förstår att den här mammadiskussionen är viktig för er barn, men jag lägger den åt sidan nu.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Ja trump skiter fullständigt i ukraina. Han vill bara utnyttja situationen och stjäla ukrainas naturtillgångar. Det vet såklart zelensky och resterande ledare i den fria världen.
Du och dom vet det alltså, bra där.
Citera
2025-03-02, 10:50
Medlem
Chokladpojkens avatar
Den tyska f.d. underrättelsechefen Hans Georg Maassen anser att Zelensky var påverkad under mötet och det därför var helt rätt att slänga ut honom.

https://x.com/Glenn_Diesen/status/1895777426107699469

Zelensky sluddrar faktiskt ordentligt när han käftar emot Trump och Vance. Låter slirig som folk gör på krogen efter midnatt. Kanske var detta som irriterade nykteristen Trump så mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in