2025-02-28, 21:28
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Släk ner underrättelsen, stoppa vapenleveranserna och avsluta abonnemanget på starlink så tror jag Zelensky kommer på bättre tankar.

Om nu inte ukrainare tar saken i egna händer och avlivar honom vid hemkomsten.
Europa steppar upp då. Släcker de Starlink så går Ukraina över till brittiska OneWeb
Citera
2025-02-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
+1.

Alla har gullat med honom innan. Nu blev det kaos direkt när något sade emot. Detta är EXTRA i nyheterna. Nära som de skulle börja slåss alltså. Tror Trump trots åldern skulle vinna om det blev till det.

Håller med till viss del.

Hur många människor hade Zelensky/EU tänkt offra i kriget? Inser han inte att man kanske inte alltid får som man vill? Visst, Putin kanske är en idiot men sådana ledare finns det många av (kolla bara mellanöstern, arabvärlden o Kina, o då har jag inte ens nämnt större delen av Afrikat).

Men det gäller att vara smart, smidig och diplomatisk. Ett människoliv (död/skada) kan man aldrig få tillbaka men land/mark kan man alltid förhandla om, om inte i denna generation så i framtiden iaf.

Krigshetsen har gått alldeles för långt o pågått för länge.

Är det början till slutet för usa som världens mäktigaste o ledande land? EU/Europa kommer enas och bli starkare och mindre beroende av jänkarna. Ja, jag tror det kommer bli så...high Chaparral
Citera
2025-02-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Om USA har gett Ukraina $500 MILJARDER och EU lika mycket eller mer...

Och Zelensky nu tigger om ännu mer pengar.

Vad får er att vilja fortsätta lägga ner $1.000 MILJARDER TILL i Zelenskys bottenlösa och korrupta hål???

Ukrainas mineraler är värda trilliarder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Eller hur, "you don't get to dictate what we feel"... Herregud, allt Zelensky sa var att dom också kommer känna av konsekvenserna av ett krig. JD och Trump framstår verkligen som om testiklarna precis lämnat inguinalkanalen och står och käftar med en dörrvakt. Det är så pinsamt så jag vet inte riktigt vad man ska ta vägen.

Eller vad sägs om att man kritiserar/ mobbar gästens klädsel? ”Do you have a suit?” Känner mig gravt drabbad av sekundärskam. JD visade för övrigt att oavsett påkostad utbildning är trailer-trash rötterna starka. En mörk dag för USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Sådärja.. har vi 100K Ukrainska asylsökande här snart? Öppna era hjärtan alla fredaälskande MAGA-tomtar. Och framför allt era plånböcker.

Hellre 100K ukrainare. De är tuffa och stannar kvar och försvarar sitt land dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Trump valdes av det amerikanska folket för de är trötta på att usa ska vara vara engagerat i massa utländska konflikter.

Northvolt kan nog köpa Ukrainska mineraler.

Jo, och det går ju jävligt bra med det... Amerikanska folket kommer inom sinom tid inse att Trump & Co inte är lika pålitlig som en hederlig Big Mac.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jag lyssnade på mötet
Vance sa inget om det du påstår han sa bara att Zelensky aldrig tackat USA
Sa bara? Han sa väldigt mycket. Bland annat "Do you think it's disrespectful, to come to the oval office of the united states of America and attack the administration that's trying to prevent the destruction of your country?"

Men du påstår att det enda han sa under hela mötet var att Zelenskyj aldrig tackat USA?

Här är ett direkt citat från Vance (efter att Zelenskyj hotat med att USA kommer känna av öst, dvs Ryssland)

Vance: "have you said thank you once? this entire meeting? In this entire meeting?"

https://youtu.be/S_YtXWVfkJE?si=t45Dl4eXdNBjfP_V lyssna efter 44:10.

Lögnare!
Citera
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Va, jag har inte skrivit att DU ska till Ukraina? Jag har inte citerat dig.

Vad håller du på med, köper du tid genom att låtsas blanda ihop mig med någon eller?

Du har citerat mig och du har skrivit att jag ska till Ukraina.

Hur orkar ni vara så jävla dumma i huvudet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Zelensky får skylla sig själv. Han kunde långt innan garantera att det inte blir något NATO. Att de kommer ha bra relationer till både väst och Ryssland.

När skiten började träffa fläkten och Ukraina tvingades på Minskavtalet så kunde de inte ens verkställa den.

Och när kriget väl sattes igång så ville han suga Boris Johnsons kuk istället för att låta fredsförhandlingarna i Turkiet lösa det hela.

Nu står han här med pinnen uppkörd i röven. Han satsade All in men torskade brutalt. I ett sånt läge sitter man inte och jiddrar med världens mäktigaste man.
Jag håller med helt. Jag tål inte Zelensky.
Det är inte probelmet.

Problemet är hur svinaktigt JD och sen Trump uppförde sig.
Att sitta och framför kamerorna försöka få Zelensky att krypa och säga thank you, sen påstå att han är oförskämt för att han försöker "litigate his cause" framför kamerorna är pinsamt.

Det var precis det JD själv gjorde. Sen blev han vansinnig när Zelensky inte knäböjde i oval office.
Han försökte ta billiga poäng, och det blev fel.

Jag skyr Zelensky som pesten. JD och Trump lyckades med konststycket att få honom att se sympatiskt ut vilket säger en hel del!
Det här är helt JDs fel. Han skulle hållt käften och inte trigga igång detta.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Ukrainas mineraler är värda trilliarder.

De har ju inga mineraler.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Om Sovjet inte klarade av att ockupera Afghanistan - hur tror du då att piss-Ryssland ska kunna ta över Ukraina? Det är väl åt det hållet jämförelsen ska vara din korkade vatnik.

Och nej, Ukraina kan inte invadera och ockupera hela Ryssland ens med hjälp av EU, USA och Kina.

Ryssen har kört fast i sitt meningslösa krig i ytterkanterna av Ukraina sen flera år tillbaka. Fattar faktiskt inte vad de tror de har att vinna på detta.

Istället för att Sverige (och EU) ska spendera tusentals miljarder på försvaret de kommande åren vore det bättre att demilitarisera hela Ryssland redan nu så vi slipper ha en galen granne med en massa vapen som startar krig vart och vartannat år.
Ingen kommer att vinna något. Det är det som är hela poängen jag försöker föra fram med din tröga skalle stretar emot. Vill du fortsätta ha ett utnötningskrig där vardera sidor som bäst går fram några millimetrar till priset av mer blod och mer pengar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
När hade Zelensky senast ett val?

En vild gissning är någon gång innan Putin invaderade, kan bli lite problematiskt att hålla ett val under ett krig vilket de allra flesta kan förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in