2025-03-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pooker1
Wake up boy

Trump sa igår. Utan vårat stöd hade Ryssland vunnit på 2 veckor. Zelenski svarade nej på 3 dagar.
Citera
Medlem
Rumpkorvens avatar
Trump-administrationen kräver en offentlig
ursäkt från Zelenskyj, enligt uppgifter till
Bloomberg.

För vad?
Citera
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Varför har Ryssland inte invaderat Sverige på tusentals år om dom är våra fiender? Det kan ni inte svara på.

Sov du under historielektionerna i skolan? Eller har ni ingen skola i Ryssland som lär ut basala fakta?Sverige och Ryssland har varit i krig vid ett otal tillfällen, åtminstone tillbaka till 1300-talet. Ryssarna har också invaderat Sverige vid ett flertal tillfällen, bland annat i slutet av det stora Nordiska kriget, då de for fram längs norrlandskusten och brände ner städer och byar vid kusten. År 1808 invaderade Ryssland den östra Rikshalvan av Sverige (dagens Finland) utan föregående krigsförklaring. Tog hela Finland och fortsatte ner till Umeå, innan en katastrofal fred påtvingades Sverige.
Citera
2025-03-01, 21:29
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Lögn!! Propaganda historia

Haha! Du är inte sann! En riktig historierevisionist! Har andra världskriget ägt rum? Pågår det ett krig i Ukraina nu? Finns världen? Du måste vara Trumpist. Ljuger så du tror dig själv.
Citera
2025-03-01, 21:30
Medlem
knasen79s avatar
Trump ville göra en deal och gå till historien som en peacemaker.

Trump förhandlar inte med de som befinner sig i den svagares position, utan gör upp över huvudet på dem tillsammans med de "starka".

Trump fick 3 ultimatum från Putin för att kunna sy ihop en fred:

1. Inget NATO-medlemsskap för Ukraina
2. Inga säkerhetsgarantier från USA
3. Göra sig av med Zelenskyj

Punkt 1 och 2 kan Trump hantera på egen hand.

Angående punkt 3 så började det med förra veckans påhopp om "diktator" och nyval, som om manuset hade skrivits av Putin själv. Igår hade Trump och Vance gillrat en fälla i Ovala rummet inför TV-kamerorna där de skulle få hela världen att inse hur Zelenskyj är omöjlig att förhandla fram en fred med. Det sket sig duktigt och det internationella samfundet ställde sig unisont bakom Ukrainas president.

USA klev i samma ögonblick ur historien som den fria världens ledare.

Tack o godnatt!
Citera
2025-03-01, 21:30
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Alltså det räcker nu. Alla vet att vi inte har ngn chans mot Ryssland. Om dom vill kan dom ta Sverige på ett dygn. Men dom vill inte. Ryssland är inte våra fiender. Det är en myt.

Förstår inte hur detta ska gå till, lever du och dina gelikar fortfarande i en värld där Kung 1 ställer sin armé på ett fält, sen kommer Kung 2 och sen slåss de på dessa lika villkor tills någon vinner?
Citera
2025-03-01, 21:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Trump ville göra en deal och gå till historien som en peacemaker.

Trump förhandlar inte med de som befinner sig i den svagares position, utan gör upp över huvudet på dem tillsammans med de "starka".

Trump fick 3 ultimatum från Putin för att kunna sy ihop en fred:

1. Inget NATO-medlemsskap för Ukraina
2. Inga säkerhetsgarantier från USA
3. Göra sig av med Zelenskyj

Punkt 1 och 2 kan Trump hantera på egen hand.

Angående punkt 3 så började det med förra veckans påhopp om "diktator" och nyval, som om manuset hade skrivits av Putin själv. Igår hade Trump och Vance gillrat en fälla i Ovala rummet inför TV-kamerorna där de skulle få hela världen att inse hur Zelenskyj är omöjlig att förhandla fram en fred med. Det sket sig duktigt och det internationella samfundet ställde sig unisont bakom Ukrainas president.

USA klev i samma ögonblick ur historien som den fria världens ledare.

Tack o godnatt!

Jag tror att det endast var 1 och 2, inte 3 som togs upp. Däremot följer att fredsavtal inte kan upprättas så länge 3 inte kan uppnås.
Citera
2025-03-01, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nä. Det är tillåtet att hindra förrädare att utöva sitt förräderi under krig.
Det har alla som varit ledare under krig gjort och har absolut ingenting med diktatur att göra.
Ärthjärna till desinformatör!

Selenski har en väldigt frikostig tolkning av "förrädare".

Iallafall. Allt detta är över. Ryssland har vunnit.
Citera
2025-03-01, 21:33
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
... så ni är inte ens trovärdiga längre, ni vill bara ha krig till varje pris....

Att vara "trovärdig" är överskattat, det viktigaste är att veta att man faktiskt har rätt. Testa det, så får du se!

Och "krig till varje pris", nej. Men om man istället säger så här: "krig är bättre än fred till varje pris". Då känner jag att jag inte alls bryr mig i om det låter trovärdigt eller inte, men däremot vet jag att jag faktiskt har rätt. Feels rather nice...
Citera
2025-03-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag delar denna uppfattning. Det finns dock inte tillstymmelse till diplomati i Trumps agerande.
Trump saknar all form av kompetens och nu har han gjort bort sig totalt inför allas blickar.
Citera
Medlem
Citat:
Alltså det räcker nu. Alla vet att vi inte har ngn chans mot Ryssland. Om dom vill kan dom ta Sverige på ett dygn. Men dom vill inte. Ryssland är inte våra fiender. Det är en myt.

Precis. Inte skulle de invadera Ukraina heller.
Citera
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror att det endast var 1 och 2, inte 3 som togs upp. Däremot följer att fredsavtal inte kan upprättas så länge 3 inte kan uppnås.

Du upprepar samma narrativ som Putin och Trump försöker klistra på Zelenskyj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in