2025-03-01, 11:36
Medlem
Märklig förhandlingstaktik som Trumph och Vance ägnade sig åt. Att försöka förnedra Zelensky så mycket som möjligt och tro att han skulle gå med på vilka villkor som helst är inget annat än korkat. Zelensky gjorde allt som är rimligt för att uppträda diplomatiskt mot två fullständiga översittare utan minsta hyfs. Hoppas nu att övriga Europa klarar av att stödja Ukraina till ett stopp på kriget. Åt helvete med Nato nu. Ingen lustig värld att leva i när två stollar som Putin och Trumph väljer att kampera ihop.
Citera
2025-03-01, 11:37
Medlem
Det som vi nu ser går egentligen bara att förstå om man drar slutsatsen att Trump är en värvad tillgång till Ryssland, sannolikt går det långt tillbaka i tiden, troligen är även Elon M. värvad. Det vi ser nu är tumskruvarna som dragits ihop av KGB om att de nu måste leverera...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Vad ska ledarskap göra när du saknar ekonomi och industri?

Det är ju min poäng, naziPutin saknar ekonomi och industri. De står mest för råvaror.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Utan Ukrainas gigantiska blodsoffer hade Putin tagit Ukraina på en vecka och sedan hade det varit EUs tur att blöda.

Hade Trump varit en frisk person hade han visat tålamod med en ledare i krig, som ser sitt folk slaktas skoningslöst, av en invaderande stormakt.

Men Trump vet ingenting om krig.

Han är en fet, bortskämd, ignorant idiot.

Ingen nyhet iofs.
Spelar ingen roll hur mycket vapen och pengar man skickar till Ukraina om man inte har folk till det. Men du tycker det säkert är på sin plats att kidnappa pojkar från gator och torg och skicka dom till fronten.

Att skicka mer pengar och vapen vinner dig möjligen lite tid. Men i längden torskar du ändå mot ett Ryssland som har betydligt mer resurser i ett utnötningskrig då man har mer folk att slänga i kanonmaten och mer vapen att producera.
Citera
2025-03-01, 11:38
Medlem
Citat:
Utan Ukrainas gigantiska blodsoffer hade Putin tagit Ukraina på en vecka och sedan hade det varit EUs tur att blöda.

Hade Trump varit en frisk person hade han visat tålamod med en ledare i krig, som ser sitt folk slaktas skoningslöst, av en invaderande stormakt.

Ingen nyhet iofs.

Yep. Lite sorgligt hur vanliga amerikaner tycks tro att trumpen bryr sig om dem. Trump har vuxit upp stenrik. Han har aldrig fått kämpa i vardagen som vanligt folk gör varje dag. Han kan inte relatera till vanligt folk. Amerikaner kommer få den stenhårt upp i röven många år efter trumpen är klar med sina dumheter
Citera
2025-03-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Spelar ingen roll hur mycket vapen och pengar man skickar till Ukraina om man inte har folk till det. Men du tycker det säkert är på sin plats att kidnappa pojkar från gator och torg och skicka dom till fronten.

Ja Ryzzland borde sluta rekrytera på detta sätt.
Citera
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Nä, bättre att vi hade tjejer som i ryssland som måste acceptera att få stryk av män med iQ under 100 och fetal alcohol syndrome. Eller välja den andra traditionella kvinnorollen i ryssland, nämligen prostituerad.
Fan vilken dröm!

ryssland är väl förresten det mest muslimska landet i Europa?

Menar du att det är annorlunda i Ukraina? Ukraina är ett U-land om man jämför med Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:

Ingen nyhet iofs.

Nu när Usa verkar vilja splittra västvärlden så lär Ryssland känna mer segervittring. Ryssland brukar vilja testa hur långt dom kan gå och just nu så framstår Trump som en svag person. Iofs så verkade Trump gilla Putin redan under förra mandatperioden och denna mandatperioden så har Trump mer stöd på hemmafronten så inget stoppar honom.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Instämmer!

Trumpadministrationen har uppenbarligen ingen koll alls på vilka de dealar med i Kreml. USA blir totalt uppsnurrade och lurade av KGB-agenten och hans mannar, inför öppen ridå.

Trump och framför allt Vance skämde ut sig fullständigt idag. För all framtid. Och inför hela världen. Ofattbart.
Därför jag är helt tydlig med att trots jag hyser många konservativa idéer så gillar jag inte alls att folk omgående tror att jag då måste vara ditten eller datten... Trump och JD Vance tycker jag ger skenet av att vara lite av "macho"-frontfigurer för kvinnors reducerade värde (hör hemma i köket osv) och en fascism-beundran (även om de kan komma fram till rätt politiska beslut i slutändan)...... Men ändå har Trumpadministrationen varit väldigt bra på andra sätt och t ex i linje med JD Vance's tal i München. Vi har gigantiska demokratiska problem i Europa och med invandringen och energikrisen osv osv...... Återigen jag gillar inte vad jag såg med Zelenskiy i Vita Huset men vem vet kanske är det lite av ett skådespel för att vilseleda Putin (dum spekulation kanske)...
Citera
2025-03-01, 11:40
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Trump är en mobbare, han stödjer en annan mobbare, självklart drar han in allt stöd direkt till Ukraina.

Riktigt snyggt.

Det är snarare så att han är en person som testar andra tills det blir synligt vad de har för svagheter, det är ju mobbning men det är också taktik. Blame games funkar inte mot en sådan person, det är mera av ett svaghetstecken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hahaha. Och det har du? Som filmats, klippts ihop av motparten och kablats ut över hela världen?

Jag har varit i tuffa förhandlingar bakom lyckta dörrar. Det ni såg är ingenting mot hur det kan gå till i ett styrelserum med en VD som har varit lite kass…
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Halva världen säger att det var ett hot.
Haha okej! Och även om Zelenskiy hade varit lite sammanbiten och irriterad så är det helt förståeligt (men enligt mig så gjorde han inget fel alls)! 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in