2025-02-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det fungerar ju inte. Ska man inte tänka på en alternativ strategi då?
Stämmer att det inte fungerat, eftersom vi gett på tok för lite.
Alternativet är att mångdubbla stödet och låta Ukraina kriga ihjäl Ryzzhelvetet.
Citera
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Ord o inga visor här inte.

A Statement from President Donald J. Trump

“We had a very meaningful meeting in the White House today. Much was learned that could never be understood without conversation under such fire and pressure. It’s amazing what comes out through emotion, and I have determined that President Zelenskyy is not ready for Peace if America is involved, because he feels our involvement gives him a big advantage in negotiations. I don’t want advantage, I want PEACE. He disrespected the United States of America in its cherished Oval Office. He can come back when he is ready for Peace.”

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114082877976878390

Ja. Råttan Trump erkände att en riktig man som heter Ze förnedrade honom!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Fattar du inte att hela Europa har handelsöverskott med USA. Plus haft militärt beskydd i decennier. Så det är Europa som får göra uppoffring.
Ja,det e därför jag ställer det som en typ fråga!
att det vore bäst om vi kunde skita I USA...Men att det TYVÄRR e omöjligt.🤣🤣🤣
Citera
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Det är snarare tvärtom, Zelensky var den vakna under det mötet medans husse och knähunden med den bruna randen runt munnen mest höll på att dilla om respekt osv.

Det räcker med att kolla på kroppsspråket hos både Zelensky och Trump, så ser man vem det var som bestämde i det rummet. (och det var definitivt inte Trump)

Skojar du? Dvärgen skämdes ju något oerhört när han insåg att han inte kunde spela samma sympatikort han gjort med övriga.

Kolla bara hans ansiktsuttryck när han inser att han gjort bort sig och att Trump säger precis det han tycker. Du är antingen blind eller så har du en totalt skev bild av att tolka aura.
Du är troligen undergiven själv.
Citera
Medlem
Denbredamittens avatar
Den absoluta respektlösheten som visades mot Zelensky var skamlig. Trump och Vance försökte förödmjuka honom. Detta är inte diplomati. USA håller på att förlora sin ställning som den fria världens viktigaste spelare.

De gör sig ovän med Kanada och EU samtidigt som de ställer sig på diktatorn Putins sida.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
USA vill ju inte skicka mera pengar så allt är logiskt!

Nej, det är inte det enda han vill.

Han vill tvinga Ukraina skriva på ett avtal där USA får 500 miljarder dollar, men att EU står för kostnaden av fredssäkerheten i Ukraina.

Ukraina förlorar
Europa förlorar

Usa och Ryssland vinner.

Självklart ska vi inte gå med på det av den anledningen, för att inte nämna att det var USAs fel från första början. Det var deras proxykrig mot Ryssland som nu fallerat, och Ukraina användes som ett verktyg i deras spel.
Nu försöker de avsäga sig ansvaret, tjäna pengar samt skylla på alla andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Inte förblindad, däremot 100% korrekt upplyst om vad Ryzzhelvetet är för något.

Så vad är bättre än fred och att ha Europeiska fredsstyrkor som garanti i Ukraina? Fortsätta skicka vapen och hoppas på det bästa? Eller att själva kriga på Ryssland så att WW3 startar? Om du inte håller med mig så undrar jag vad du tänker att alternativet är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Det är snarare tvärtom, Zelensky var den vakna under det mötet medans husse och knähunden med den bruna randen runt munnen mest höll på att dilla om respekt osv.

Det räcker med att kolla på kroppsspråket hos både Zelensky och Trump, så ser man vem det var som bestämde i det rummet. (och det var definitivt inte Trump)

Kroppsspråksexperten med ett viktigt uttalande till folket! Bra!

Zelensky satt bara och tänkte på Kokain, som den torsken han är.

Trump är kung, och kommer skapa fred. Jag vet att ni Trump-hatare är emot fred. Men ni får bita i det sura äpplet i 4 år till.. Sedan kommer krig startas igen runt om i världen när Demokraterna börjar styra igen.
Citera
Medlem
Trist för ukraina men förhoppningsvis bra för Europa. Vi behöver fixa Europa, stärka militär ich kasra ut invandrare. Vi kan ge ukraina vad de behöver och vi behöver deras naturtillgångar och matproduktion.

Vi behöver lämna beroendet av usa. Igen är vi lika stor ekonomi som dom så vi borde kunna klara oss bra om vi bara skippar invandrare och klimattrams.
Citera
Medlem
Det intressanta är att det är vänstern som har blivit krigshetsare. Vad är alla regnbågsmänniskor rädda för?
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Är du ett dagisbarn eller varför behöver du berätta att Ryssland invanderas Ukraina för mig?

Gud vad intelligent du är.

Ryska befolkningen vill inte heller dö i krig. Både ryska och ukrainska soldater betalar priset för galenskapen och du vill att fler ska dö på båda sidorna. Okej. Det får du stå för.
Snygg falsk argumentation som vanligt från såna som dig. Var påstod jag att jag vill att folk ska dö? Det är gangsteråttan putins fel att folk dör och han kan få slut på det idag om ville. Men det vill han inte, han föraktar ryssar mer än vad jag gör.

Varför vill du att fler barn ska bli våldtagna?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jag håller med helt. Jag tål inte Zelensky.
Det är inte probelmet.

Problemet är hur svinaktigt JD och sen Trump uppförde sig.
Att sitta och framför kamerorna försöka få Zelensky att krypa och säga thank you, sen påstå att han är oförskämt för att han försöker "litigate his cause" framför kamerorna är pinsamt.

Det var precis det JD själv gjorde. Sen blev han vansinnig när Zelensky inte knäböjde i oval office.
Han försökte ta billiga poäng, och det blev fel.

Jag skyr Zelensky som pesten. JD och Trump lyckades med konststycket att få honom att se sympatiskt ut vilket säger en hel del!
Det här är helt JDs fel. Han skulle hållt käften och inte trigga igång detta.
Det är inte JD vances fel. Han sa bara något om Biden. Sen kommer Zelensky och pratar om Putin, brutna avtal och ditten och datten med udden tydligt riktad mot Trump/Vance i ett försök att läxa upp dom om fakta som Macron och Starmer gjorde. Zelensky måste förstå att han inte är Macron eller Starmer. Han är ledaren för ett land som lever på konstgjord andning. I det läget håller man käften utan undantag. Man ler framför kamerorna. Snacka kan man möjligen göra bakom låsta dörrar.

Zelensky till JD Vance "What kind of diplomacy you speaking about. What do you mean?"

Är inte det här bevis nog för att det är Zelensky som börjar käfta. Jag förstår att JD tappade det.
Senast redigerad av Genelkurmay 2025-02-28 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in