2025-02-28, 22:11
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Så varför fortsätter vi att pumpa in en massa pengar till det svarta hålet Ukraina istället för att lägga allt krut på att förbereda oss på en eventuell rysk attack på exempelvis Baltikum?

Putin kan besegra Ukraina men han kommer inte kunna hålla Ukraina och samtidigt föra krig någon annanstans.

"Vatnik", gäsp.

Bara för att jag inte gillar den nuvarande, västerländska globaliststyret så måste det inte betyda att jag älskar ryssar.

Vi kan göra två saker samtidigt. Eller tre, fyra, kanske till och med fem saker samtidigt. Vi kan skicka materiel nu, det går relativt fort, det tar längre tid att bygga upp förband. Det finns ingen mening i att sitta med en massa vapen som ingen kan använda. Ukraina kan använda dem.

Cynikern kan säga att så länge Ryssland är i fullskaligt krig med Ukraina har de ingen som helst möjlighet att öppna upp en till front. Men en svag vapenvila som ger Ryssland tid till återhämtning innan vi kommit i kapp är en öppning för vidare aggression i Ukraina.
Senast redigerad av OldFashioned 2025-02-28 kl. 22:14.
Citera
Medlem
ycwms avatar
Europa kommer vakna. Så kan amerikanerna återgå till att vara misslyckade européer som tvingades fly.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Trump leder ett land som till invånarantalet är halva Europa, och med en större ekonomi än hela Europa. Det är helt enkelt inte upp till vare sig puttefnaskländer här i EU, eller Zelenskyj, att diktera för USA:s president vad han ska göra. USA sitter på hela kortleken då de har störst ekonomi i hela västvärlden och leder även västvärldens i princip hela militära förmåga. Så både Zelenskyj och den kortväxta fisförnämna britten måste gå till mötena med Trumpen med inställningen att det i slutändan är Trump som bestämmer hur det ska bli. Har man inget att sätta emot, då är det bara att stryka medhårs och på den vägen hoppas på att få ut något. Nu har Trump bestämt att det är ett fredsavtal med ryssen som gäller. Då är det bara att gilla läget och försöka få så bra förhandlingsposition som möjligt.
Ja, USA är väldigt starka på många fronter men det är ju inte Trumps förtjänst.

Hans förra period byggde han några tegelstenar mot Mexico, tog ur usa ur parisavtalet och försvagade Nato med sitt prat.han var nära att förstöra Obamacare men fick till slut se sig besegrad av sina partikamrater.

Precis som med sina företag han ärvt och lyckats kursa fem gånger kommer han krascha USA.
Utan allierade kommer USA vara vara en bajskorv som ingen litar på. För om nu mer än 50% är korkade nog att rösta Trump, vem kan de då rösta fram nästa val?

Han byter åsikt fem gånger om dagen.

Nu får de fattiga inte längre handla fast fodd med sina matkuponger, det kan ju låta bra och hälsosamt men kan leda till ökad kriminalitet.

För att inte tala om den skada Doge skapar från en dag till en annan. Vi kommer få mängder av nya sjukdomar och nya pandemier.
Klimatet är inget värt i Trumps ögon då han inte förstår det.

Trump kan göra vilka fredsavtal han vill med Putin. Är inte Ukraina med så är det bara vanligt dyngsnack.
Usa kan svika sina löften om vapenstöd redan imorgon. Kreml har fortfarande ett decennium kvar innan de är nära Kiev. Under de bästa av förutsättningar. Troligen dukar de under inom något år. Sen är europa på gång att rusta till tänderna.

Trump har en bra förhandlingsposition sålänge USA framstår som starka.
Men.precis som Zelenskyj sa är det inte ett kortspel. Och i vilket fall är Trump snart synad.
Citera
Avslutad
Ord o inga visor här inte.

A Statement from President Donald J. Trump

“We had a very meaningful meeting in the White House today. Much was learned that could never be understood without conversation under such fire and pressure. It’s amazing what comes out through emotion, and I have determined that President Zelenskyy is not ready for Peace if America is involved, because he feels our involvement gives him a big advantage in negotiations. I don’t want advantage, I want PEACE. He disrespected the United States of America in its cherished Oval Office. He can come back when he is ready for Peace.”

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114082877976878390
Citera
2025-02-28, 22:12
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Ingen kommer att vinna något. Det är det som är hela poängen jag försöker föra fram med din tröga skalle stretar emot. Vill du fortsätta ha ett utnötningskrig där vardera sidor som bäst går fram några millimetrar till priset av mer blod och mer pengar?

Nej jag vill ju primärt se till att ryzzen körs ut ur Ukraina omedelbart, genom att skicka massivt militärt stöd inklusive trupp.

Nästa steg vore att avmilitärisera hela Ryssland så vi slipper ha en galen granne med en massa vapen och imperieambitioner framöver.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Så varför fortsätter vi att pumpa in en massa pengar till det svarta hålet Ukraina istället för att lägga allt krut på att förbereda oss på en eventuell rysk attack på exempelvis Baltikum?

Putin kan besegra Ukraina men han kommer inte kunna hålla Ukraina och samtidigt föra krig någon annanstans.

"Vatnik", gäsp.

Bara för att jag inte gillar den nuvarande, västerländska globaliststyret så måste det inte betyda att jag älskar ryssar.
Vad är det du gillar då? Det verkar ju inte vara Sverige och svenskar eller eu och européer.

Hade du något problem med scenariot i mitt inlägg som du citerade? Att europa blir rikare och starkare? Vi säger att du inte är en patetisk vatnik. Vad är du då? Bara en sån där patetisk världshatande förlorare som vill att det ska gå dåligt för svenskar och européer?

Ni kommer aldrig vinna era dårar.
Citera
Medlem
KillPus avatar
Vance är vidrig figur. Det märks att bastarden växte upp i ett hem där knarkhoran till morsan knullade runt för sprit och knark.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Vadå 2 mot 1. Såg du och alla andra tokvänstermuppar det här som en boxningsmatch?

Resten av världen som har fler än 17 hjärnceller förstår att det här skulle ha varit en inledning till fred. Men ni tokvänstermuppar, likt Zelensky vill inte ha fred.

Tro mig, jag är väldigt långt från en "tokvänstermupp". Jag gillar Vance, men jag tror att samtalet hade funkat bättre om det hade varit bara Z och T. President till president. Jag tar inte parti för någon, jag vill bara att situationen ska lösa sig på ett vettigt och hållbart sätt.
Citera
Medlem
Den enda som beter sig med heder är Zelensky, till skillnad från Vance och Trump.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Bästa vore ju om vi i EU kunde stängs ute USA från Europa...

Canada borde bli den transatlantiska hörnstenen i Joint Expenditure Force.
Citera
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Det fanns bara en vuxen person i det rummet, och det var definitivt inte de lobotomerade clownerna Trump och Vance.

Det var heller inte Marjorie Taylor-Greenes kille som fått ta över en ackreditering efter de sparkade ut AP. Hans fråga till Zelenskyj var varför han inte bar kostym när hon nu blivit inbjuden till Vita Huset. Allt för att håna och göra ner. Ett planerat mobbningsevent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jag tycker att det var väldigt kränkande att zelensky tilltalade Vance som "JD". Han borde sagt "Mr Vice President", men allra helst skulle Z kanske hållit käften i det här mötet. Fattar inte vad han tror sig tjäna på att provocera USAs president framför kamerorna.

Han gjorde ju i princip ingenting, det var ju Trump och Putin som tillsammans hade bestämt sig för att låtsas bli kränkta, de kom ju med massiva falsarier och påstod att de visste mer om Ukraina än Zelensky gjorde (exempelvis försöka rätta Zelensky med att påstå att kriget började 2015 istället för 2014)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in