Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-28, 20:04
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Käre sverigehatare och ryssapologet

Du länkar ju själv till BBC när det passar dig. Hur störd är du på en skala 1-10?

Jag läser och ser på BBC regelbundet, men jag är medveten om att det är statlig media med en agenda, precis som SVT, tro det eller ej men det är inte ovanligt eller konstigt att man inhämtar info från flera olika källor. Det är särskilt viktigt i fallet "Rysslands oprovocerade, fullskaliga invasion av Ukraina".
Citera
2025-02-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det blev nog något. Kanske delegationerna blev paffa och...ja ? Men bara minuten efter jag skrev det, så drog Zelensky iväg.

Är menat att Zelensky skall bli intervjuvad ikväll av Fox, få nu se om det blir något med det..

Det känns nog som det är bäst att Z åker hem nu och håller käft hela vägen till flygplatsen.

De får skicka nån som gillar att bli pissad i munnen.

Citat:
“Have you said ‘thank you’ once?” Vance asked Zelensky.

Hur fan är de funtade som går in för att förnedra på det viset.
Citera
2025-02-28, 20:08
Medlem
Bertillas avatar
Zelenskyj lämnar Vita Huset och kliver in i bilen.

https://x.com/Navsteva/status/1895550299093549462
Citera
2025-02-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det känns nog som det är bäst att Z åker hem nu och håller käft hela vägen till flygplatsen.

Samtidigt är det en perfekt line för MAGA-idioterna. Trots att Zelensky tackat amerikanska folket otaliga gånger i sina dagliga sändningar så kommer de glatt upprepa den där lögnen för de är inte smartare.

Förnedring är något de går igång på för det är vad de utsätts för i sin vardag.
Citera
2025-02-28, 20:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632

Trump/Vance vill ha en ny president. En som säger "tack Amerika !" för att ni räddade oss. Efter man tappat 20 % av landet, och resurserna åker till Usa !
Citera
2025-02-28, 20:10
Medlem
Africagonzos avatar
Är det bara jag som tycker Zelensky ser och uppför sig som drogpåverkad under detta spektakelmöte med Trump?
https://x.com/i/status/1895536186942505188
Visst finns det många gånger han uppenbarligen har dragit i sig nån skit men jag kan ha förståelse för med tanke på den oerhörda press han är under... men har man möte med Trump måste man vara klar i huvudet.

Dom borde kunna komma överens, Trump vill ha naturtillgångarna och Zelensky vill ha vapen och pengar..
Senast redigerad av Africagonzo 2025-02-28 kl. 20:35.
Citera
2025-02-28, 20:13
Medlem
Hur som helst, ligger det 500 miljarder USD på bordet så är det väl bara för Europa att tömma både spargrisen och ladorna och gå all in.
Citera
2025-02-28, 20:14
Medlem
Gracefulminds avatar
Som sagt, Trump med bihang undergräver USA via sin egen retorik, hänsynslöshet och psykopati.

Själv tycker dom tydligen att det är både smart och ett fint läge,
att inför kamerorna förnedra och anklaga Zelensky.

Bland annat för att inte säga tack (!)... vilket dom körde med i höstas och både han och amerikanerna och europa blev upprörda, för zelensky har tackat många många gånger offentligt!!

Det VET DOM OM. Så allt detta är bara lögner återigen. Som de hela tiden sprider inom USA/Maga.
Narrativet om hans otacksamhet har funnits länge.
Ett rysstrollspåstående från början.
Tydligen viktigt...

Sedan anklagelsen om att -du har inga kort att spela med....
SPELA KORT??? Det handlar för gud skull om en nations överlevnad. Om att rädda folk från flera mord, utrensningar, barnkidnappningar, våldtäkter och andra sadistiska händelser..
..och USAs president talar om "kort att spela" som om det vore ett spel...

Man ser här att Zelensky blir SJUKT provocerad-fullt naturligt! Det var kanske meningen?!
Inte många hade klarat av att bemästra sig så bra som han trots allt gjorde!
Med vetskapen om hur sanningen och verkligheten ser ut i Ukraina-vad de uppoffrat i 3 år..

Zelensky är långt, långt över dem vad gäller värdighet, självrespekt och karaktär!

Han gjorde vad han kunde för att bemöta de orättvisa, förolämpande, lögnaktiga anklagelserna
-men de (Trump/Vance) talade medvetet och förutbestämt i munnen på honom
och detta var bara pinsamt för - USA.. Inget annat en en skam.

Trump är i grunden hämndlysten för gamla "synder" vad gäller Zelensky, då han inte kunde ge Trump det skit trump beställt på Biden att använda mot honom. Detta skedde före valet 2020,
för många år sedan.

Därpå vill de få ner Zelensky på knä, han har för mycket självförtroende, han är för stark och rättrådig. Det passar inte Trump alls, han vill se en undfallande hund som LYDER honom..

De skulle aldrig göra så här mot Putin. Och det gör det hela mer pinsamt.
De pressar säkert Putin/Ryssland också-det tror jag.
Men detta är inte press-det är offentlig misshandel av en som försöker med näbbar och klor försvara sitt attackerade land! Samtidigt en skymf mot hela Europa i mina ögon.

Detta var troligen också ett sätt att visa både Ukraina och Ryssland att de inte står på en sida utan SIN sida och att ingen av dem kan räkna med en "räkmacka"
- utan de KRÄVER att få dominera dem som TACK för hjälpen!

De var bara så störda. Äckliga. Utpressande och förnedrande.
Ingen värdighet, självrespekt eller heder. Opålitliga, lögnaktiga och låga..

Europas ledare (och folket) måste nu ställa sig offentligt på Zelenskys sida (återigen)-utan pardon!
Han är en utomordentligt bra Ukrainsk ledare i Europa!

De vill ha en svag och lättmanipulerad ledare-därför både RU och USA försöker bryta ner honom.
Citera
2025-02-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det är snarare Trump och Vance som käftar. Zelensky var ju den som försökte hålla en sansad ton. Och Vance har mage att kalla en statschef för respektlös? Trump och Vance agerade ju som småbarn på ett dagis. Och de figurerna leder USA.... Diktatorernas och invasionernas julafton närmar sig i rasande takt.

Jag lyssnade på det och jag förstod inte vad Zelensky sa. Vance och Trump ville att han skulle tacka för hjälpen. Det vägrade han göra - fast han svamlade om att han tackat när han var på ett politiskt möte för det andra partiet i Amerika. Fiffigt? Trump glömmer inte. De enda som stödde honom var Ryssland. Nu försöker han hjälpa dem.
Citera
2025-02-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Är det bara jag som tycker Zelensky ser och uppför sig som drogpåverkad under detta spektakelmöte med Trump?

Visst finns det många gånger han uppenbarligen har dragit i sig nån skit men jag kan ha förståelse för med tanke på den oerhörda press han är under... men har man möte med Trump måste man vara klar i huvudet.

Dom borde kunna komma överens, Trump vill ha naturtillgångarna och Zelensky vill ha vapen och pengar..

Hade det funnits vapen på bordet så hade det varit underskrivet redan.
Jag har inte sett nåt annat än att Trump först skulle ha betalt innan medicinen skulle specificeras.
Citera
2025-02-28, 20:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo

Syns att det mer och mer, som Vance påminner om Goebbels !
Citera
2025-02-28, 20:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hela den långa diskussionen/bråket.
https://x.com/wartranslated/status/1895536111050788987
Jag tycker faktiskt Zelensky sköter det dåligt, fel tillfälle att hålla på och tjafsa. Han är lite så öststats-tjafsig som en jugoslav i Sverige. Om det stämmer att han valkampanjade med demokraterna så var det ju korkat gjort, som sossarna och C i Sverige gjorde.

Jag kanske får ta tillbaka min optimism, om Trump fortsätter skicka vapen är det för att vara sams med NATO-länderna i Europa. Kanske blir världskrig istället.

Tror inte att det blir världskrig, USA har tydligt sagt att de inte kommer att dra igång det.

Europa ligger ju däremot lite pyrt till, vi har ju i stort sett kastat bort det enda riktiga skyddet vi har haft mot Ryssland, USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in