2025-02-28, 21:44
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Jag är ledsen men du måste verkligen fundera ett par rundor till. Om du har någon typ av NPF-diagnos kan jag förstå att det kan vara lite svårt men om inte så bör du verkligen ta en rejäl funderare. Det är så sjukt uppenbart så man kan inte missa hur illa det här ser ut.

Nej jag kan inte hålla med dig. Då misstänker att vi inte behöver ta kriget ytterligare steg mot WWW3. Kan du säga två saker vad du menar menar att Zelensky gjorde rätt i under det korta klippet?

Jag höll med Trumpen och JD iaf. Här har i hela intervjun på 50 min: https://www.youtube.com/watch?v=um19Mf4dYes
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Ryssland klarar heller inte av att kriga på egen hand. Nordkorea och Iran tvingas rycka ut..

Rysslands ekonomi och inflation är väldigt dålig så bara Europa stödjer Ukraina tillräckligt länge så går ryssland på knäna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Vance är en orm; det här bekräftar bara mina fördomar om honom.

Det är något grundläggande fel hos en vit och kristen man som inte förmår attrahera vare sig vita eller kristna kvinnor.
vance är number one adoring fan of a bully.
han är ingen orm. en orm tänker. en orm biter.
Det är ingen slump att trump valde honom för att bli hans duktiga hund.
vance skickas fram när dirty work ska göras, som i münchen.
vance säger inget som han inte blivit tillsagd att säga
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Han är inte så klok den där Zelensky som åker till Vita Huset och kräver fler saker än man förhandlat fram och börjar bråka med Trump och Vance. Kallar JD för "Bitch" (visserligen viskande, men vem fan säger så?) osv.

När han tom tappat stödet från Dan Crenshaw och Lindsey Graham så kan man säga att han är körd.

Det blir lätt att man är tuff när man är hög på cocain. De borde drogtestat Zelensky innan mötet, och vägrat att släppa in honom om han testade positivt.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Zele har väl knappast har dessa två att tacka för något.
Vad menar du att Zele skulle tacks Trump och Vance för? Vad?
Pengar. Materiell. Saker han har tackat för tidigare. Men du menar att han fejkade sitt tack då och att pengarna och prylarna de skickat dit inte existerar?

Sen är det ju Trump som kan stoppa kriget. Zelenskyj själv har inte lyckats. De öppnar ju upp till fredsförhandlingar i ett land långt från deras eget men det är inte Zelenskyj tacksam för. Varför? Jag vet inte men han verkar inte vilja stoppa kriget.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
För att han inte håller val under ett krig??

Finns ju en del problem med att hålla ett demokratiskt val under ett krig att hävda motsatsen är ju väldigt dumt.

Sen hade väl Ukraina sitt senaste val senare än Ryssland??

Det sista var en fråga inte ett påstående (tror detta är viktigt att poängtera i dessa något hjärndöda diskussioner).
Betydelseglidning.

Mitt påstående gällde att Zelensky demonstrativt tackade det amerikanska folket och inte Trump som förhandlat fram en möjlighet till fred för hans land.

Den enda korrekta demokratiskt valda ledaren som satt i ovala rummet idag var Trump.

Att du vill blanda in Putin i soppa är för mig ingen åsikt. Vill du ha han levande i ditt sinne hyresfritt är det din ensak.
Citera
Medlem
Inhale82s avatar
Detta jävla skådespel de bjöd på idag ser inte speciellt bra ut för USA.
De kommer inte kunna göra några deals med något annat än skurknationer i fortsättningen.

Att sitta i ovala rummet som 2st mobbare är väldigt ovärdigt både en Amerikansk president och vita huset.
Vilken jävla barnrumpa han är Trump, helt jävla sjukt.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Jag stödde Trump, men detta är fan inte ok. Visst är Zelenskyj en otacksam jävel men som värd är det fan inte ok att uppträda så som Trump gör, och hans lilla fuck Buddy Nancy är fan bara värd en smäll.
Jag hoppas nu EU får tummen ur röven och för en gångs skull nu bara sätter tullar mot usa och samarbetar med Kanada osv.
Jag har bott i usa och kan säga er att usa må vara rikt på pappret men där på plats är det fan rena u landet på 90% av alla ställen som finns. Medellivslängden sjunker i usa år för år vilket inte brukar ske i I länder
På vilket sätt menar du att Zelenska skulle vara otacksam? Genom att han inte ger bort sitt lands alla rikedomar hur som helst – vilket skulle vara lika med landsförräderi för övrigt?
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Trump blir bara bättre och bättre. Vältalig men alltid lite burdus. Det är därför Trump skrev boken The Art of DEAL. Han har redan gått till världshistorien som den bästa presidenten USA någonsin haft. Sen om han är dålig för Europa spelar ingen roll. Detta är en president som väljer det amerikanska folket före allting. Nationalstater är på stark comeback, och globalismen är död. När ska Sveriges makthavare förstå detta?

Det finns tyskar som tycker att Hitler var det bästa som hänt dem. Ännu är inte den sista idioten född.

Trump och Vance är som två sminkade råttor som skiter överallt. Båda har skenäktenskap och lever i en lögn.
Citera
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Du kunde inte låta bli alltså? Gud vad löjligt. Var skrev jag att jag vill att man lägger sig platt? citera och feta tack.
Om det fanns en överenskommelse (vilket du inte nekar till trots att du försöker skriva runt ämnet) så är det väl knappast upp till bara den ena parten att bestämma att "nä nu tycker jag nog att jag får göra lite som jag vill". Klart som fan motparten har synpunkter på det.

Överrenskommelsen du pratar om är omstridd till att börja med, jag är inte intresserad av att debattera dess varande eller icke varande. Någon påstår att det finns en muntlig överenskommelse, någon påstår att det är diplomati. Någon påtalar att det är en överenskommelse med ett land som inte längre finns. Någon påstår att avtal ingångna med Sovjet ska ärvas av Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Precis som i fallet med Israel och Palestina-konflikten, så anser jag även här att båda sidor är lika goda kålsupare. Vet att ni är många som likställer det med att man per automatik är... vad är det ni brukar kalla det? Rysstroll...?
Låt mig gissa. Om Nato går in i Ryssland... inte fan får vi se dig som frivillig att gå i första ledet. Det är lätt att säga att man villkorslöst ska kriga mot Ryssland - bara någon annan gör det.

Att du anser att båda sidorna har lika fel för stå för dig, jag ser en skillnad lika stor som Östersjön mellan att invadera sitt grannland och att bli invaderat av sitt grannland. Jag tittar på en karta och ser vart ryska styrkor borde befinna sig, och vart de faktiskt befinner sig.

Jag tycker att Ukraina ska få välja sin egen väg. Vill de slåss för sitt territorium anser jag att det är vår moraliska plikt att stötta dem. Det betyder inte att jag måste befinna mig vid frontlinjen eller att jag måste skicka mina barn till frontlinjen. Det argumentet är barnsligt. Jag är emot svält och barn som dör av diarré också, det betyder inte att jag måste åka till Afrika och dela ut hjälp på plats. Jag ger ekonomiskt stöd för att jag kan, jag är varken läkare eller soldat. Det betyder inte heller att jag måste ge bort allt jag har.
Senast redigerad av OldFashioned 2025-02-28 kl. 21:47.
Citera
Medlem
Det bästa med Trump är att han gör hela vita huset till en dokusåpa i nivå med Paradise hotel.

Men på riktigt, kan någon säga att Trump inte är lättkränkt? Om han och Vance flippar över en sån här grej lär vi se många utbrott från vita huset på TV i år.
Citera
Medlem
Fan vad sjuk världen håller på att bli. WW3 kommer definitivt inom 2-10 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in