Citat:
Ursprungligen postat av
bagarsmolket
Du kunde inte låta bli alltså? Gud vad löjligt. Var skrev jag att jag vill att man lägger sig platt? citera och feta tack.
Om det fanns en överenskommelse (vilket du inte nekar till trots att du försöker skriva runt ämnet) så är det väl knappast upp till bara den ena parten att bestämma att "nä nu tycker jag nog att jag får göra lite som jag vill". Klart som fan motparten har synpunkter på det.
Överrenskommelsen du pratar om är omstridd till att börja med, jag är inte intresserad av att debattera dess varande eller icke varande. Någon påstår att det finns en muntlig överenskommelse, någon påstår att det är diplomati. Någon påtalar att det är en överenskommelse med ett land som inte längre finns. Någon påstår att avtal ingångna med Sovjet ska ärvas av Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarsmolket
Precis som i fallet med Israel och Palestina-konflikten, så anser jag även här att båda sidor är lika goda kålsupare. Vet att ni är många som likställer det med att man per automatik är... vad är det ni brukar kalla det? Rysstroll...?
Låt mig gissa. Om Nato går in i Ryssland... inte fan får vi se dig som frivillig att gå i första ledet. Det är lätt att säga att man villkorslöst ska kriga mot Ryssland - bara någon annan gör det.
Att du anser att båda sidorna har lika fel för stå för dig, jag ser en skillnad lika stor som Östersjön mellan att invadera sitt grannland och att bli invaderat av sitt grannland. Jag tittar på en karta och ser vart ryska styrkor borde befinna sig, och vart de faktiskt befinner sig.
Jag tycker att Ukraina ska få välja sin egen väg. Vill de slåss för sitt territorium anser jag att det är vår moraliska plikt att stötta dem. Det betyder inte att jag måste befinna mig vid frontlinjen eller att jag måste skicka mina barn till frontlinjen. Det argumentet är barnsligt. Jag är emot svält och barn som dör av diarré också, det betyder inte att jag måste åka till Afrika och dela ut hjälp på plats. Jag ger ekonomiskt stöd för att jag kan, jag är varken läkare eller soldat. Det betyder inte heller att jag måste ge bort allt jag har.