2025-03-01, 12:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Det var nog inte riggat men båda parter önskade ett avgörande. Eftersom ingen egentligen var intresserad av mineralavtalet, så återstod egentligen bara en definitiv brytning.

Nu kommer Trump att köra över Ukraina och Europa och avtala något med Ryssland, t.ex att USA struntar i vad Ryssland gör i Ukraina mot något ekonomiskt fördelaktigt för USA och Trump.

Zelenskyj kommer att satsa allt på stöd från Europa och vill nog helst också att europeiska trupper ska slåss på Ukrainas sida.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2025-03-01 kl. 13:36.
Citera
2025-03-01, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Det var ju efter att Zelenskyj redan betett sig illa genom att mala på om fortsatt krig (han låtsades som om han inte hört att Trump precis talat om fredsförhandling), skuldbeläggande av USA och massa barnsliga öknamn på Putin. Zelenskyj visade tydligt att han endast är ute efter fortsatt kompromisslöst krig trots att han, precis som Trump påpekade, riskerar världskrig och allas vår hälsa.

Han måste såklart upplysa om vad Putin är för en eftersom Trump (pga sina KGB-kopplingar) inte bryr sig.
Citera
2025-03-01, 12:44
Medlem
Fan va creapy, hur Trump och JD försöker förminska Zelenskyj i tv.
Ukrainska ledaren stackaren måste sitta och ta all skit, det var inte kul och se. Jag vet exakt hur han känner sig så mycket hänger på att han kommer överrens med Trump då Europa är för jävla svagt att lita på. Han försökte stå på sig lite men det blev bara värre och värre när dom fortsätta trycka ned honom.
Jag är vanligtvis på Trump sida men här är han helt ute och cyklar. Dom uttnyttjar en president som är desperat det syns så jävla tydligt. Det här är tacken för att dom gav bort sina kärnvapen som bland annat USA lovade att försvara dom ifall dom någonsin blev attackerade.
USA är helt opålitliga.
Citera
2025-03-01, 12:45
Medlem
Har sett hela nu och funderade också innan på om det kan vara planlagt för att sätta press på Z för att acceptera ett avtal utan säkerhetsgarantier från Usa mm. Och visst kan det ha fungerat isf till viss del då Z verkligen är pressad nu.

Men tror verkligen inte att så var fallet, visst de var lite irriterande på varandra innan konferensen då Z nog var svårare än vad de hoppats på att acceptera vissa saker då Z vill få ut konkreta saker med avtalet.

Om man ser till just innan det urartar så säger Trump vi tar en sista fråga och om inte Z hade tryckt på om motfrågan till JD hade hela samtalet varit avslutat och detta hade aldrig hänt.

Trump triggas igång så fort det kan nämnas att han inte fixade detta redan sin förra mandatperiod.
Citera
2025-03-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Han skrek inte.
De satt och skrek i mun på varandra alla tre. Påminde lite om när man är och hämtar på dagis. Som Trump själv sa, bra TV.
Citera
2025-03-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Haha, man måste ju vara ännu mer efterbliven om man tror att det är riggat!
Nog tror jag Trump och Vance fintade upp Zelensky på läktaren så ena parten riggade denna föreställning.
Citera
2025-03-01, 13:05
Medlem
Ha ha det var bara en sak jag var/är orolig för med oranga apan i vita huset. Att idioten skapar mer kaos och krig i världen! Alllt annat han gör i usa skiter jag i då jag är rik och bor i en blå delstat. Låt dom som röstat på honom lida.

God help us all
Citera
2025-03-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Trump agerar rationellt utifrån det amerikanska folkets intressen och lägger inte in känslor i sina beslut utan kollar på objektiva fakta.
Är du nära släkt till Trump? Du framstår ju i stort sett lika sjuk i huvudet som han gör.
Citera
2025-03-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Det var ju efter att Zelenskyj redan betett sig illa genom att mala på om fortsatt krig (han låtsades som om han inte hört att Trump precis talat om fredsförhandling), skuldbeläggande av USA och massa barnsliga öknamn på Putin. Zelenskyj visade tydligt att han endast är ute efter fortsatt kompromisslöst krig trots att han, precis som Trump påpekade, riskerar världskrig och allas vår hälsa.

Inte så, men Zelensky vill ha garantier att inte Putin anfaller igen senare, vilket Trump inte vill ge.

I praktiken alltså militär närvaro från andra länder som finns där för att garantera att Putin inte bara får för sig att nä, nu tröttnar jag på fredsavtalet och krigar igen.
Citera
2025-03-01, 14:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Inte så, men Zelensky vill ha garantier att inte Putin anfaller igen senare, vilket Trump inte vill ge.

I praktiken alltså militär närvaro från andra länder som finns där för att garantera att Putin inte bara får för sig att nä, nu tröttnar jag på fredsavtalet och krigar igen.

Vilket Trump inte verkar se som en bra "garanti" om man gör bedömningen att det för Ryssland närmre Kina och Iran?
Citera
2025-03-01, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Men du inser att han redan varit president? och redan visat vilken idiot han är?

Han är en fullblods idiot, han har alltid varit en fullblods idiot... han är en kejsare utan kläder...
Spelar inte roll vilken idiot han är, men det är kanske dags för Europa att försöka bli "vän" med Putin. Stödet från USA är borta och Eus militära kraft inte värd så mycket d.v.s. inget att sätta emot om Putins tålamod tar slut. Reta inte björnen!!!
Citera
2025-03-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Jag tänkte också tanken att det var ett spel för galler…. för att lura putin.
Eller så är Trump en rysk spion precis som kachakstangubben sa
Det är oerhört skämmigt för Zelensky inför sitt eget folk. Kanske leder till ett val och en ny ledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in