2025-03-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Nog för att jag ogillar Trump, men det var tyvärr han som drog längsta strået. Zelensky framstod som en riktig lallare som skulle leka tuff i ovala rummet.

Vad sa han som gjorde du anser han skulle spela tuff?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jo, det behöver vi. Frankrike och Storbritannien har inte tillräckligt med muskler för att kunna hota med en MAD.
Så 500 kärnvapen räcker alltså inte? Skojar du? Hur många av Rysslands 1500 "aktiva" kärnvapen tror du är ens dugliga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Ryssland är 100 procent inget hot mot Sverige.

Käften, Ivan. ryssland har alltid varit, och kommer alltid vara, vår huvudfiende.

En bra ryss är en död ryss.
Citera
Medlem
Kriget är hemskt utan tvekan. Men ukraina har inte någon automatisk rätt till hjälp, det är faktiskt deras och rysslands problem i grund och botten ingen annans egentligen. Så Zelensky bör vara lite mer ödmjuk.

Om man vill ha fred så måste man lämna synen om vad som man anser är moralisk rätt och anpassa sig till verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det bästa såna som du kan göra för att "få ut ryssen ur Ukraina", det är att anmäla er som ukrainafrivilliga. Ni behövs där nu mer än någonsin, så vad väntar ni på?
Man kan även påverka politikerna så vi skickar vapen och ammunition. Vi gör det nu, mer än någonsin.
Citera
2025-03-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Utan USA har Ukraina ingen chans. EU + UK har inte tillräckligt med resurser att sponsra kriget.

Problemet är att EU politikerna samtidigt håller på att demontera ner industrisamhället vilket är dålig kombination med krigsföring. Tom Hitler fattade att man måste först bygga upp försvaret om man vill hålla på med krigsföring.

Det är meningen med hela, dvs sänka EU längre ner i hålet genom utarmning via krig.

Agenda 2030 rullar på..

Att tro att Trump står utanför det tvivlar jag på, det här var ett spel för galleriet, vi ser "alla" eropeiska ledare nu sluta upp bakom dvärgen. Jimmie Åkesson sviker svenskarna precis som övriga sjuklövern.
Jag är nog f-n glad att jag kommer slippa uppleva det tack gode gud att jag fick obotlig cancer.
Citera
2025-03-01, 16:21
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Undrar om Elon får samma bemötande när han dyker upp klädd som… ja, som bara Elon går klädd, ni vet.

Elon Musk har förmodligen sålt sin sista Tesla snart. Hans ”0-1939 på 3 sekunder” har slagit ut försäljningen i Västeuropa eftersom ingen sunt tänkande individ vill förknippas med honom.

Vance ser hela tiden ut som att han tagit amfetamin och tuggar fradga i en utdragen drogpsykos.

Trump är körd som fredsmäklare. Inte heller Gaza lär han kunna fixa. ”Vote for a clown - expect a circus”!
Citera
2025-03-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vad sa han som gjorde du anser han skulle spela tuff?
Han gjorde inget annat än sade mot kronvraket Vance. Det är en ynklig jävel.
Citera
2025-03-01, 16:22
Medlem
Statsministern i ExPressen:

Statsministern lyfter även fram vikten av svensk sammanhållning.

– Jag sätter stort värde på den breda enigheten i Sverige för stödet till Ukraina och kommer arbeta hårt för samma breda enighet om att fortsätta rusta upp det svenska försvaret, säger Kristersson.

Borde inte det arrangeras en folkomröstning innan de tömmer landet bara för att Ryssar och Ukrainare gillar att kriga.

Hur vore det istället om statsministern kunde skicka någon som kan förhandla och även föra en dialog till Moskva !? Det är troligtvis där problemet kan lösas.

Istället åker Kristersson till London för att spela in nästa avsnitt i Tiggaren från Kiev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Nej det har jag inte gjort i ett enda inlägg, du är blind.
Jag har sagt att hot krävs för att tvinga båda till förhandlingsbordet.

Inte?

Alla dina inlägg i denna tråd är kritiska mot Ukraina.

Bevisa mig gärna fel.

Visa mig ett inlägg där du kritiserar Putin?

Rysstroll!
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Det är exakt det han INTE borde gjort.. ett publikt möte är inte menat för att diskutera en massa detaljer kring avtalet, det sker bakom stängd dörr.

Om man får vara med i rummet, vilket Ukraina inte har fått vara...
Citera
2025-03-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Han klär sig så i propaganda-syfte för att manipulera folk och ge intrycket av att han "kommer direkt från fronten".
Du fattar att ryssarna bombar civila i Kiev va? Det finns ingen front i moderna krig. Militärer ska ha uniform, det är klart att det retar Trump och Vance som är kronvrak och aldrig avlossat ett vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in