2025-02-28, 21:41
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Vet faktiskt inte om det stämmer. Det är skitsamma. Zelensky var den som skämde ut sig under mötet med Vance och Trump dock.
Han fick ju inte ens säga nåt, han gjorde inget illa.
Citera
Medlem
Trump blir bara bättre och bättre. Vältalig men alltid lite burdus. Det är därför Trump skrev boken The Art of DEAL. Han har redan gått till världshistorien som den bästa presidenten USA någonsin haft. Sen om han är dålig för Europa spelar ingen roll. Detta är en president som väljer det amerikanska folket före allting. Nationalstater är på stark comeback, och globalismen är död. När ska Sveriges makthavare förstå detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Glyndwr
Lite intressant med dom som stödjer Trump här.
Har ni inga anhöriga som drabbas av Trumps åtgärder som garanterat kommer att drabba Sverige?
Jag ger helt fan i vad Trump gör i USA, det är helt OK för mig.
Men han är en fara för oss i Sverige/Europa.
Men förmodligen så fattar dom inte bättre.

Jag stödde Trump, men detta är fan inte ok. Visst är Zelenskyj en otacksam jävel men som värd är det fan inte ok att uppträda så som Trump gör, och hans lilla fuck Buddy Nancy är fan bara värd en smäll.
Jag hoppas nu EU får tummen ur röven och för en gångs skull nu bara sätter tullar mot usa och samarbetar med Kanada osv.
Jag har bott i usa och kan säga er att usa må vara rikt på pappret men där på plats är det fan rena u landet på 90% av alla ställen som finns. Medellivslängden sjunker i usa år för år vilket inte brukar ske i I länder
Citera
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Ja, mycket lutar åt att dvärgen och hans grabbar har valt att gå all in och helt förlita sig på att Europa kommer ta striden med Ryssland om USA drar sig ur.

Jag personligen tror att Macron och övriga är Väldigt tuffa i orden, men om Trump låter meddela att Europa på Egen Risk fortsätter ge stöd till Ukraina och att USA Inte kommer blanda sig in vid en direkt konfrontation, då kan du ge dig fan på att EU kommer vika sig och tvinga Ukraina att gå med på det avtal som ligger påbordet och att nyval sker snarast.

Och precis så kommer det bli. För även om dvärgen är beredd att fortsäta tills Ukraina är utplånat så är dom flesta Ukrainare Inte det och han lär avsättas asap.

Tror inte han klarar sig en vecka till.
Det bästa är att fortsätta kriget mot Ukraina nu. Sluta aldrig stötta Ukraina. Är det någon gång Putin kan starta krig ostört mot Europa så är det under tiden då Trump och hans aggressiva hund styr USA. Det får inte hända.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Det är för mig ofattbart hur vissa här är emot att Trump & Vance tog ett vuxensamtal med råttan Zelensky. Det var long overdue att någon satte krigshetsaren och pengatjuven på plats.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Han Kanske ser det som en chans att få Europa att koncentrera sig på Ryssland och störa dem så mycket på egen hand så U.S.A kan lägga tid och kraft på Asien. Vad vet jag, bara en tanke.

Trump, Zelensky är båda bara skådespelare i det hela och ja det är tänkt att dela upp världen på nytt nu. Har du sett club of Romes 10 regioner? Varför tror du Trump pratar om att införliva båda Kanada och Grönland. Titta på club of Romes 10 regioner så får du svaret (finns dock flera varianter av den i olika tider).
Citera
Medlem
MyJustices avatar
Jaha och där blev USA av med tillgång till Ukranias jordartsmetaller .
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Clownen: "Skriv på avtalet eller så drar vi oss ur Ukraina".

Detta handlar som sagt inte om fred. Det handlar bara om en egotripp för clownen.

Ukrainska ledamöter står rakryggat i TV och försvarar Zelensky nu.
"Vi vek oss inte för aggression från diktatorn i öst. Och kommer inte att vika oss för USA heller."
Citera
Medlem
Il.Malizias avatar
Han är inte så klok den där Zelensky som åker till Vita Huset och kräver fler saker än man förhandlat fram och börjar bråka med Trump och Vance. Kallar JD för "Bitch" (visserligen viskande, men vem fan säger så?) osv.

När han tom tappat stödet från Dan Crenshaw och Lindsey Graham så kan man säga att han är körd.
Citera
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Han är en parasit som berikat sig på skattesubventioner är vad jag menar och satt detta i system.
Bara i USA har han via skattelättnader, bístånd och government orders fått 16 miljarder dollar via Tesla och 22.5 miljarder via SpaceX.

Så nästan 40 miljarder dollar i government funding. Han har satt detta i system.
Köp gärna en Tesla, men låt inte grannen betala för den via skattelättnader och klimatbistånd.

Detta till trots så är det han göra via Doge helt fantastiskt, det säger jag som en av hans största kritiker.

Trams. Hade inte SpaceX funnits hade gov fått punga ut med bra mkt mer för samma tjänster.
Citera
Medlem
Svenskodlats avatar
Trump stödjer Ukraina och USA tjänar pengar på sanktionerna mot Ryssland. Tillräckligt många ryssar har blivit dödade av amerikanska vapen för att kunna bli förlåten av Ryssland. USA tjänar dessutom pengar på att Europa ska minska massinvandring och istället rusta upp.
Citera
2025-02-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tack för infon. Jag hade banne mig inte skrivit på. Mr Xie får hjälpa Ukraina, eller Erdogan.
Jo kanske. Jag tror att Europa kommer steppa upp nu. Englands PM har kallat ihop ett möte med 10 tunga länder i Europa bla Sverige och Turkiet !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in