2025-02-28, 20:40
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Vi är rökta, vi gick med i NATO, vi öste Ukraina med skattepengar, vi ställde oss med USA och lekte mangaz.
USA har ALLTID bestämt hur vi ska bete oss, och vart vi ska stå.
Imorgon kommer Kristersson och andra politiker gå ut och säga
- Jo men Zelenskyj kanske borde skriva på ett avtal ändå ..

Ska vi slå vad om att de inte gör det.
Sveriges avstånd till USA kommer aldrig ha varit längre efter en tid med ärkesvinet trump.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Zelensky ville inför journalister sätta Trump på plats, han ville få billiga poäng hos journalistkåren... men glömde att han talar med en narcissistisk USA president vars land stödde honom med vapen.
Zelensky ville bita tillbaka och valde fel ord, ville skrämma en amerikansk president inför publik. Ett stort misstag.

Han kunde argumenterat för sin sak utan att utmana Trump.

En fantastisk analys.

Ja, det var ett riktigt stort misstag att försöka få det att verka i USAs intressen att stödja Ukraina. Han borde vädjat till sympati istället tror jag. USA är inte rädda för Ryssland. USA har mer än 13x Rysslands BNP.
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Tiggaren Zelensky är portad från Vita huset.

Zelensky visade för Trumps väljare vilken idiot de har valt.

Istället för att förhandla med en Europeisk ledare om väsentligheter, så blev det en misslyckad tv-show.
Citera
Medlem
AlfaQhards avatar
Jag blir bara besviken när jag ser hur inkompetent Trump har blivit.
Citera
2025-02-28, 20:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zincoid
Barnet fick ett raseriutbrott. Han är ju trots allt så van vid att europeiska ledare suger av honom. Vad var det som hände?

Ja du har rätt i att Trump fick ett raseriutbrott. Sant
Citera
Medlem
cold17s avatar
Om inte USA hjälper med vapen och pengar, så kommer EU/NATO Länderna stå för kostnaden och ev. skicka sina soldater. Tredje världskriget är på gränsen.

Ibland har man tyvärr inte många alternativ när stora spelare håller i det hela. Antingen går med på kraven från USA och det blir fred eller så fortsätter kriget - som kan sluta hur som helst (värre troligtvis). Det är beklagligt oavsett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Jag bor inte i Sverige kompis men jag betalar nog mer skatt än vad du och hela din familj betalar på fem år.

Men kämpa gärna vidare med tanken du har först. Blev du hård när du skrev det?
”Nog” var ordet. Sluta tro att dina fantasier är verkliga, jag är inte intresserad av att battla hallucinationer med en anonym tönt på nätet. Om du inte har något att tillföra i ämnet, vänligen citera någon annan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jävligt korkat av Zelensky att säga "ni kommer få känna av det..." Han sitter alltså och hotar USA, i Vita Huset, i direktsändning, det land som gett honom mest pengar och vapen.

Vill du förklara lite kort i vilket sammanhang han sa detta? Kan inte se på klippet ännu.
Citera
Medlem
Trump sade att tack vare Usa så kan Zelensky leka tuff och det är sant.
Han är inte i någon position att mopsa upp sig.
Den Svenska regimen har skickat ner Svenska medel utan motkrav.
Vi får ingenting tillbaka.
Helt odugliga landsförrädare och rövslickare svenska politiker är.
Svaga och antidemokratiska ledare skall göras narr av så alla kan se på bästa sändningstid.
Mycket bra.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Underbart! Den lilla kokainsniffande diktatorfittan blev uppläxad av pappa Trump.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Jag tar fredens sida. Det finns bara två alternativ, fortsätt kriga eller skriv på ett fredsavtal.

Du tar inte alls fredens sida. Du är bara korkad nog att inte fatta det. Du gör precis tvärtom. Du låter precis som alla MAGA-idioter. Det kommer att komma många framtida krig ur detta. P.g.a detta. Och t.o.m ett eventuellt världskrig. Men för dig spelar det ingen roll. För du kommer inte tycka att det är ditt fel. Du ville ju bara ha fred.

Det finns en anledning till varför man inte låter barn ansvara för viktiga saker.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Är du så trög att du inbillar dej att mer krig skapar fred?
Då är du inte bara naiv, du är korkad.

Trump vill ha ett slut på kriget och tvinga Ukraina och Ryssland att börja förhandla om det. Inget annat. Och det finns inte en changs att Ryssland börjar kriga med ett annat land. Glöm det.
Putin har redan invaderat Georgien en gång och Ukraina två gånger. Han har sagt att Ryssland måste expandera sina gränser och att Sovjetunionens kollaps var nittonhundratalets största geopolitiska katastrof. Även en svagbegåvad inser att Ukraina bara är början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in