2025-03-01, 17:04
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Jag trodde han viftade med sin stora penis? Den är uppenbarligen mycket större än Trumps och Putins.
Så du väljer att prata om något så infantil som könsstorlek för att försöka göra en poäng? Det säger allt om din nivå. När du inte har något att säga, faller du tillbaka på töntiga skämt och osakliga kommentarer. Putin och Trump må vara kontroversiella, men de har i alla fall gjort något substantiellt med sina liv, medan du sitter här och spyr ur dig löjliga kommentarer istället för att bidra med något av värde.

Bara att du nämner det här visar att du har förlorat argumentet innan det ens började.
Citera
2025-03-01, 17:04
Medlem
analkings avatar
Nu har galningen woke killen rutte som kört ned holland i woketräsket upptäckt att hans bästa polare i eu och uk håller på att starta ett miljöpartistiskt världskriget insett att trumps fred är ettbättre alternativ då rutte och de andra snart kommer plikta med livhanken

Källa

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vgpxo5/nato-chefens-vadjan-till-zelenskyjs
Citera
2025-03-01, 17:05
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det verkar som att många missuppfattar situationen. Tittar man på hela klippet på 50 min, så ser man att Zelensky direkt kör på samma rigida linje om att Putin & Ryssland är monster och måste ge tillbaka varje milimeter av land. Det är Zelenskys utgångspunkt och han går till och med så långt att han visar massa bilder på fångar för att förstärka bilden av att Ryssland är hemskt. När han visat bilderna ser man att Trump surnat eftersom Trumps utgångspunkt är en HELT annan. Trump vill ha fred och är en pragmatiker som inser att eftergifter måste göras. Han vill stå på god fot med Ryssland, inte fortsätta fientligheter. Man kan tycka vad man vill om den saken men i den här typen av förhandling så finns inget annat val om man vill att dödandet ska sluta. Och den kalla verkligheten är att USA inte har något intresse av Ukraina och klarar sig fint på egen hand. Så Trump har råd att säga take it or leave it. Trump har uppenbart inget intresse av att demonisera Ryssland för att det tjänar inte USA på något sätt.

Om du tycker Trump är en kass fredsmäklare så kan man ju föreställa sig hur det skulle bli om han gav efter för Zelenskys krav helt och hållet. Mer döda, mer krig. Vilket verkar vara EU:s linje. Ukraina har förlorat, i geopolitiska förhandlingar så ställer inte förloraren krav. Inte i det vardagliga livet heller. Förlorar du får du bita i det sura äpplet. Fråga tyskarna

Jag tycker det är barnsligt att göra det här till en fråga om vad man VILL ska hända. Verkligheten på marken dikterar dessa saker, hur orättvist det än kan tyckas vara.
Berätta vad Trump har gett Zelensky och tagit från Ryssland i fredsdealen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du ljuger, här har du källan. Vatnik.

Fan vad trött man blir på folk som alltid ska avsluta med ordet Vatnik. Lite sådär nöjt. ”Nu jävlar fick jag dig!”. Staten har verkligen lyckats trycka in olika klyschor och ord i folks huvuden. Såklart har du en ukrainsk flagga som profilbild också, du måste känna dig duktig.

Och, jag bryr mig inte om kriget. Bara trött på att höra samma gamla repiga skiva.
Citera
Medlem
Citat:
Nä dock undrar jag hur små penisar Trump och Putin har. Går de att se med mikroskop?

Varför är du så intresserad av andra mäns penisar?
Citera
Medlem
Russians go home!

Det skulle lösa mycket, bland annat Ryssarnas folkmord i Ukraina.
Citera
2025-03-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Fan vad trött man blir på folk som alltid ska avsluta med ordet Vatnik. Lite sådär nöjt. ”Nu jävlar fick jag dig!”. Staten har verkligen lyckats trycka in olika klyschor och ord i folks huvuden. Såklart har du en ukrainsk flagga som profilbild också, du måste känna dig duktig.

Och, jag bryr mig inte om kriget. Bara trött på att höra samma gamla repiga skiva.

Varför är du i denna tråd om du inte bryr dig om kriget? Vatnik!
Citera
2025-03-01, 17:06
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det verkar som att många missuppfattar situationen. Tittar man på hela klippet på 50 min, så ser man att Zelensky direkt kör på samma rigida linje om att Putin & Ryssland är monster och måste ge tillbaka varje milimeter av land. Det är Zelenskys utgångspunkt och han går till och med så långt att han visar massa bilder på fångar för att förstärka bilden av att Ryssland är hemskt. När han visat bilderna ser man att Trump surnat eftersom Trumps utgångspunkt är en HELT annan. Trump vill ha fred och är en pragmatiker som inser att eftergifter måste göras. Han vill stå på god fot med Ryssland, inte fortsätta fientligheter. Man kan tycka vad man vill om den saken men i den här typen av förhandling så finns inget annat val om man vill att dödandet ska sluta. Och den kalla verkligheten är att USA inte har något intresse av Ukraina och klarar sig fint på egen hand. Så Trump har råd att säga take it or leave it. Trump har uppenbart inget intresse av att demonisera Ryssland för att det tjänar inte USA på något sätt.

Om du tycker Trump är en kass fredsmäklare så kan man ju föreställa sig hur det skulle bli om han gav efter för Zelenskys krav helt och hållet. Mer döda, mer krig. Vilket verkar vara EU:s linje. Ukraina har förlorat, i geopolitiska förhandlingar så ställer inte förloraren krav. Inte i det vardagliga livet heller. Förlorar du får du bita i det sura äpplet. Fråga tyskarna

Jag tycker det är barnsligt att göra det här till en fråga om vad man VILL ska hända. Verkligheten på marken dikterar dessa saker, hur orättvist det än kan tyckas vara.

Den store förloraren blev ändå Putin. Nu måste hans eländiga land fortsätta sitt meningslösa angreppskrig mot Ukraina. Och Putin har slut på både pengar och soldater.

Zelenskyj kunde lämna mötet med högt huvud som en äkta statsman!
Citera
2025-03-01, 17:07
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Så länge kriget pågår kommer det inte bli några val. Det är därför Z inte vill ha fred, han är nu en diktator som berikar sig själv med våra skattepengar. Pengar försnillas utan någon redovisning.

Zelensky har sagt sig vara villig att avgå i utbyte mot att Ukraina får pålitliga säkerhetsgarantier. Tyvärr tror jag inte att Putin vill ha fred. Han vill ha en vapenvila, en frusen konflikt likt den mellan Nord- och Sydkorea. Blir det fred så sitter Putin väldigt löst till, och det vet han.
Citera
2025-03-01, 17:08
Medlem
Citat:
Varför är du i denna tråd om du inte bryr dig om kriget? Vatnik!

Underhållande att läsa hur folk brinner till av något de ändå inte kan kontrollera, och så fort någon tycker annorlunda då är det gloves off. Ganska roliga slagsmål härinne. Så därför.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Tiggaren från Kiev var i hans närhet och han var inte skrämd till tystnad

Ibland så ska man ha vett att hålla igen. Speciellt när kamerorna är på.
Efter det framträdandet o sedan att bli ombedd att lämna vita huset så kommer det bli svårt att krama ut mer pengar o material ur USA.

Frågan är om de europeiska ledarna är sugna på att ge mer om hela notan hamnar hos dem.

Vi väntar med spänning.
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej. Trump är körd i det här sammanhanget. Han får inrikta sig på att tjafsa med sina grannländer Mexiko och Kanada. Istället för att flytta på schackpjäserna så välte Trump hela brädet.

Vi kommer veta inom snar framtid. Sparar ditt meddelande tills vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in