2025-02-28, 20:18
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
har du någon källa på det beloppet
Kollade lite snabbt tydligen var det lite drygt en miljard USD allt som allt. Finns en sammanställning på AP fact check.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Glyndwr
Jag tror tvärtom.
Ända sen Ryssarna invaderade Ukraina har USA pumpat in vapen och instruktörer för hjälpa Ukraina kriga mot ryssen.
Självklart har inte USA gjort det för att dom är snälla, tvärtom dom vill testa USAs vapen mot ryska vapen och försvaga Ryssland ekonomiskt.
Och nu kommer Trump och vill ha tillbaka alla pengar dom lagt som tidigare var gåvor.
Inte nog med det dom vill sno alla naturresurser Ukraina har kvar och inteckna Ukrainas kommande inkomster för många generationer att gå till USA.
Jag hade nog gett allt till ryssarna istället för att krypa för USA.

Då får han helt enkelt ge allt till ryssarna. Så då var det avklarat.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Dags att bygga upp den Europeiska militären snarast möjligt, kärnvapen ska vara med på agendan för nu är det två supermakter som innehas av dårar. Zelensky kan skriva mineralavtal med EU istället så får vi se vad som händer.
Citera
2025-02-28, 20:19
Medlem
guderis avatar
Lol snacka om att bränna alla broar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Om du litar på ett korrupt företag så får du skylla dig själv, gör inte business med folk du inte litar på..enkelt
Inte direkt svar på min fråga, men det räcker.
Du menar alltså precis som jag att man skall undvika att göra affärer med USA.
Bra, då är vi överens.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Så du vill ha WW3, bra logik jävla pucko.
Jag är inte villig att låta Putin invadera länder i Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
WW3 är vad som kommer att komma. P.g.a clownen och hans idioter till supporters som inte fattar bätte. Grattis grattis.. det gick ju bra det här!

Nej, det blir enbart WW3 om vi gör som du säger. För att undvika WW3 så måste han skriva på ett fredsavtal och kompromissa.
Citera
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Jag undrar när republikanerna i kongressen ska börja reagera. Trump har helt uppenbart psykiska problem och saknar helt insikt om vad diplomati innebär.
Han agerar mer som en Bondskurk i en dålig TV-såpa än som statschef.
Dag1: Zelinskij är en krigshetsande diktator
Dag2: Zelinskij är en modig försvarare av Ukrainas frihet
Dag3: Zelinskij är respektlöst och ska inte tro att han" har några kort att spela".

När ska det amerikanska folket förstå att Trump inte har någon fredsplan? Det är svårt att se att det överhuvudtaget finns någon sämre fredsmäklare på den här planeten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Zelensky är ingen diplomat. Han är full av kokain och känslor. Allt borde han lämnat i bilen på väg in. At börja med att manipulera Trump med bilder på fångar var oförskämt, precis som inte Trump känner till situationen. Sen svarar Z Vance när denne vill trycka på för diplomati och fred med att anklaga USA för att inte fatta vad som pågår följt med att "en dag kommer ni känna trycket". Då tänder Trump till precis som han ska, det var ett hot att inom en snar framtid skall ni få känna av Ryssland.

Zelensky är en knarkande dåre som måste bort från makten. Det planeras nog en hel del i Kiew just nu hur det skall gå till.

Trump och Vance? De tappade ju det helt och hållet. De klarade inte av att styra bort samtalet och brusade upp som ett gäng låtsasgangsters.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Ja, oerhört märkligt. Vance är bevisligen intelligent, då han gått den långa vägen (inte född med silversked) till stor framgång. Men han framstår inte som den slipade person man hade kunnat vänta sig. I teorin är det ju rätt stor chans att han faktiskt blir USAs nästa president, han hade kunnat tjäna på att (i jämförelse med Trump - så inte svårt) framstå som statsmannamässig.

När han debatterade mot Walz så valde han den vägen, att framstå som i jämförelse mer sansad, diplomatisk och statsmannamässig.

I det här fallet däremot så var både han och Trump extremt missnöjda med Zelensky och ville sätta honom på plats. Här såg han ingen anledning att vara tillmötesgående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Nej då det var fel han såg precis det vi alla andra såg som har hjärna att kunna tänka med.

Det nog du och alla andra vanliga svenskar som inte riktigt förstår vidden av det här.

Jag och alla andra normala människor såg äntligen sanningen och nu kanske vi hade hoppats på att ni också skulle ha gjort det men det verkar ju efter ett inlägg som att ni fortfarande är lika korkade.

Ni är alltså fortfarande beredda på att hoppa in i kriget så jag tycker att varför inte bara packa väskan och åka ner till fronten nu för det verkar ju som att alla behöver den som att Ukraina saknade soldater.

Dags att vakna kanske? Europa och synnerhet Sverige är skit fattigt. Ryssland är det inte.

Tyskland och Frankrike tillsammans har en 3x så stor BNP som Ryssland. Berätta nu hur hela Europa är fattigare vatnik.
Lägger vi till Storbrittanien så är det 5x BNP gentemot ditt skräpland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Då hoppas jag att USA drar sig ur så får Ukraina klara sig själva. Enligt andra här så behöver dom ingen hjälp iaf för Ryssland är svaga.

USA blir allierade med Ryssland, de trodde man inte under kalla kriget att när det fick en pajas till president, dra sig ur NATO och alliera sig med Putin. Inför öppen ridå.
USA har aldrig varit närmare en facistisk nation än nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in