Citat:
Ursprungligen postat av
lunarludde
Bra att president Trump och JD Vance sätter hårt mot hårt och tillrättavisar Zelensky, han har haft en väldigt osympatisk och otacksam attityd mot USA som hjälpt dom enormt med både kapital och vapen, Zelensky vill bara ha mer och mer, folk verkar ha glömt att Ukraina är ett korrupt land, undrar hur mycket herr Zelensky har stoppat i egen ficka. Efter katastrofen i ovala rummet så gick Zelensky till en nyhetskanal
Kriget borde ha avslutats för länge sedan innan massa människoliv har raderats, och infrastruktur förstörts, enligt mig så tjänar ingen på att kriget fortsätter ens, allt är långt ifrån perfekt på denna jord och ibland får man bita i det sura äpplet och ge land och skriva på fredsavtal.
Jag fattar inte kritiken när USA administrationen mötte dom ryska i Saudiarabien(?) är ju precis det vi behöver så dom kan komma närmare en lösning.. Ukraina kommer inte vinna kriget och jag tycker synd om alla civila som gått bort i ett krig dom aldrig kommer vinna.
Ibland kommer tanken att det är synd att inte USA köpte Sverige idag med trump som president, han är en person som skulle ha kunnat göra vårat land bra igen. Sen att våra styrande är mellanmjölk som ger Ukraina miljarder medans vårat eget land ligger i brand med bomber och skjutningar är nästan komiskt.
Jag håller varken på Ryssland eller Ukraina men jag tycker det är förjävligt och synd att så många dött i detta meningslösa krig..
Jag håller verkligen med dig. President Trump och JD Vance har verkligen satt ner foten på rätt ställe. Zelensky har visat sig vara både otacksam och krävande, trots all hjälp USA har gett honom i form av både pengar och vapen. Ukraina är ett land präglat av korruption, och man kan inte låta bli att undra hur mycket av de resurser som skickats dit faktiskt hamnat i Zelenskys egen ficka.
Det är verkligen tragiskt att kriget fortfarande pågår, när det borde ha avslutats för länge sedan. Allt för många liv har gått förlorade, och det är klart att ingen vinner på att fortsätta detta meningslösa blodspillande. Det vore bättre om vi såg ett fredsavtal komma till stånd, ibland måste man bita i det sura äpplet för att undvika ännu mer lidande.
USA:s engagemang i att försöka medla och få igång samtal med Ryssland, även om det skedde i Saudiarabien, är verkligen rätt väg att gå. Vad vi behöver är en lösning, inte en förlängning av konflikten. Ukrainas chanser att vinna kriget verkar inte realistiska, och det är enormt tragiskt för alla civila som förlorat sina liv i denna meningslösa kamp.