2025-03-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zincoid
Zelenskyj har inlett en kampanj för att ta farväl på dödsbädden av sina värdar och sponsorer:
32 tack... Zelenskyj har delat inlägg från världsledare och högt uppsatta politiker – däribland Frankrikes president Emmanuel Macron, Tysklands förbundskansler Olaf Scholz och Sveriges statsminister Ulf Kristersson – som uttryckt stöd för Ukraina efter bråket i Ovala rummet... Minst 33 tack – till USA
Total: 65 farväl
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/zelenskyjs-krishantering-efter-braket-32-tack/
Jag tror att Zelenskyj kommer att begå självmord inom de närmaste dagarna och följa sin idol Hitlers exempel.

Du tror att detta betyder att han ska ta självmord, inte att en pik mot USA som kräver så många tack?
Citera
2025-03-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pfizerslayer
sanningen svider tydligen lika mycket för er ändå...

Vilken sanning?

Idag fortsätter kriget. Idag dör ryssar ukrainare. Ukrainarna för att de ´försvarar sitt land. Ryssarna för att de inte är värde ett skit och är inget annat än kanonmat.
Idag fortsätter miljarderna och vapen rulla in i Ukraina.
Imorgon med. Nästa vecka också.
Källa? Vapenindustrin.

Threeday special operation inne på sitt fjärde år.
Trumps Kriget tar slut dag 1 gick ju sådär eller hur
Hur gick det där avtalet om metaller och mineraler nu igen? Skrev de på igår?
Citera
2025-03-01, 10:53
Medlem
holmiums avatar
Face it, juden Zelensky är the "bad guy" som orsakat miljoner människors död och undergång.
Senast redigerad av holmium 2025-03-01 kl. 11:14.
Citera
2025-03-01, 10:53
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Det osmakliga är ju att USA går in och roffar åt sig så jädra mycket pengar utan att lämna några skyddsgarantier till Ukraina. Det får det hela att likna en gemensam kupp utförd av Ryssland och USA snarare en vilja för fred. När Ryssland och USA delar på Ukrainas naturtillgångar på ett jävligt osmakligt sätt är det inte konstigt att världen frågar sig vilket land som står näst på tur när deras gemensamma plundring av Ukraina är klar.

Nato (USA) flörtar med Ukraina, vilket ger Ryssland en anledning att invadera, sen vräker USA in pengar till Ukraina och uppmanar EU att göra detsamma. Sen vill USA plötsligt nå fred, och det går ut på att Ryssland får sitt och USA får resten. Jag hade nog hatat Trump lika mycket som Putin om jag var ukrainare. Med den här uppgörelsen hade Ukraina kunnat ge bort sitt land till Ryssland redan dag 1. Men då hade ju inte USA fått sin del av kakan.

USA är panka och Ukrainapengarna kommer inte räcka särskilt länge. Vad är det som säger att charaderna inte kommer att fortgå i resten av Europa? Ryssland invaderar Polen och USA erbjuder fred mot enorma summor och för dom gynnsamma avtal. Jag tycker att den här utvecklingen är minst lika oroväckande som Putins invasion i sig.

Det där är ju typisk konspirationsteori.

Läser man historia om tidigare ryska landområden i Ukraina så inser man vad alltihop handlar om från rysk sida.

Sen att USA nu fick en ledare som inser att den här vägen är det absolut enda sättet att få slut på kriget och också ser sin chans till inkomster för USAs del är ju en annan femma.

Jag kan inte låta bli att fundera över hur det skulle se ut om USA skulle slå till militärt mot Panama och anektera landområden och Panama kanalen...

Hur många miljarder och hur mycket vapen skulle EU och omvärlden skänka till Panama för att dom skulle få försvara sig?

Svaret är nog inte en enda Euro och inte ett enda ärtrör.

Världen är lite konstig.
Citera
2025-03-01, 10:54
Medlem
DroidBishops avatar
Satan vad den lille zigenaren blev tilltvålad!

Jag är så jäkla less att se den dvärgen med sina gympakläder springa runt och bli hyllad som nån jävla superhjälte. Titta på vilka det är som står bakom honom, EU eliten, tuffe Uffe, alla globalistbyråkrater. De mest avskyvärda avskummen på planeten.

Äntligen tar den här episoden med globalisthoran Zelensky slut. Tack och lov för Trump som återställer normalitet i världen.
Citera
2025-03-01, 10:55
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Den som är satt i skuld är inte fri. Den som är beroende av andra är inte i position att vara stöddig.
Citera
2025-03-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det är väl du som tiihör idioterna som tror att dig, dig, dig skapar säkerhet åt Ukraina. Eller tror du att Trump har något genialt i bakfickan? Det tror inte jag.

Trump vill ha slut på kriget, samarbeta och liera sig med Ryssland och han skiter i Ukraina och har ingen tveksamhet om att offra Ukraina för sin fredsplan. VILKEN FREDSPLAN HAR PUTIN? Dig, dig, dig? Jösses.

Stoppa ner amfetaminpåsen och återkom när du nyktrat till. USA hade aldrig tillåtit Ryssland att närma sig naturtillgångarna.
Citera
2025-03-01, 10:56
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

Jag är så jäkla less att se den dvärgen med sina gympakläder springa runt och bli hyllad som nån jävla superhjälte. Titta på vilka det är som står bakom honom, EU eliten, tuffe Uffe, alla globalistbyråkrater. De mest avskyvärda avskummen på planeten.

Äntligen tar den här episoden med globalisthoran Zelensky slut. Tack och lov för Trump som återställer normalitet i världen.

Är han inte jude nazist?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Man börjar undra om inte en hel del får betalt i dollar också efter att ha läst lite i tråden. Känns som om allt fokus ligger på att Ryssland och USA gemensamt ska knyta ihop säcken och skörda frukten nu.

Vatnikens och MAGA idioterna går arm i arm!

Man kan undra om Trump antigen är en rysk spion eller om Putin har någon hållhake?

Vad gjorde egentligen DP i Moskva i slutet ocj början av 90 talet? Fllmer på förnedringssex? Mutor? Bllliga lån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

Berätta, när tar den slut?
Citera
2025-03-01, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Precis, servar det som var så oerhört pinsamt. Trump fick definitivt över gränsen och Vance ... riktigt pinsam figur. Att sitta och säga åt en annan statsman att han ska sitta och säga tack i en livesändning är löjeväckande lågt; att säga att han inte har några kort att spela är också att säga att alla medborgare i Ukraina också omte har det vilket blir bisarrt respektlöst. Trump verkar ju inte överhuvudtaget bry sig ett skit om de ukrainska folket och rentav inte på något vis respektera deras rätt att försvara sig.

Jag hoppas Europa löser det. Ryssland har trots allt svårt med Ukraina, lör bli knöligare mot hela Europa.
Ni båda är en enda jubelidioter.

Det är ett faktum att Zelensky inte har några kort att spela. I ett sånt läge sitter man ödmjukt och håller käften. Det spelar ingen roll hur "modig" Zelensky är eller hur häftig han är som inte har på sig kostym. Om ni åsnor hade sett längre del av mötet än den lilla filmsnutt som aftonbladet visar er så hade ni hört hur det är Zelensky själv som börjar bli oförskämd och försöker leka Macron/Starmer genom att ställa en retorisk fråga till JD Vance.

"Jag hoppas Europa löser det".

Är det inte lite intressant hur du ifrågasätter Trumps påstående om att Zelensky inte har några kort kvar att spela med, men sedan står själv där som ett frågetecken och hoppas att Europa ska lösa det? Om Europa hade löst detta själva så hade man gjort det för länge sedan. Utan USA finns inget Ukraina kvar. Europa har knappt någon industri kvar och ni tror att Europa ska täcka för bortfallet? Samtidigt som Europas länder själva ska behöva rusta upp? Samtidigt som folk dör i vårdköer i Sverige? Sjukhus efter sjukhus läggs ner. Skolor som går skit utan tillräckligt med behöriga lärare och specialpedagoger. Äldreomsorg under kritik. Massarbetslöshet. Men just det, Europa ska ju lösa det. Mer pengar till Ukraina. Gör svenska folket bankrutt.
Senast redigerad av Genelkurmay 2025-03-01 kl. 11:01.
Citera
2025-03-01, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Tiggaren från Kiev vill köra vidare med krig

jag förstår att du vid första konflikt erjbuder ditt rövhål för penetrering, jag tycker inte Zelensky ska behöva göra det samma.

Det är NaziRyssland som invaderat, de kan avsluta kriget när de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in