2025-02-28, 23:20
Avslutad
USA kommer att fixa Zelensky tämligen omgående nu.

Elon Musk är först ut:

https://x.com/WatcherGuru/status/1895593254529483034

Citat:
Elon Musk says it's "time to find out what really happened to the hundreds of billions of dollars sent to Ukraine."

Donald Trump Jr levererar nådastöten:

https://x.com/DonaldJTrumpJr/status/1895572248641278226
Citera
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Det var altså inte Ryssland som anföll Ukraina enligt din världsbild?

Behöver det innefattas i min världsbild?
Ryssland anföll Ukraina, råder inget tvivel om det.
Det är dumhuvuden till förbannelse i denna tråd, du som exempel, som verkar tro att ett tänkande behöver vara svart eller vitt.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Hans fru Zelenska kommer bättre utseendemässigt när hon besöker andra länder.

Här är hon i Turkiet i en förskola som Turkiet tagemot ukrainska barn.
https://x.com/ZelenskaUA/status/1891894000535093659

Hur mycket av USA:s och EU:s pengastöd på 500.000.000.000.000 SEK har gått till Turkiet undrar jag då.
Citera
2025-02-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
"Självmant, utan hjälp". Bara lite småpengar som 500.000.000.000.000 SEK.
Har du helt missat all mediabevakning senaste åren? Ukraina håller på att vinna på egen hand! Ryssarna kör traktorer och har slangbellor. 🥸
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Var det diplomati när trump det första han sa när han tog emot Zelensky och skakade hand var att han Zelensky var dåligt klädd?

Trump ville förhandla eller få till en lösning.
Trump vill ha mineraler och pengar.

Trump vill ha fred och få ett slut på dödandet. Sedan är det USA… det vill säga det kvittar vem som styr i det landet så är pengar och makt det viktigaste.

Du pratar om kläder, men är det bättre diplomati att vägra prata med Ryssland i 3 års tid som Biden och EU-länderna har förespråkat? ”Vi pratar inte med Putin förrän Ryssland lämnat Ukraina, vi fortsättet skicka vapen och sänder några 100.000 till in i döden”. Skrattretande..
Citera
Medlem
Ni som stödjer att kriget fortsätter, fortsatt aggression mot Ryssland och är emot Trumps fredsförslag, varför är ni inte på fronten?

Jag bryr mig varken om Putin eller Zelensky, vill bara att det ska bli fred och att mindre civila dör.
Citera
Medlem
Aristaeuss avatar
En yttre fiende förenar landet.
Två yttre fiender stärker unionen.

Den Amerikanska oppositionen för i nuläget bilaterala samtal med stora delar av världens utvecklade demokratier och nationer. Länder som faktiskt är fullt medvetna om vad som kan hända när en hämndlysten despot och agitator, trollbinder massorna med desinformation och löften om patriotism, utvaldhet och landvinning.

Trump har onekligen tagit inspiration från några av historiens allra uslaste karaktärer och individer.

Det börjar även knorras och muttras bland de mer konvservativa Republikanerna. Det finns en växande oro för Trumps Putin vurmande. Medelåldern hos en senator i kongressen är 64 år. De vet mycket väl Vem som är den verkliga Fienden.

Själv skulle Jag hävda att den Amerikanska demokratin för tillfället är under större attack än den Ukrainska .
Den oranga supernovan kommer att brinna ut - frågan är bara hur mycket av vår planet som kommer att slukas
av lågorna.
Citera
2025-02-28, 23:22
Medlem
Silvernés avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Glyndwr
Tullar på 25%
Att som svensk gilla det Trump gör i USA och enbart gynnar amerikanska medborgare men drabbar Sverige negativt är ungefär lika begåvat som om att ge sin värsta fiende betalt för att jävlas med en.

Ibland kanske man måste ta en kortsiktig personlig smäll om det hjälper våra sovande inkompetenta politiker att vakna upp, växa upp och börja ta ansvar och sluta bete sig som nappande bebisar.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Har du helt missat all mediabevakning senaste åren? Ukraina håller på att vinna på egen hand! Ryssarna kör traktorer och har slangbellor. 🥸

Det är vad Fake News tokvänstermedia säger. Och du går på det.
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Väldigt märkligt att Zelensky som vet vad Trump tänker om Ukraina och honom själv, och som innan mötet blivit förvarnad om att hålla låg profil, ändå väljer att börja argumentera. På något sätt tror jag inte att han ville gå vidare med något avtal med USA.
Jag håller med dig. Av någon anledning vill Z och de flesta EU-ledarna att kriget fortsätter. Det betyder att det finns "någon" (läs: Rothschild et al) bakom kulisserna som vill ha det så.

Det styrks också av att inga försök till fred gjorts under de år Biden satt i Vita huset. INGEN EU-ledare har gjort minsta försök till fred. Tvärtom har samtliga fortsatt pumpa in vapen och pengar för fortsatt dödande.

Sedan kommer äntligen någon som faktiskt kan få till en fred, då sätter sig Z på tvären. Och alla hjärntvättade hjon skyller på Trump/Vance. Helt obegripligt. Men det är ju det msm matar deras hjärnor med 24/7. Ett bevis på att hjärntvätt fungerar.
Citera
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Nu läste du nog fel.
Såhär skrev jag:
"Det finns en enda person som sitter på makten att avsluta kriget. Och det är samma idiot som startade kriget. Nämligen putin den patetiske"

Då är jag med. Håller dock ej med i princip. Med Europas fullaste uppbackning är Moskva ett lätt mål för Ukraina.
Citera
Medlem
UseMes avatar
Begger king , får åka hem med långa judenäsan i blöt.

Men självklart fanns det ett manus bakom detta också.
Helt ärligt, hela denna cirkusen är så dum så det inte är sant.
Putin vill samtala om fred, Zelenskyj vägrar.
Men han vill skriva på ett avtal där han skänker bort naturresurser ur Ukraina, juden tar från sitt folk och kan tänka sig skänka till USA.. Ryssland kommer fortfarande ha kvar östra delarna som är Ryska, det kommer aldrig de ge vika på, de tillhör Ryssland, de är bosatta av 90% ryssar. USA är med på de noterna också.

Det juden kan få med sig i detta avtal är att man skänker bort stora summor, för en möjlig säkerhet från USA att Ryssland inte attackerar väster om de östra numera tillbaka tagna ryska områdena.

Hade man bara gjort upp själv med Putin hade man bara behövt respektera de östra områdena som ryska. Precis som det alltid varit i krig, så får förloraren se sig besegrad och ge upp vissa saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in