Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-01, 09:01
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Då är vi lika.

Jag tror dock inte att det här var planerat, inte mer planerat än att jag kunde se Kina och Ryssland med sin propaganda rösta in dom här två nötterna i vita huset. Jag har full förakt för MAGA-rörelsen. Helvete också vilka problem dessa nötter har ställt till med.

Citat:
Jag är inte kunnig i kutymen kring dessa besök.

Inte jag heller. Som jag säger, påstår eller hävdar här på forumet. Jag är en enkel snickare. Just nu är jag inne på den här videon bara för att förstå skadan dom två har ställt till med.

https://www.youtube.com/watch?v=09jLvF2IYGg
Citera
2025-03-01, 09:06
Medlem
zorb89s avatar
JD Vance "avgår" strax.

Ser ut som problemet ligger där, ung kille som inte hör hemma i WH.

Zelensky gjorde bra ifrån sig, en helt vanlig dag bakom stängda dörrar, bara att det filmades som är problemet.

Trump försökte rädda ansiktet pga JD Stupid.
Citera
2025-03-01, 09:07
Medlem
Lindsey Grahams hade tydligen coachat honom att hålla käft. Mycket märkligt att gå dit och käfta med idioterna.

Det är säkert så att avtalet är för dåligt att underteckna men hur fan kunde han tro att han skulle styra upp det framför kameran?
Citera
2025-03-01, 09:32
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ja, det var påfallande tydligt. Rubio verkade inte riktigt vara med på noterna, att sabla ner Zelensky.

Från Kyiv independent
De tar upp saker som jag också uppfattade märkligt.

Har inte Zelensky tackat USA ett otal gånger?
Men kanske inte Trump har fått tillräckligt med ära…
Och det första ovan i citatet. Med väst och Nato, Europa bakom Ukraina. Macron och Starmer timmar innan varit på besök.
Hur i helvete tänker USA administrationen?

https://kyivindependent.com/editorial-a-president-just-disrespected-america-in-the-oval-office-it-wasnt-zelensky/

Om du ser på hela debaklet så kanske du får en likadan syn på Zelenskys uppträdande som Lindsey Graham. "complete utter disaster".
https://youtu.be/18oqMGLWcRA?si=uFVljIh9prmp9WwD

USA har en enorm statsskuld som måste hanteras nu, inte imorgon eller i framtiden, den måste hanteras nu.
Budgetunderskottet är enormt, över 30% i januari 2025. USAs räntekostnader är högre än försvarsutgifterna. Låt det sjunka in.

Utgifter 2347 BNUSD
Intäkter 1596 BNUSD
USA gick back 750 BNUSD på en månad!

https://www.cbo.gov/publication/61195

Trump kan inte fortsätta skicka pengar till Ukraina i oändlighet, han måste få intäkter istället för kostnader. Zelensky skulle skriva under avtalet med USA om naturtillgångar, men han skulle också gå med på fredsförhandlingar vilket han vägrade. Trump måste få en fredlig lösning annars så är det slut på hjälpen till Ukraina.
Citera
2025-03-01, 09:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Om du ser på hela debaklet så kanske du får en likadan syn på Zelenskys uppträdande som Lindsey Graham. "complete utter disaster".

USA har en enorm statsskuld som måste hanteras nu, inte imorgon eller i framtiden, den måste hanteras nu.
Budgetunderskottet är enormt, över 30% i januari 2025. USAs räntekostnader är högre än försvarsutgifterna. Låt det sjunka in.

Utgifter 2347 BNUSD
Intäkter 1596 BNUSD

Trump kan inte fortsätta skicka pengar till Ukraina i oändlighet, han måste få intäkter istället för kostnader. Zelensky skulle skriva under avtalet med USA om naturtillgångar, men han skulle också gå med på fredsförhandlingar vilket han vägrade. Trump måste få en fredlig lösning annars så är det slut på hjälpen till Ukraina.

Klart han kan - så man knäcker Ryssland o USA med dess businesses kan köpa upp de ryska värdena för en spottstyver precis som oligarkerna gjorde
Citera
2025-03-01, 09:50
Medlem
Citat:

Utgifter 2347 BNUSD
Intäkter 1596 BNUSD

Fast man ska komma ihåg att 3/4delar av skulden är till egna riksbanken och till egna folket. Så statsskulden är igenkligen inget problem
Citera
2025-03-01, 09:57
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Zelensky skulle sälja ut landet och ville ha något i gengäld. Garantier. Är det något konstigt med det?
Trump säger själv att han kan förhandla fram en fred med Putin. Och Putin respekterar honom.
Så hur mycket skulle dessa garantier kosta?

Trump hade dragit in pengar till statskassan.
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2025-03-01 kl. 10:02.
Citera
2025-03-01, 10:10
Medlem
Onyourknees avatar
Putins legoknektar fortsätter att slaktas, ukrainarna står upp för frihet och sitt land.
01.03.2025
Tanks — 10233 (+11)
Armored fighting vehicle — 21249 (+15)
Artillery systems — 23908 (+61)
MLRS — 1304 (+1)
Anti-aircraft warfare — 1088 (+1)
Planes — 370
Helicopters — 331
UAV — 27402 (+128)
Cruise missiles — 3085
Ships (boats) — 28
Submarines — 1
Cars and cisterns — 39101 (+107)
Special equipment — 3763
Military personnel — aprx. 875610 people (+1050)
Citera
2025-03-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Och så här ser det ut på andra sidan.

https://www.youtube.com/watch?v=0UUJHNQkb4o

Vad är din poäng med att posta dessa videos Pettersson? Du fattar inte att också piss och fascistukrainare blir dödade vid fronten?

Klart det dödas soldater på båda sidor förutom att jag kan posta flera klipp samma dag på nazist orcher som slaktas.
Citera
2025-03-01, 10:21
Medlem
Central Toretsk is moving from grey zone to being back under Ukrainian control.
Around 500m left to close the cauldron.

https://x.com/FreudGreyskull/status/1895735975881679309?t=YW1bPdYbh2CdSesKyAuPzQ&s=19
Citera
2025-03-01, 10:22
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
JD Vance "avgår" strax.

Ser ut som problemet ligger där, ung kille som inte hör hemma i WH.

Zelensky gjorde bra ifrån sig, en helt vanlig dag bakom stängda dörrar, bara att det filmades som är problemet.

Trump försökte rädda ansiktet pga JD Stupid.

JD Vance är en oerfaren snorunge som endast är där då han är 1. tillsatt av bögen Thiel och 2. den enda som var villig att sänka sin karriär för Trump. Mötet gick förhållandevis bra (trots påhopp från trump och ”pressen") till dess att vance öppnade käften.

Det spekuleras om att det hela var ett planerat ambush för att sänka förhandlingarna och svartmåla Ukraina, men jag ställer mig skeptisk till att duon trump och vance är så slipade. Jag tror snarare att deras nakna inkompetens nu visades upp framför världen och att vance fick sig en rejäl utskällning efteråt. Propagandamaskinen jobbar övertid nu för att utmåla trump som tuff och ”vinnare” men det är svårt när hela skiten sändes live i TV.

USA i sin nuvarande form är ett skitland, ännu mer än tidigare, och den enda lösningen verkar vara att någon gör sin plikt och avslutar cirkusen medelst ett par välriktade kulor.
Citera
2025-03-01, 10:27
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag förstår skadeglädjen från Putinvännerna i tråden.
Men jag är inte så säker på att de har anledning att vara allt för glada.
Putins hopp om att få en snabb fred på sina villkor låg i att USA hjälpte Ryssland i att övertala Ukraina. Den dörren kan vara stängd nu.

Sedan är det nog bra att spelplanen blir tydligare. Det har varit olidligt att se den ena politikern efter den andra, både i Europa och USA, att stryka Trump medhårs och släta över hans uppenbara osanningar. Jag hoppas på en en tydligare linje för det som är sant och rätt nu från Europa. Det är uppenbart att Trumps USA inte bryr sig ett skvatt om vad som är rätt utan endast ser till potentiell ekonomisk utveckling. Jag fattar att det alltid har varit en del av USA:s spel, men tidigare har det varit parat med viljan att leda den fria världen och att stärka demokratier. Inge nu längre. Lika bra att vi ser det med öppna ögon.

Det var Trump själv som blåljög om att han kunde fixa fred inom 24 timmar innan han ens installerats som president. Hans team sköt upp "freden" till 1 månad, påsk, 100 dagar och 180 dagar. Någon gång har det nämnts om kanske 1 år om jag inte minns fel. Det är Trump själv och jubelidioten JD Vance som är ansvariga för haveriet och det inte oförväntade sammanbrottet. Trump har inför världens kameror skämt ut sig själv och exponerat bristen på amerikanskt ledarskap samt att han inte är en statsman och att han definitivt inte är "mästerförhandlare" utan en riktig amatör som måste höja rösten som den clown han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in