2025-02-28, 23:33
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Jag fullkomligt älskar transparensen hos Trump. Vi får se och höra allt, utan Fake News MSM:s förljugna rubriker.
Citera
2025-02-28, 23:34
Medlem
Steinarrs avatar
En stor majoritet av Trumps väljare är mycket kritiska till att USA skickar pengar och vapen till Ukraina. Enligt en Fox News undersökning innan valet så var 89% emot ett fortsatt stöd till Ukraina. Trumps väljare alltså.

Trump fick mycket skit efter sina första fyra år som president för att han inte lyssnade på sina väljare tillräckligt kring många frågor.
Nu känns det som att han verkligen går ALL IN och gör allt som han har lovat.

Det Trump och Vance gör just nu är vad deras väljare vill.
Citera
2025-02-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Sen vet du att det är krigslagar som gäller i krig och att det är helt omöjligt att hålla val när hundratusentals man är ute på fältet. Jag vet inte om du är efterbliven eller vad det är för fel men du verkar extremt svagbegåvad.
Vid sådana tillfällen brukar det vara samlingsregeringar som styr om man skall kunna hävda att landet är demokratiskt, inte en korrupt liten diktatorfjant som kokainisten Zelenski.
Citera
2025-02-28, 23:35
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Då är jag med. Håller dock ej med i princip. Med Europas fullaste uppbackning är Moskva ett lätt mål för Ukraina.
Javisst, och personligen anser jag att krossa ryssland är vägen att ta nu. Men jag är kanske inte helt resonerlig i denna fråga heller. Vad vet jag.
Men för mig är ryssland ett permanent hot och vi och kanske framförallt ryssar skulle må bäst av om ryssland upphörde att existera.

Poängen var bara att putin är den enda som kan avsluta kriget idag. Det är bara att kalla tillbaka sina dårar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Kim Jong Un är också demokratiskt vald, han hade större stöd än Z och dessutom 99.9% valdeltagande!

Påstår du att det finns en opposition i Nordkorea?
Citera
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Nä vad som rör sig i huvudet på Trump & company går inte ens att gissa sig till. Var detta planerat och vad är i så fall planen? Eller var det helt enkelt topplocket som gick för vissa deltagare i den här showen?
Så nä jag vet inte men möjligen satsar Trump allt på att ligga väl till hos Putin inför en eventuell maktkamp mot Kina. I det sammanhanget ser han förmodligen bara Ukraina som ett bondeoffer som inte betyder särskilt mycket och i värsta fall ser han hela Europa som inte särskilt betydande och som kan offras för högre mål.

Vi måste komma ihåg att både Trump och Putin lider av grandiositet. Precis samma åkomma som för övrigt både Hitler och Stalin led av. Så även om angreppet mot Ukraina inte var helt oprovocerat från allra första början enligt mig så är ändå Putin just en maktmänniska med storslagna stormaktsdrömmar i sitt huvud. Skulle han lyckas ta Ukraina finns det inget som hindrar att han går vidare och försöker inlemma fler europeiska länder i sitt nya "Storryssland" om han inte ser något uppenbart stort och hotfullt som hindrar honom, som den amerikanska kärnvapenarsenalen till exempel.

Ja vi får se vad som händer. Om allt det här bleknar bort så småningom och det någon gång på något vis blir fred i Ukraina, eller om stora delar av Europa om ett antal år ligger i aska. Den som lever får se och för den som inte gör det kvittar det väl vilket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Jag fullkomligt älskar transparensen hos Trump. Vi får se och höra allt, utan Fake News MSM:s förljugna rubriker.
Han är "transparent" på samma sätt som en femåring är transparent.

Beter du dig likadant som vuxen?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Tänk vad otroligt "smart" du är som använder ordet Vatnik i precis varenda inlägg du gör när du pratar med svenskar. Ingen vet vad det betyder, ingen bryr sig om vad det betyder, ingen bryr sig om dig och dina åsikter.

De tror på allvar att Ryssland lägger pengar och resurser på att ha massa "agenter" dygnet runt på lilla flashback i Sverige.

Där snackar vi konspirationsteoretiker av rang.
Citera
2025-02-28, 23:36
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ja det var fantastiskt! Z sjaskiga klädsel med militärtröjor för att låtsas vara en frontsoldat var patetisk redan 2022. Ännu mer så år 2025 när man besöker Vita huset.

”En liten fitta”, ja. Måste vara kvällens mest övertygande intellektuella argument.

Det kommer en ohövlig sjaskigt klädd man från en korrupt öststat, som inte håller demokratiska val, på statsbesök och vill girigt ha ännu mer miljarder dollar. Självklart konfronterar man honom.

Därför anser du att vicepresident Vance ska mördas. Ja, då var din etik och moral klarlagd. Inga fler frågor,
Man klär sig ordentligt om man besöker USAs president i Ovala rummet inför kameror.
Om någon påpekade klädvalet så är det dock ännu lägre nivå än att inte klä sig ordentligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Det är lungt, kommer senare, du med.

Du borde nog ansöka till säters mentalsjukhus istället. Detta krig kommer få ett slut när en stormakt som USA sätter ner foten. Blir det val i Ukraina så är detta över och Zelensky springer till ett av sina mansions. Inte en jävla Ukrainare bryr sig om de blir av med de rysktalande delarna av Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Alla som sett presskonferensen såg att Zelensky var vänlig men att Trump och Vance skrek sig hesa av hat.
LJUG INTE IDIOT

Särskilt inte när vi alla kan SE själva
vitt mot svart
att du ljuger

Fy fan vad låg du är
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Starlink är billigare

Och bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in