Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Dessutom finns det bra bilder på X när Rubio ger Zelensky "onda ögat", avrättningen efteråt av Zelensky från Rubio var inte nådig, samtliga i Trumps kabinett var ju kritiska till Zelensky.
Ja, det är deras uppgift. Det finns bara plats för en (1) soloartist denna ämbetsperiod. De andra ska sjunga i kör. Annars blir det bråk som 2017-2020.
Påminner mig om en statschef som är extremt känslig för om någon medarbetare blir populär hos folket. Då omplaceras de långt bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
pontec
En Freudian slip? trumpeten förväntar sig att den som dyker upp, bildligt "suger av honom". Inte på något sätt överglänser honom, Zelensky borde ha gjort det väldigt klart för trumpeten att kriget i Ukraina definitivt aldrig hade hänt om trumpeten suttit kvar som president, kanske nämnt att både han och det Ukrainska folket sett upp till honom som en president även under Bidens år, förklarat vilken oöverträffad ära det är ha blivit inbjuden, vilken fantastisk människa/ledare/framgångsrik businessman trumpeten är, etc. Kanske givit honom en medalj eller två, ett par krigssouvenirer, osv
Det var med flit från min sida.
Ja. Monty Pyton Cirkus hade inte kunna gjort detta bättre. Jag tror "mineralavtalet" var ett hafsverk och fulspel.
Jag tror idén till fredsavtal var ett bedrägeri på Ukrainas bekostnad.
Nya Washington har likgiltighetsuppsåt för konsekvenserna i Ukraina. Jag tror likt Anders Puck Nielsen:
"The americans; Trump and the team there, they don't have a plan. They don't know how to actually get peace in Ukraine."
De har ingen plan med förutsättningar att fungera.
9 min
https://www.youtube.com/watch?v=SaCbUtTuLhA