2025-03-01, 23:00
Medlem
Som rubriken lyder. Efterlyser tips på en bra förstagångsbil till sonen, ej för dyr, bensinsnål. Några tips?
Citera
2025-03-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75
Som rubriken lyder. Efterlyser tips på en bra förstagångsbil till sonen, ej för dyr, bensinsnål. Några tips?
Toyota Yaris. Han kommer hata dig livet ut, men kommer ha den bil du efterfrågar
Citera
2025-03-01, 23:07
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Toyota Yaris. Han kommer hata dig livet ut, men kommer ha den bil du efterfrågar
skönt att kunna instämma, superb
Citera
2025-03-01, 23:13
Medlem
Klas-Vegass avatar
Yaris har ett löjligt högt andrahandsvärde att det inte är lönt att köpa begagnad,

suzuki Swift är mer prisvörd.
Citera
2025-03-01, 23:20
Avslutad
Citat:
Jag fick då ingen bil när jag fyllde 18. Fick betalt körkort på nåder. Man måste vara jävligt bortskämd för att hata ens farsa för det, och då tjänade min farsa väldigt mycket pengar.
Citera
2025-03-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Jag fick då ingen bil när jag fyllde 18. Fick betalt körkort på nåder. Man måste vara jävligt bortskämd för att hata ens farsa för det, och då tjänade min farsa väldigt mycket pengar.
Har du kört en Yaris? Du kommer att bli snedögd efter en dag och du vill att passageraren ska hoppa ut och putta på vid acceleration. Men den håller och kostar väldigt lite i drift. Det var vad ts efterfrågade. Kom gärna med bättre förslag, detta vad det första som slog mig.
Citera
2025-03-01, 23:43
Bannlyst
Honda Jazz, Toyota Corolla eller Mazda 3.
Citera
2025-03-01, 23:51
Medlem
Citat:

En nyare Yaris Cross med rätt motor är ganska mysig att köra runt i. Har hyrt såna några ggr.
Det finns absolut inget alls att klaga på.
Citera
2025-03-02, 00:08
Medlem
Golf! Finns nästan bara bra saker att säga om denna bil, årtionde efter årtionde dessutom. De äldre är inte vidare krocksäkra, annars idealiska bilar på många sätt. Jag har två stycken, livskraftiga och bekymmersfria, och billiga i drift.
Citera
2025-03-02, 00:40
Medlem
En kompis köpte en Clio och var mycket nöjd. Struntade i kamremsbyte och körde den över 15000 mil efter rekommendation. Rostar inte och vettig komfort om man inte åker så mycket motorväg.
Lycka till!
Citera
2025-03-02, 01:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch

Det är så det funkar idag, barnen orkar inte själva jobba ihop pengar så föräldrarna köper dem vad de vill ha.

Till TS, låt ungen betala halva bilen själv och framförallt försäkring och bränsle så de lär sig vad livet kostar. En Mazda 3 kan vara ett alternativ.
Citera
2025-03-02, 02:03
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75

Kia Picanto är bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in