2025-02-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Musk en parasit? Mkt har jag hört men en parasit?

Han är en parasit som berikat sig på skattesubventioner är vad jag menar och satt detta i system.
Bara i USA har han via skattelättnader, bístånd och government orders fått 16 miljarder dollar via Tesla och 22.5 miljarder via SpaceX.

Så nästan 40 miljarder dollar i government funding. Han har satt detta i system.
Köp gärna en Tesla, men låt inte grannen betala för den via skattelättnader och klimatbistånd.

Detta till trots så är det han göra via Doge helt fantastiskt, det säger jag som en av hans största kritiker.
Citera
2025-02-28, 21:21
Medlem
Man ser vilka uppblåsta och arroganta skitstövlar både Trump och Vance är.
De anser sig ha rätt att angripa, sprida lögner och hota men den som försvarar sig kallas gör uppstudsig och otacksam.
Herrejävlar vad Kreml har fått kamrater i Washington.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grocerystoresushi
Hela dealen går ju ut på att Ukraina ska ge upp massa land till Ryssland och att USA i sin tur ska få ta del av massa naturtillgångar. Det är ju därför det kallas mineralavtalet. Så ja, mineralkakan vill de ha del av.
Låter som en dyr kaka. 350 miljarder dollar för att få tillgång att bryta metall i ett främmande land på egen bekostnad.

Ser det snarare som ett sätt att betala tillbaka för stödet.

Tänk om fler politiker krävde återbetalning på diverse utbetalningar man gör till andra nationer.

Trumps ståndpunkt har varit klar sedan dag ett, att stoppa dödandet. Zelensky spelade med, men hans stjärnstatus har gjort honom disorienterad och trodde att mötet idag skulle gå åt ett annat håll.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
??? Du hör inte vad han säger eller är du döv???
Spelar det någon roll vad han säger? Han både ser ut och beter sig som en osäker liten dagcenterunge. Jag har nog aldrig skämts så mycket av att se något som detta. Trump och gänget verkar seriöst tro att de framstår som respektingivande. Man känner ju bara skämmigt medlidande, för de vet helt enkelt inte hur de framställer sig själva. USA har gått från att vara King till att bli ett downs.
Citera
Medlem
Jag tror Europa ökar stödet nu.

Vance försökte klämma åt Zelensky, det var fult.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Sen måste man fråga sig varför den fete orange jäveln hade ett offentligt möte med Zelenskiy nu och inte offentliggjorde samtalen med Putin och mötet i Saudiarabien. Detta måste såklart alla fråga sig, detta är inte friskt.
Han är gaggig och lyssnar inte på andra. Kommer vara USAs äldste president någonsin när han avgår om han sitter tiden ut vilket jag tvivlar på efter de senaste dagarnas spektakel.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Zelensky vägrade vika sig för ÖVERMAKTEN.

Hans engelska är inte bra, men han visar styrka.

Hans engelska är mycket bättre än de flesta ukrainare, tro mig.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zincoid
President Trump: No, no. You've done a lot of talking. Your country is in big trouble.
President Zelensky: I know.
President Trump: You're not winning this.
President Zelensky: I know.

https://meduza.io/en/feature/2025/02/28/zelensky-s-oval-office-meeting-with-trump-and-vance-becomes-a-literal-shouting-match

Kristersson är i panik. Svenska miljoner bortkastade.

Vad är syftet att felcitera, när alla kan se debaklet...? Troll.
Citera
2025-02-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritik
Intressant hur olika folk tolkar "samtalet".

Det jag hör är att Trump och Vance får frågor om ifall de är allierade med Putin och Trump svarar att han inte är allierad med någon sida utan måste prata med båda för att kunna få fred. De håller vars en utläggning om hur diplomati är enda vägen till fred. Zelenskyj väljer då detta, av alla, tillfälle att gå emot dem och drar själv en lång harang om att Ryssland invaderade Ukraina redan 2014, och mellan 2014 och 2022 gjorde ingen något. Han har slutit fredstal med Putin om att denne inte ska invadera Ukraina och flera amerikanska presidenter har varit inblandade, men det har inte spelat någon roll för Putin har gjort vad han velat ändå. "Så vilken diplomati pratar ni om", säger Zelenskyj med riktning mot Trump och Vance. Trump och Vance flippar då ur rejält och skäller ut Zelenskyj.

Slutsatser:
1. Zelenskyj är (förståeligt) bitter på världens handfallenhet och väljer HELT fel tillfälle att dra upp det.
2. Trump och Vance överreagerar rejält och attackerar som hundar.
3. Det är möjligt att Zelenskyj borde vara tacksamma mot USA för hjälpen, men det visar sig ju nu föga förvånande att USA vill ha Ukrainas mineraler i utbyte mot att mäkla fred, så lite ödmjukhet kunde kanske finnas från den sidan med.

Ödmjukhet har jag sett honom visa många gånger, dock inte kysst trumps fötter, för det är ungefär som man uppfattar det som.

Han har helt rätt, det kommer sluta i världkrig med kärnvapen om det blir en fred som ingen utom usa och ryssland tycker är okej.

Miljonfrågan som alla vi skeptiska är: Kommer ryssland att fortsätta sin aggressiva och dominerande inställning i framtiden?

Allt talar för det.

Och då kommer inte trump ta något ansvar.. Det hörde vi idag.
Citera
Avstängd
OliverCromwells avatar
Varför måste Zelinsky bete sig som ett jävla troll?! Han ser ut som ett litet källartroll för fan. Vad fan är hans problem? Noll respekt och inte ens ett TACK för allt som USA gjort för honom.

Totalt jävla avskum den där Zelinsky är!
Citera
Medlem
Det är i grunden fel av Zelensky att vara ensam på denna typ av möten. Ensam är inte stark även om han är en grymt stark person.
Citera
Medlem
Två kronvrak som försöker förnedra en krigshjälte. Rätt så smaklöst faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in