2025-02-28, 21:47
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Det är för mig ofattbart hur vissa här är emot att Trump & Vance tog ett vuxensamtal med råttan Zelensky. Det var long overdue att någon satte krigshetsaren och pengatjuven på plats.

Det fanns bara en vuxen person i det rummet, och det var definitivt inte de lobotomerade clownerna Trump och Vance.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Inbjudan till fred är mest plundring, du kan inte ge något och sedan efteråt säga att det inte var en gåva och du skall ha betalt.
Europa kan köpa Ukrainas mineraler till priset på världsmarknaden, fair.
Citera
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Så enbart tonen i folks röster tycker du är viktigt. Inte vad som faktiskt sägs?

När de ställt upp med pengar, förhandlingar, bjudit in honom till vita huset osv. och han nonchalerar deras inbjudan till fred är det förståeligt att Vance och Trump blir förbannade på den motvillige. Kan hålla med om att det är onödigt att höja rösten. Men bara för Zelenskyj inte gör det betyder det inte att hans ord är bättre.

Zelenskij nonchalerade ingenting. Han ställde en fråga om säkerhetsgarantier som de inte ville svara på - istället försökte de tysta honom och ducka frågan genom att bli aggressiva. Problemet är att amerikanerna normalt bara talar med lojalistmedia (vilket gäller både demokrater och republikaner). Därför är de inte vana att bli ifrågasatta, när han inte bara sitter och nickar med så smäller topplocket hos både Vance och Trump
Citera
Medlem
Värt att nämna ännu en gång, detta ser inte bra ut för oss i Sverige... Detta fredsavtal är en av få chanser ... Vi är nu på riktigt närmare ett storkrig mellan stora delar av Europa och Ryssland där vi i Sverige i princip ligger i frontlinjen.

Tvivlar på att Europeiska makthavare någonsin brytt sig om Ukraina, det är Ryssland och dess rikedomar man åt.

Skrämmande ...
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Jag tror det sket sig när Zelenskyj menade att också USA så småningom kommer att få bita i det sura äpplet eftersom de är naiva nog att lita på Putin. Då färgskiftade Trump från ljus- till mörkorange och därefter kortvarigt röd. Det verkar ha varit signalen för Vance att gå till attack. Efter det fattade inte jag heller så mycket.
Ja, det var då han ruttnade. Helt klart och jag förstår honom. Zelensky gjorde bort sig totalt där. Mycket amatörmässigt.
Citera
2025-02-28, 21:48
Medlem
prominentens avatar
Är naiva nog att lita på Putin?
Hans ord. Inte Trumps.
Ingen litar på Putin.

Citat:
Jag tror det sket sig när Zelenskyj menade att också USA så småningom kommer att få bita i det sura äpplet eftersom de är naiva nog att lita på Putin. Då färgskiftade Trump från ljus- till mörkorange och därefter kortvarigt röd. Det verkar ha varit signalen för Vance att gå till attack. Efter det fattade inte jag heller så mycket.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Mästerdiplomaten Trump visar sitt rätta ansikte och hans anhängare avgudar honom.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina kanske inte återerövrar så mycket, men den del. Vilket land hade klarat att stå emot detta? Starka män styr Ukraina. Och vackra kvinnor servar. Ett sådant land viker inte sig.

Ensamma hade ytterst få länder klarat det och om Ukraina ska ha några starka män och vackra kvinnor kvar måste det till en lösning.

Att fortsätta kriget enbart med inhemska trupper och utländska bidrag, som kanske även minskar rejält om USA drar sig ur, kommer inte hålla i längden och då står man väl mellan två val, antingen någon slags diplomatiskt lösning eller att flera länder på allvar går in i kriget på Ukrainas sida.

Hur många tror att ett ganska splittrat Europa kommer att "gå all in" på Ukrainas sida och skicka trupp och hur många av de som helt förkastar alla diplomatiska lösningar som sker till 100% på Ukrainas villkor kommer glatt att bege sig till fronten, och varför är de inte redan där?

Jag har personligen inget till övers för Kreml eller Putin och anser absolut inte att Rysslands invasion var försvarbar på något sätt, men jag tycker att man trots allt fortfarande bör vara realistisk och se situationen för vad den är.

Tyvärr gagnar knappast tramsigt och helt onödigt tjafs någon diplomatisk lösning och jag tror att de som i realiteten förlorar mest på det är Ukraina.
Citera
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Alltså det här var väl bestämt på förhand, eller? Zelenskyj kastas ut, tvingas fjäska för ett nytt möte, Trump får till ett bättre avtal, klart.

Precis.. totalt regisserat. Det är så otroligt genomskinligt
Citera
Medlem
Det är obegripliga i detta forum är att så många svenskar arbetar mot sina egna intressen genom att heja på Trump. Magapsykos.
Vad gäller det där avtalet om mineraler kanske det kommer till stånd kanske inte. Allt beror på vad Trump minns av vad han har sagt och inte har sagt.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Det hade varit en övermänsklig prestation av Zelenskyj att kunna behålla lugnet i denna situation. Trump och Vance betedde sig ungefär som Sara och Patrik under en konfrontation på Dumpen.

Nej det hade det inte varit. Låt de häckla på och sedan lugnt och sansat fråga om de är klara och inflika om får säga något. Alla är dock människor och att ha sinnesnärvaro när man känner sig attackerad och provocerad. Det är ju stor igenkänningsfaktor på det är men inför öppen ridå och en världspolitiks scen är lite ovanligt.
Citera
2025-02-28, 21:49
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Zelenskij nonchalerade ingenting. Han ställde en fråga om säkerhetsgarantier som de inte ville svara på - istället försökte de tysta honom och ducka frågan genom att bli aggressiva. Problemet är att amerikanerna normalt bara talar med lojalistmedia (vilket gäller både demokrater och republikaner). Därför är de inte vana att bli ifrågasatta, när han inte bara sitter och nickar med så smäller topplocket hos både Vance och Trump
Skämtar du? Trump är den mest ifrågasatta människan i världshistorien. Överlägset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in