2025-03-01, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Totalt dumma i hela/alla huvuden som tömmer brandsläckare på en liten enskild brand utomhus. Fullständigt jävla pantade!
En spann vatten eller två, sen igång med elden igen och rökningen hade kunnat fortsätta. Vatten förstör inte köttet, pulversläckare desto mer. Kretiner!

Det där har du så rätt i att man kan hoppa upp och sätta sig på det
Tömma ett gäng brandsläckare på något som skall göra mat - klart som tusan att det går åt pipsvängen, och inte bara en gång - utan en gång till.

Vet ej vad jag blir mest upprörd på, att de släckte med pulver eller att just dessa människor faktiskt har rösträtt.
2025-03-01, 13:31
Avslutad
Just ja, en sak till jag tänkte på
de som var väldigt i rampljuset i början har börjat dala i mina ögon, däremot de som jag trodde var totalt värdelösa har faktiskt växt en aning.

Sofia - verkar bra stark och hyfsat klok , kan gå långt- trots lipsillerierna

Jesper - Bögen från bästkusten, hoppade till när han såg en mus i gräset - till att spetta med spett så han fick linda händerna. Samt oftast väldans glad, utan det här jäkla paktandet utan kör på sitt rejs

Niklas - studenten - gått från att vara grå timid mus till att vinna en hel del och hela tiden hyfsat ödmjuk.

De som lämnade de första veckorna ger jag inte mycket för
Nathalie, engelsmannen, hovslagarnarkomanen och hon Jonna (?) - mest bara skräp.
Ja, och så klart Micke "Kan allt" Wannabestorbonde.

Tillägg - till er som säger smålänningen om Andreas Holgersson så, njaaa - han är från Karlskrona, och det ligger inte i Småland.
2025-03-01, 13:54
Medlem
Bakarettans avatar
Robban & Amanda kör vidare på YT med "Mittiallmänheten". Tigger om att få vara med i TV igen.
Jamen, skicka dom då till Elitstyrkan eller Gunde Svahns kompani.
Eller varför inte SVT:s Hotell Romantik.
Öh...nä just det. Det går ju inte. De har inte åldern inne för det.
När lille Jesper ska smida ett "W" diskuteras det om vad Wincent heter i efternamn!?
Dom är ju helt blåsta.😜
Jag får myrkrypningar i hela kroppen av den patetiske stekarn Micke. Han har ju hittills inte haft ett rätt.
Andreas...herregud! Har han helt tappat det?
Marica lilla...man kan inte agera tonårsmorsa till en bunt imbecilla idioter hur gärna man än vill.
Stå på dej nu Sophia. Jag hoppas du tar hem det. Sorry Niklas men du har fått hybris. Adam...hänger nog med ett tag till. Alida får bita i det sura äpplet.
2025-03-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Totalt dumma i hela/alla huvuden som tömmer brandsläckare på en liten enskild brand utomhus. Fullständigt jävla pantade!
En spann vatten eller två, sen igång med elden igen och rökningen hade kunnat fortsätta. Vatten förstör inte köttet, pulversläckare desto mer. Kretiner!

Och en 50-åring som Marica förstår inte bättre...
2025-03-01, 15:20
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Och en 50-åring som Marica förstår inte bättre...
Exakt. Hon visste ju inte vad ett monogram är. Säger en hel del om henne.
2025-03-01, 15:36
Medlem
Bakarettans avatar
Vad som förvånar mej mest när det gäller Farmen är att det finns så många helkorkade stollar som söker ett deltagande. Men...det finns ju en & annan bra sökande dock. Som typ har ett sunt förnuft. I den här säsongen håller jag på Sophia.
2025-03-01, 16:19
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoldpaddornaskung
Tro vad du vill. Han drack handsprit och va hotfull emot filmarna så dom skickade hem honom.

Jag skulle kunna gissa att det inte rörde sig enbart om handsprit, tyckte hans ögon såg väldigt tackade ut mellan varven. Så då sa dom lämna frivilligt eller så sparkar vi ut dig. Får känslan av att han är inte helt färdig med sitt missbruk.
2025-03-01, 16:43
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Det där har du så rätt i att man kan hoppa upp och sätta sig på det
Tömma ett gäng brandsläckare på något som skall göra mat - klart som tusan att det går åt pipsvängen, och inte bara en gång - utan en gång till.

Vet ej vad jag blir mest upprörd på, att de släckte med pulver eller att just dessa människor faktiskt har rösträtt.

Nej här förstår jag faktiskt inte heller hur de tänkte, det var ju inte direkt så arr hela gräsmattan höll på fatta eld, hade de varit riktigt smarta hade de haft en blöt filt så de hade kunnat kväva elden, det lärde vi oss redan i skolan.
2025-03-01, 16:51
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Vad som förvånar mej mest när det gäller Farmen är att det finns så många helkorkade stollar som söker ett deltagande. Men...det finns ju en & annan bra sökande dock. Som typ har ett sunt förnuft. I den här säsongen håller jag på Sophia.
Sofia är väl ingen nobelpristagare direkt, men i det här sällskapet är hon det om man jämför med hennes konkurrenter.

Sofia skulle jag säga är normalt smart, och faktiskt så är Jesper inte så dum heller, han läser av andra människor ganska bra, och Niklas har med hyffsat bra kognitiv förmåga, han är ju inte stark fysiskt men jag tror om det blir det teoretiska tävlingar kan han nog ändå överraska.
2025-03-01, 17:21
Medlem
Micke har åstadkommit en hel del samt hubbit röra runt i grytan.
Tjejerna har han charmat också -- triangeldrama -- som han så stolt uttrycker det.
Tycker han är OK faktiskt.
2025-03-01, 17:27
Medlem
Vad jag inte kan fatta är att röken brinner ner 2 ggr ! t.o.m. med en som vaktar....
Och sedan fullt ös med brandsläckaren. KAAAOS!

Men vad gör ungar från orten med alla bekvämligheter hemma när de ska tänka till när det händer något annat än lek?

Och bara att se killarna som är rätta för hönor.....
2025-03-01, 17:31
Medlem
Knull-Micke tar hem allt har jag hört.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in