2025-03-01, 18:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Det där var just inte en diskussion utan en offentlig uppvisning i förnedring av en utländsk gäst och dignitär - förmodligen instigerad av den opportunistiske ormen Vance.

Trump drar vanära över både ämbetet och det amerikanska folket men hans mest korkade supporters har inte ens förstånd att inse detta.

Det finns inget gott att hämta för Sveriges del av kraftigt försämrade relationer mellan Europa och Förenta Staterna. Man kan avsky allt vad kulturmarxism och politiskt korrekt ideologi heter utan att för den sakens skull beundra och ge sig i lag med auktoritära stater som Ryssland, Kina etc.
Alltid "korkade". Visst tro det du. Du ser det genom ditt filter, men det var en diskussion, något som svenskar är ovana vid. I USA är det vardagsmat. Folk vågar höja sina röster och säga sin åsikt. Yttrandefrihet kallas det visst...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Tiggaren vill dra in USAs arme i Ukraina vilket Trump vet och vägrat gå med på eftersom att det skulle eskalera kriget till ett tredje världskrig.

Och om är man en ämbetsman ska man vara klädd i kostym och inte fritidskläder under officiella möte.

Det verkar viktigt för dig hur han var klädd? Är du intresserad av andra män eller du tror den typen av hån är en effektiv propaganda här i väst?

Jag kan avslöja att tjatet framstår som rätt töntigt.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nej du har fel. Trumps fredsplan är värdelös. Ukraina offras eftersom Trump vägrar att lämna några som helst säkerhetsgaratier åt Ukraina, vilket betyder att Ukraina blir lovligt villebråd för Putin. Det enda han har att komma med är sitt dig, dig, dig.

Trump lierar sig och USA med den ryska diktaturen. Så ser det ut.

Ukrania är redan ett lovligt villebråd för Ryssland. Det är vad du och andra inte fattar. Zelensky har inget leverage.

Acceptera ett nederlag, få din jävla fred och håll käft.
Citera
2025-03-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Jo men om det är som du säger och tror så skulle Putin varit besegrad för länge sen med all hjälp som Tiggaren från Kiev har fått. Du kan ju inte referera till en liten del av kriget du måste ju se helheten.

Men respiratorn från väst håller landet i liv menden verkar på väg att stängas av.

Detta var menat som ett blixtkrig, det skulle vara ”över innan det börjat” där tappade Ryssland och Putin hela sitt momenten. Att de därefter lyckas ta och hålla markområden i Europas till ytan näst största nation, större än Frankrike, Spanien och Sverige är ingen stor merit. De har inte med en millimeter lyckas närma sig Kiev, och du vinner inte kriget förrän Kiev är tagit. Det är ju till och ses så att Ukraina lyckats ta ryskt territorium. Det betyder inte att Ukraina skall gå mot Moskva eller är på väg att betvinga Ryssland och få dem att kapitulera och överlämna ditt territorium till Ukraina.
Citera
2025-03-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nej du har fel. Trumps fredsplan är värdelös. Ukraina offras eftersom Trump vägrar att lämna några som helst säkerhetsgaratier åt Ukraina, vilket betyder att Ukraina blir lovligt villebråd för Putin. Det enda han har att komma med är sitt dig, dig, dig.

Trump lierar sig och USA med den ryska diktaturen. Så ser det ut.

Ukrainas dagar är räknade oavsett vad US gör.
Citera
2025-03-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Trams! Titta på hela utbytet, det är 50 min långt. Det började redan när Zelensky först fick ordet. Det hela är väldigt enkelt. Zelensky och Trump har helt olika infallsvinklar. Zelensky har under lång tid blivit matad med ett narrativ från den globalistiska eliten, han försöker trycka ner det narrativet i Trumps hals och det gick inte så bra. Han framstår som arrogant och oförstående om sin egen usla position.

Trump säger att han leker med ww3, och det är sant. I det läget finns inte utrymme för sentimentalitet eller moralisk överlägsenhet. Man accepterar läget på marken och utforskar alla diplomatiska lösningar. Istället sitter Zelensky och är helt oförstående till varför inte Trump vill spela med. Alla andra ledare har ju slickat honom medhårs. Jag tycker ändå lite synd om Zelensky för han har blivit utnyttjad. Utskällningen han fick var nog inte riktad till honom personligen, han är bara en docka som representerar hela det globalistiska klägget. Utskällningen var riktad till EU eliten, och Zelensky är bara en proxy i en människokropp.

Jag har tittat på hela pressmötet, och det faktiskt mer än en gång. Jag har rätt, du fel. Dessutom följ debatten i USA, där är de flesta överens om att detta var ett regisserat möte, med syftet att förödmjuka den Ukrainska Presidenten för att betvinga honom och vinna fördelar i förhandlingarna.
Citera
2025-03-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky
Sammanfatta. Vad gjorde eller sa Zelensky som gjorde att mötet spårade ut?

Vägrade acceptera vapenvila.
Citera
2025-03-01, 19:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky
Sammanfatta. Vad gjorde eller sa Zelensky som gjorde att mötet spårade ut?

Han ville inte diskutera en väg mot en lösning. Han ville visa bilder på döda från kriget och få mer stöd både ekonomiskt och vapen. Trump blev irriterad och menade att det är nog med stöd samt att Zelenskyj inte hade någon position att försöka kräva något från USA. Vance hakade på och anklagade Zelenskyj för att inte vara tacksam för det stöd han fått och i stället bara kräva mer utan att vilja förhandla.

Trump och Vance hade kunnat vara mer polerade och borde inte ha varit så aggressiva.

Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag tar emot vadslagning nu 😎

Nästa ggn Zelensky kommer till Vita Huset så kommer:

1. Zelensky bära kostym och slips

X. Komma i Kermit the frog dräkten och tro att han är Jack Reacher

2. Lite rebellisk och har kostym utan slips,

Place your bets ladies and gentlemans 😎

Han har samma kläder som igår.
Citera
2025-03-01, 19:05
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jo, det behöver vi. Frankrike och Storbritannien har inte tillräckligt med muskler för att kunna hota med en MAD.

Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur pass dugliga är dessa då? Rysslands 1500 kan vara fullt dugliga. Det är ingen som vet. Frågan är om det är värt att chansa?

Varför skriver du så om du inte har en susning om vad du pratar om?

Sitter du och gissar, eller hittar på, för diskussionens skull?
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag har tittat på hela pressmötet, och det faktiskt mer än en gång. Jag har rätt, du fel. Dessutom följ debatten i USA, där är de flesta överens om att detta var ett regisserat möte, med syftet att förödmjuka den Ukrainska Presidenten för att betvinga honom och vinna fördelar i förhandlingarna.
Snyggt argument, jag har rätt du har fel

Du får gärna tycka det, jag kunde inte bry mig mindre. Jag tror tyvärr att folk med en IQ över skostorlek inte håller med dig. Det är väldigt lätt att se var diskussionen började gå sidledes. Det började med Zelensky. Det är min fasta åsikt, du får ha din. Hans kroppspråk, hans tal, att han visade bilderna, hans attityd. Nu är Trump president, han spelar inte samma spel som dom fjantiga eu-politrukerna. Det var uppenbart att Zelensky blev förvånad att han inte blev bemött med silverhandskar.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
"Zelensky begged to come back"

Som en hund som ser dig äta. Sitter där och tigger om att få något.

Men sparkades ut från Vita Huset pga dåligt uppförande. Vilket nederlag. Zelensky kan inte bete sig.

https://www.youtube.com/watch?v=s-Sy8vzdcwk
Senast redigerad av JagSkaFixaDig 2025-03-01 kl. 19:08.
Citera
2025-03-01, 19:06
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Alltid "korkade". Visst tro det du. Du ser det genom ditt filter, men det var en diskussion, något som svenskar är ovana vid. I USA är det vardagsmat. Folk vågar höja sina röster och säga sin åsikt. Yttrandefrihet kallas det visst...

Alla av hans supporters är inte korkade, men det räcker att se på x.com att det finns en betydande falang som är helt... brända, och sitter bakom sina tangentbord och hånar Zelensky när de egentligen borde ta ut sin frustration på sina egna kongressledamöter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in