2025-03-02, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkusStor
Nja, titta på dagens svensk, ger sitt land till allah, du är inte en gnutta dansk eller ryss, du är en naiv svensk.
Nej, det är bara ni gravt efterblivna fascister som tror att motsatsen till lilahåriga woketards är big orange man.

I själva verket är ni samma skrot och korn: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory

Det är du som är den naiva alltså.
Citera
2025-03-02, 07:10
Medlem
Herostratoss avatar
Trump beundrar Putin. Och nu förstår man varför. I en post på Truth Social föreslår Trump att man ska förbjuda journalister att arbeta med anonyma källor.

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114070115148185478

Märkligt att detta flygit under radarn.
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkusStor
Ja korrupt kokain missbrukare. Byt ut honom, nu kräver oppositionen hans avgång,
Er bitterhet över en demokratiskt vald ledare säger allt om er.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittGris
Vi kommer befria Ryssland och dess befolkning en gång för alla, vi ser hur dom lider under Putins förtryck

Hur ska du göra det utan att Putin trycker på kärnvapenknappen innan han besegras?
Citera
2025-03-02, 07:12
Medlem
Bertillas avatar
Här hånas Zelenskyj av Trump i en AI animation.

https://x.com/ricwe123/status/1896078555303592176
Citera
2025-03-02, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Hans mandat har gått ut, han har suttit i 6 år och vägrar hålla val.
Han är nu en diktator som stoppar pengarna vi skickar i sina egna fickor.
Du är en bidragstagare, du har inte skickat en krona.
Citera
2025-03-02, 07:20
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Hans mandat har gått ut, han har suttit i 6 år och vägrar hålla val.
Han är nu en diktator som stoppar pengarna vi skickar i sina egna fickor.
Det ukrainska parlamentet har röstat igenom att man inte bör hålla val förrän kriget är slut pga delar av landet är ockuperat. Under andra världskriget hölls inga val i England förrän tyskarna kapitulerat. Men fortsätt du sprida dina vatniklögner samtidigt som Putin fängslar eller mördar all opposition. Bunkerdvärgen Putin vågar inte ens tillåta kritik från nationalister som är för kriget utan har fängslat Girkin.
Citera
2025-03-02, 07:22
Medlem
Bra att den lille skojaren blev satt på plats. Det räcker med krig nu. Tillräckligt många har dött. Inga mer vapen till honom - han måste tvingas till förhandlingsbordet.
Citera
2025-03-02, 07:27
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Bra att den lille skojaren blev satt på plats. Det räcker med krig nu. Tillräckligt många har dött. Inga mer vapen till honom - han måste tvingas till förhandlingsbordet.

Trumps fredsplan är ju värdelös. Stoppa Putin genom gruvbrytning. Dig, dig, dig. Det är ju löjligt. Skapa fred genom gruvbrytning, dig, dig, dig. Så löjligt.
Citera
2025-03-02, 07:29
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Vad är din tanke då, utan att länka till något?
Mina tankar är att allt inte är som det ser ut, och att politik i mycket är ett skådespel. Jag tror inte att Trump är de konservativas frälsare, även han har såklart en agenda. Men om majoriteten springer åt ett håll och hånar mig för att jag tvekar, så tänker jag efter.

Jag vet såklart inte allt, men det är uppenbart för mig att jag är en av de som vet mer och inte agerar på det jag blivit tillsagd att tycka, jag följer inget narrativ, jag vill veta mer. Klar blir man nog aldrig.

Det finns mycket att gräva i när det gäller konflikten mellan Trump och Zelensky. Jag tyckte att den där livegrejen var urusel, och negativ för de båda.
Citera
2025-03-02, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Trumps fredsplan är ju värdelös. Stoppa Putin genom gruvbrytning. Dig, dig, dig. Det är ju löjligt. Skapa fred genom gruvbrytning, dig, dig, dig. Så löjligt.

Det må vara en dålig plan men vi kan inte hålla på såhär i all evighet. Det är bättre än ingenting.
Citera
2025-03-02, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Envar.Evige
Undrar hur många som argumenterar så hårt för att fortsätta kriget har en massa aktier hos vapentillverkare som SAAB.
Jag hade nog också sett det som världens finaste grej att "stå upp mot PUTLER" och hjälpa "hjälten" Zelensky, om det inneburit att staten tar från resten av "pöbeln i landet som säkert ändå röstar SD eller vad fan man nu hatar" för att fetta upp min egna fina aktieportfölj.

Oavsett så känns det helt ok att Trumpen sätter Zelensky på plats. Det har dött tillräckligt många nu och argumenten för att fortsätta blir bara mer och mer ohållbara. Ryssland kommer inte att kollapsa oavsett hur mycket ni önskar det och de kommer inte att backa ner då de ser konflikten som existentiell, det slutar antingen vid förhandlingsbordet eller när Ryssland reser deras flagga på parlamentsbyggnaden i Kiev. Hoppas Trump och Vance lyckas nå Zelensky alternativt manövrera ut honom totalt innan vi når dit.

😄Du e rolig du.
Ukraina kan ju inte bara ge upp sitt land nu efter allt de gått igenom.
Det vore som att om din granne hade våldgästat din familj, våldtagit din fru, dödat dina barn å föräldrar ,brännt ner ditt hus.
Skulle du ge honom ditt hus och tomt,ta i handen å säga att vi drar ett streck över det hela och blir vänner då,eller skulle du vilja döda honom för vad han gjort ?
Trumph försöker ju tvinga Ukraina och Zelensky att ta Putin i näven å säga vi glömmer det hela och börjar om på nytt.
Klart att dom inte går med på det. Det är bara narcisisten Trumph som tror på det. Han är ju inte någon politiker, tror att alla går att köpa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in