2025-02-28, 20:50
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Jag vill inte argumentera på något speciellt vis. Tycker det är ganska konstigt att någon som inte känner till annekteringen av Krim ska diskutera världspolitik över huvud taget, men att Trump totalt saknar allmänbildning är det väl inte ens någon som höjer på ögonbrynen över längre.

Putin respekterar helt klart Trump mer än Biden, men det är inget att skryta om. Putin är en våldsam mördare som totalt saknar respekt för diplomatiska avtal, det enda han är ute efter är makt och han tycker om Trump för att han tror att han kan lura honom. Ett fredsavtal där Trump och Putin får bestämma är inte en trygghet för någon.
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Okej. Du vill argumentera med ad hominems?

Man kan ju inte sitta med en nytillträdd president som erbjuder fred och hävda att avtalet inte kommer fungera för att man kan minnas något som hände för 11 år sedan.

Det man kan göra är att lyfta sin oro för Putins historiska handlingar och hur USAs ledare ser på hur ett eventuellt kontraktsbrott ifrån Ryssland. Nu var Zelensky taggarna utåt.

Trump har ju gjort det väldigt tydligt att Putin respekterar honom på ett helt annat plan än Biden.

Zelensky hade två val idag. Det ena var att gå vidare i fredshandlingen, det andra var att stå helt utan USAs stöd. Behöver jag ens säga vilket han valde?

Dessutom måste jag lägga till att det är rätt intressant att både Zelensky och Vance är jurister. Nu är Zelenskys modersmål inte engelska, men om valet stod mellan dessa två att försvara mig i en eventuell rättegång hade valet varit enkelt. Vance!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
USA är såklart intresserade av att egna gruvföretag investerar i Ukraina och kan påverka genom fonden. Men det vinner ju Ukraina även på. Den stora vinnaren är Ukraina medan ni ryssrunkare verkligen skiter ner er. Putin är nog bitter nu.
Zelensky betedde sig verkligen som en vinnare på presskonferensen
Citera
Medlem
Trump kan inte få sitta kvar med allt galet han hittar på.

Pissråttor till rysstroll jobbar hårt nu på att stödja Trump.

Bra att det finns många som inser vilken idiot Trump är.

Trump attackerar allierade och gör affär med ärkefienden. Galet.
Citera
2025-02-28, 20:51
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Zelensky hade lyckats bättre då han företräder ett land som blev brutalt invaderad av NazistRyssland...
Det verkar ju gå bra...
Citera
Medlem
R5As avatar
Media försöker få det och låta som Zelensky valde att lämna. Han blev utkickad. Man överröstar inte en president i deras hem.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Rapport inledde med 30 sekunder från Ovala rummet följt av fem minuter Bert Sundström som vi alla vet är en Trump hatare, att analyser bråket för den indoktrinerade svensken. Det är ju inte så att tittaren själva får se ordväxlingen... nejdå, den skall i vanlig ordning förklaras för svensken.
Precis det här jag menar. Sorgligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Grocerystoresushi
Hela bråket börjat ju vid 3:30 när Vance kallar Z för "disrespectful" ? Vet inte vad du syftar på. Dessförinnan har dessutom tjockskalle-Trump gjort en felaktig "rättelse" på när kriget i Z's egna land började, OCH sagt att Putin fått "förmycket hat". Z sitter där lugnt och tar alla jävla dumheter trots att man ser på hans ansiktsuttryck hur förnärmad han blir. Hade jag varit han hade jag fan startat slagsmål (vilket är varför jag inte är politiker). Han börjar INTE hetsa först
Zelenskyj sitter ju och är dryg halva tiden och motvillig. Trump påpekade att han blev vald 2015. Det var en märklig situation för de pratade om två olika saker, förmodligen missförstod Trump för Zelenskyj inte pratar klockren engelska.

Att Zelenskyj är "lugn" betyder ju inte att han hetsar mindre. Det kanske ser ut så för någon som inte kollar på det mer noga. En stor anledning till att Vance lackar ur är ju för att Zelenskyj inte visat sig tacksam under nära den timmen de pratat och i slutet gnäller han istället på USA och en tid Trump inte kan svara på då han inte var president då. Men bara för Zelenskyj inte höjer tonen så är det ok att bete sig så?

Ser att massa fler svarat mig. Orkar inte svara alla och ser att det skapats en annan ny tråd om bråket. Jag rekommenderar att se HELA mötet och inte nåt kort klipp bara för då missar ni sammanhanget
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2025-02-28 kl. 20:53.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Typ som när Polen först är ovänner med Ukraina pga de tappat territorium där, och helt plötsligt blir vänner precis efter Ryssland invaderade.

Vad menar du?

Polen hade ansträngd relation med Ukraina på grund av folkmordet på över 100.000 polacker utfört av nazistiska ukrainare som idag får statyer uppresta till sitt minne medan 100.000 polacker ligger i massgravar och Ukraina vägrar ge tillstånd att gräva upp de och ge de värdig begravning.
Men trots det polacker öppnade sina hem till ukrainare, idag hyser Polen över 1 miljon ukrainska flyktingar.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Där blev Trumpen av med pengarna och börsen faller...
Ja det ska faktiskt bli spännande att se hur börsen utvecklas på måndag. Jag har iallafall sedan några veckor börjat sälja ut alla amerikanska värdepapper.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Zelensky gjorde allt så rätt ... så rätt att han kastades ut ur Vita huset med våld.

HAHAHA vilken loser.

Sämsta diplomaten man någonsin hört talas om. Trump borde ha gett honom en rak höger.
Trump är en bra diplomat menar du?
Trump sätter USA först, och dig skiter han totalt i ifall du inte är Dollarbiljonär så' ru vet!
Tror du att Elon Likmask kommer få fart på Teslaförsäljningen efter detta, ShitMaster?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Tja, lite onödigt av Zelensky att tjafsa vidare med Trump&Co. Han borde ha kunnat förbereda sig på hur man möter denna typ av personer.

Från USAs sida är det kanske ett planerat haveri så de kan ställa sig vid sidlinjen och skylla det på Zelensky. Samtidigt är det kanske det bästa, så Europa kan steppa upp och faktiskt göra handling av att man stödjer Ukraina fullt ut.

Sverige kan t.ex. tiodubbla leveranser av Strv122, CV90 och skicka 20-30 archer samt givetvis 60 JAS39. Vi kan även skicka trupp om det finns frivilliga att uppbringa.
Hahahahaha. Börja med att åka ner själv innan du snackar om "trupper" din lilla bög.

Alltid ett intressant fenomen med åsnorna i den här tråden som vill fortsätta skicka all världens vapen och pengar. Ukraina är så pass decimerat i manskap att de måste kidnappa pojkar från gator och torg rakt in i gråa skitiga vans.

Vad ska dina vapen göra då? Du kan väl swisha 50 kr av ditt socialbidrag om du vill känna dig bättre.
Senast redigerad av Genelkurmay 2025-02-28 kl. 20:58.
Citera
2025-02-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Att Trumpelton njuter av sin egen dumhet är nog uppenbart för de flesta, men det här var inte ett smart drag av Zelensky.

Hur skall han klara sig utan USAs stöd?

Zelensky är ju inte yrkespolitiker och har därför inte tränats till att smila oavsett vad. I samma situation hade jag och de flesta andra också bett Trump dra åt helvete.
Citera
2025-02-28, 20:52
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Dessutom är stödet till Ukraina demokratiskt beslutat av den förra administrationen. Som dessutom till mesta del har stannat i usa. trump den imbecillen beter sig som att han personligen har lånat ut pengar.

Helt sjukt att se en amerikansk administration bete sig som ouppfostrade halvt efterblivna barn.
Eu måste bryta ska militära kontrakt med usa.
Usa är numera en risk mot europeisk säkerhet.

Ja va riktigt läskigt se två vuxna människor prata på det sättet mot Zelensky!
Hoppas verkligen de ber om ursäkt

USA har ju gett hos all skit vi har i Europa
Skräpmat och dekadens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in