Citat:
Ursprungligen postat av
itsawrap
Det är flera som tycker Z ska reparera relationen med Trump och USA. Helt rimligt åsikt enligt mig. Bit inte den hand som föder dig.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/starmers-hemliga-ord-till-zelenskyj/
Precis vad jag misstänkte.
Ukrainas lösning är att sparka den där katastrofa rådgivaren direkt!
Vem fan är det som har iscensatt hela mötet med att behandla mötet precis som att de ska träffa Biden som de gjort alla dessa åren.
Det var ingen som helst ändrade strategier över huvud taget.
De möter en helt annan motståndare och så kommer de in med samma attityd som de turnerat runt med i 3 år i både Europa och USA.
Det blir ju väldigt uttjatigt.
Och vad fan är det för skit att visa runt dessa bilderna på fångarna som att USA aldrig sett dessa bilderna tidigare?
Och vad fan är det för krav att kräva tillbaka 20k fångade medborgare?
Ja, Z gör det säkert för att framstå som en hjälte för interna folket där hemma, men förstår inte Ukraina längre att de ska vara glada om de ens får något land tillbaka över huvud taget?
Jag är faktiskt förvånad att inte många höjt rösterna och gett Z feedback på ändrade strategier kring mötet.
Alla verkar samstämma om att Z gjorde inga fel eller inga feltramp.
Men man ser ju tyvärr detta.
Och såklart gillar varken nån av oss Trump eller Putin men nu är vi tyvärr här. Vi är tyvärr fast med dem som makthavare. Man får helt enkelt anpassa sina planer efter situationen. Vilket Ukraina borde också göra!