Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Ukraina kanske inte återerövrar så mycket, men den del. Vilket land hade klarat att stå emot detta? Starka män styr Ukraina. Och vackra kvinnor servar. Ett sådant land viker inte sig.
Ensamma hade ytterst få länder klarat det och om Ukraina ska ha några starka män och vackra kvinnor kvar måste det till en lösning.
Att fortsätta kriget enbart med inhemska trupper och utländska bidrag, som kanske även minskar rejält om USA drar sig ur, kommer inte hålla i längden och då står man väl mellan två val, antingen någon slags diplomatiskt lösning eller att flera länder på allvar går in i kriget på Ukrainas sida.
Hur många tror att ett ganska splittrat Europa kommer att "gå all in" på Ukrainas sida och skicka trupp och hur många av de som helt förkastar alla diplomatiska lösningar som sker till 100% på Ukrainas villkor kommer glatt att bege sig till fronten, och varför är de inte redan där?
Jag har personligen inget till övers för Kreml eller Putin och anser absolut inte att Rysslands invasion var försvarbar på något sätt, men jag tycker att man trots allt fortfarande bör vara realistisk och se situationen för vad den är.
Tyvärr gagnar knappast tramsigt och helt onödigt tjafs någon diplomatisk lösning och jag tror att de som i realiteten förlorar mest på det är Ukraina.