2025-03-02, 03:45
Medlem
Antonio verkar under genomsnittet när det handlar om intelligens. På gränsen till handikappad alternativt någon typ av diagnos eller ett långvarigt pågående missbruk.

Hans story är uppenbarligen fabricerad och hela hans uppenbarelse visar att han i princip blåljuger. ”Det konstiga är att jag alltid hade skärp på den här tiden” - eh okej…

50% av filmen är dåligt inlästa redogörelser från domar och dokument. Med en berättarröst som bevisligen inte är van att läsa text, vilket gör att det blir en smula jobbigt att lyssna på. Helt seriöst är Anjos sätt att läsa mest irriterande att lyssna på, dels eftersom han inte förstår vad han läser, samtidigt som han läser ”rakt av” utan känsla - vilket är en naturlig konsekvens när man inte förstår eller kan tolka textmassor.

Anjos ”analyser” är så påtagliga försök att göra en höna av en fjäder att det är pinsamt och jobbigt att titta på. 20 minuter in så dödar han själv innehållet och bevisar det. ”Det är så många detaljer som de inte ens har kollat upp överhuvudtaget” och så vidare.

Att göra synkar och intervjuer och sätta upp två kameror med liknande vinkel och sedan snabbt klippa mellan dessa gör det väldigt jobbigt att titta på. Ingen rutinerad dokumentärfotograf/redigerare/producent skulle varken filma eller amatörmässigt klippa en film på detta sätt. Att inte kunna bibehålla produktionssätt genomgående över tid är också ett tecken på omognad och en brist på förståelse för filmhantverk.

Att sedan snubben får sitta och skylla sin pundarlivsstil och inläggande på psyket på grund av den här domen är också sjukt pinsamt. Det har noll med detta att göra. Snubben är en lågintelligent pundare, son till vad som i bästa fall kan kallas B-kändis, som aldrig skulle kunna få eller acceptera ett jobb ändå. En dysfunktionell familj som försöker leva på mamma Annas ABC låt där hela familjen sannolikt nyttjar olika typer av gladpulver.

Läser man hela domen så ser man också att Anjo definitivt väljer ut valda dela för att bevisa sin poäng. För läser man hela domen så kan varje tänkande människa se att domen är otroligt väl underbygd. Det finns inte några tvivel.

Anjo tar också en helt otroligt övervägd chansning och han måste ju få problem med både GDPR och förtalsanmälningar framöver. En anmälan från de som omnämns skulle sannolikt leda till fällande dom för Anjo - eller så här: Det är ofrånkomligt om en anmälan skulle göras. Namn är spridande av personuppgifter. Hade mitt eller närståendes namn figurerat i något likande, så hade jag omgående anmält och krävt skadestånd - vilket man sannolikt också skulle få rätt i.

Att B-kändis-Anna sedan ska få sitta och gråta ut är ju också helt sinnesvridet och har inget med själva domen att göra. Det handlar bara om att försöka skapa känslor för våldtäktsmannen - inte för offret. Pinsamt och uppenbart också något som handlar om views och utfyllnad: ”Vi har inte fått någon hjälp” - Men håll käften för fan…

Slutsats: Anjo försöker och har lyckats med att skapa en liten kassako och utnyttjat sin följarskara för att betala för något som är skräp. Tveksamt att ”speciella familjen” kommer få någon del i detta. Snubben är en våldtäktsman helt enkelt. En dokumentär som inte borde tagit mer än kanske ett par månader att producera - Inte två år. Men hey Anjo: Grattis till att blåsa dina följare och att försvara en våldtäktsman/pedofil.
Senast redigerad av MuckaKaos 2025-03-02 kl. 03:48.
Citera
2025-03-02, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
Nån blåst proppmätt syrra till Antonio sa som argument för att Antonio är oskyldig att han sa "fy fan va äckligt" när Robin luktade på fingrarna och sa att dom luktade fitta.

Ingen som säger så kan ju vara skyldig menade hon.

Det är klart man kan.

Är det inte så att alla killar som luktar fitta om fingrarna kör upp dem under näsan på kompisarna och de säger då mangrann fy fan va gott det luktar eller gör det....? Jag frågar åt en kompis.

För hade någon våldtagit så hade de sagt det luktat gott? Har min kompis fattar rätt då?
Citera
2025-03-02, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Jag trodde åtminstone att anjos film skulle ha någon liten twist så att han skulle kunna knäppa alla kritiker på näsan. "Haha min film var inte alls helt värdelös, bara liiiite värdelös där fick ni!" Men istället blev det ännu värre? Hur kan han vara så jävla värdelös och varför var han så kaxig när filmen var ännu värre än alla hade trott? Han måste ha något fel i hjärnkontoret den där McAnjo.

Den var helt värdelös, sämre än vad en mellanstadieklass skulle ha gjort om ett ämne. Hans rörs när han läser låter som om han inte riktigt kan läsa. Par t s Part s Part sin Parts inlag a partsinlaga vad är det?

Han har en konstig satsmelodi när han läser också att det inte riktigt går att höra vad han säger. Det är en del av kritik att det ljudmässigt var ansträngande att hänga med.

Bildmässigt så var det ännu värre. Ska inte gå in på det mer än att säga att det var hoppigt, konstigt ljus och ja gud vet allt. Skitdåligt.

Innehållsmässigt, berättarmässigt så byggdes det inte upp någon historia utan ett pladdrande hit och ett pladdrande dit. Det är som om Anjo tänkt att ja den här biten är bra för det jag vill ha fram med min dokumentär, och det här är också bra, och det här, och så samlar han ihop alla bra bitar för sin dokumentär och sänder dem helt utan sammanhang så man fattar ingenting. Jaha och så hoppar man till nästa grej .. och så till nästa ... men VAD VILL DU HA SAGT KARLAFAN????!!!
Citera
2025-03-02, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den är helt jävla värdelös.
Det är mest han som högläser och står och flummar i sina egna tankar, växlat med en fullständigt ovikdommande intervju med Felicia och så gråt och snyft från Antonio och hans pappa.
Vad är detta för skit.

Edit
Det enda han bevisar är hur jävla dysfunktionell familjen Book är där det är gap och skrik och slängs könsord på varandra.

Ja just det familjen. Har inte gett dem en recension än. Det Anna säger vore väl intressant för hennes bingoväninnor eller vin och ost väninnor eller vad hon har. För min del var det helt onödigt att höra och se det där. Kändes lite påträngande, kletigt av filmaren. Ingen i familjen sa något vettigt för filmens idé om det skulle skildra ja vad det nu var för det skildrades inte heller. De skrek, slogs, gräts och sa en massa trams. Och nu kommer detta att leva länge i intrenettid.

Varför stod de och skrek i den där trappen till Roberto kom och tog något grepp på sonen?
Citera
2025-03-02, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Anna är en misslyckad mamma. Ja?

Antonio sägs er ju det. Pappan är Coco!!!!!

Tror att en sån som Anna har såna personlighetsstörningar och neurologiska problem att hon har svårt att vara en bra mamma. Jag tror, mina spekulationer nu, är att Antonio aldrig fick erkänna, hon tog honom och sa du gjorde det inte vad som än har hänt så gjorde du det inte för säger du det då dör mamma.

Så Antonio har ingen chans att läka.
Citera
2025-03-02, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Får jag säga en sak?

Emma är fan en ikon för att hon fortsätter stå upp för sin vän och trots att Anjo försöker fulklippa henne så lyckas han inte. Queen.

Håller med. Har en lugn, stark stämma och säger vad hon ska säga utan att tveka. Heja EMMA!
Citera
2025-03-02, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Samma här. Jag tycker att Antonios familj behandlar honom fruktansvärt. Guldägget, dvs favorit-avkomman Felicia skriker tillsammans med mamma Anna att Antonio ska ta sitt pick och pack och dra. Samtidigt filmar Anna det hela, och hans pappa kastar rent fysiskt ut honom ur hemmet. Inte konstigt att han mår psykiskt dåligt. Det har ju absolut inget med denna dom att göra.
Hur i hela h-e vill man visa upp något sådant och dessutom tro att det skulle ge några pluspoäng i våldtäktsmålet. Den familjen är verkligen sjukare än jag trott. Och då har jag ändå haft väldigt låga tankar om dem.

Var inte den biten stegead för att man skulle få vilket hårt liv den lilla hade haft?

För varför skulle klippet annars vara med? Det var en scen ur en film bara.
Citera
2025-03-02, 04:54
Medlem
rich1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Håller med. Har en lugn, stark stämma och säger vad hon ska säga utan att tveka. Heja EMMA!
Helt sjukt. Anjo gjorde allt han kunde för att Emma skulle säga bort sig. Lugn och behärskad. Tycker så synd om offret. Det riktiga offret, som nu måste genomlida det här igen. Hur mår hon och hur har hennes liv sett ut efter traumat.
Citera
2025-03-02, 05:13
Medlem
Såg någon i eftertexterna om det fanns telefonnummer dit brottsoffer kunde vända sig, eller personer som mår dåligt och behöver någon att prata med och så??+
Citera
2025-03-02, 05:44
Avslutad
Fint av Anjo att visa upp hur målsägarens försvarare kommer att hantera situationen om Anjo lägger upp filmen. Inte ens då inser han att han är ute på mycket tunn is
Citera
2025-03-02, 06:01
Medlem
Just nu ligger tre kritiska kommentarer kvar. Anjo sover.
Citera
2025-03-02, 06:28
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat säger denna dokumentär inte mycket.
Så länge den inte sprids så lär den förbli irrelevant då den inte skadar någon.

Med det sagt - enligt vissa är det ett mästerverk? Finns det följare som tycker detta?

Den tydliggör ändå väldigt bra att Antonio är en labil våldtäktsman med långt mer problematik än man hade kunnat ana. Samt att bookfamiljen är några steg värre än vad alla redan visste. Så det fick han ju fram, anjobanjo chipstutte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in