2025-02-28, 19:26
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Blir nog inget avtal, dvärg diktatorn fattar inte sin roll i världen. Vara en parasit dagarna är över men det verkar inte Zelensky fattat än, vilken extrem jävla clown vem fan tror fjollan att han är.

Människan har fått storhetsvansynnen sedan kriget började det är det som är felet.
Napoleonkomplex Deluxe.
Jag tror att enda som en sån här liten tiggande dvärg förstår är faktiskt den hårda vägen och det är att låta ryssarna helt enkelt kör över landet och hänger honom i Kiev. Annars blir det aldrig fred.

Men jag hoppas på att några av orden som Trump sade till dvärgen fastnade och att slusken zelenskjii tar åt sig lite av det.

Mest hoppas jag svenska politiker fattar att det är kört och sluta skicka med pengar för annars har ni snart ryssen hos er. Dvärgen och den feta Åkesson fattar det fortfarande nog inte men kanske nästa regering gör det i Sverige
Citera
2025-02-28, 19:26
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Putin är ingen Hitler, och Ukraina är inte Tjeckoslovakien 1938, men inte heller är Trump någon Churchill. Att Trump redan 2016 framstod som senil kunde man senare vifta bort, han var nog bara lite "egen" och halvt tokig. Men nu är jag inte så säker längre, kollar man presidenter för begynnande frontallobsdemens exempelvis? Ja, att resultaten är hemliga förstår man ju. Reagan var ju inte heller stabilaste killen i stan de sista åren, men om Trump är som han är NU, hur är han då om 3 år? Om han ens lever.

Vance blir president under mandatperioden. Det borde vara en egen tråd kanske. Tycker inte han heller imponerar än så länge.
Trump har ju själv proklamerat för att man ska ha såna tester. Jag ser ingen demens öht. hos Trump. Han kan säga fel ibland men det kan en frisk 25-åring också.

Vance imponerar stort.
Citera
2025-02-28, 19:27
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Fy fan vad Trump och Vance är äckliga. Riktigt vidriga människor. De saknar verkligen all moral och värdighet. Hur fan hamnade vi här..?

P.ga att en massa lågpannor trodde på enkla lösningar från en narcissistisk bedragarclown. Vad detta i sin tur beror på är en svårare fråga. Men jag gissar att det har med evolution och mänsklighetens dåliga minne att göra.

Clownen påstår att han är en fredens man som försöker undvika WW3, men han agerande har precis motsatt effekt. Om Zelensky åker därifrån utan ett signerat avtal och amerikansk säkerhetsgarantier så är WW3 betydligt närmare. Eftersom clownen då inte fick som han ville så kommer USA inte bistå Ukraina mer varpå Putin kommer att trappa upp. Och då kan mycket väl Europa vara tvungna att flytta fram positionerna. Kanske med franska och engelska kärnvapen aktiverade och omplacerade till Tyskland i närtid. Eller t.o.m till Ukraina.

För clownen handlar det inte om fred. Det handlar om hans ego, att leka världslekare med makt över alla han kan leka maktlekar med.

Världen tappar total respekt för USA och dess clowner och den skada landets anseende nu tillfogas kommer ta otroligt lång tid att reparera.
Citera
Medlem
Kul iallafall att Trump enar Europa. EU har aldrig varit starkare på grund av honom.
Citera
Medlem
Skön han är ändå Trump först bara tar han sönder Zelensky'

Citat:
"Your country is in big trouble. You're not winning ... You have a damn good chance of coming out okay because of us."

"You haven't been alone. We gave you, through [our] stupid president, $350 billion. We gave you military equipment ... If you didn't have our military equipment, this war would've been over in two weeks."

VP "Do you think that it's respectful to come to the Oval Office of the United States of America and attack the administration that is trying to prevent the destruction of your country?"

POTUS "You don't have the cards right now. With us, you start having cards ... You're gambling with the lives of millions of people! You're gambling with World War III!"

För att sen helt plötsligt helt lugnt bara slänga ur sig

Citat:
"I do like your clothing, by the way."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Hoppas du har rätt. Jag vill ha fred skola vård och omsorg för pengarna.
Du kommer aldrig att få fred om Nato upplöses.Putin kommer att rövknulla alla.
Livet kommer att bli lyssna på Ryska federationens hymn och kolla på dygnet runt på svartvita svansjön på en 70 tals tv och dricka dåligt rysk finkel olja instängd i ett betong getto och kanske köra runt i en gammal Trabant.
Citera
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Förklara för mig hur Ryssland ensamt besegrar hela EU utan kärnvapen.

Det kan väl ändå inte vara så svårt att själv räkna ut det hela Europa lider av akutvapenbrist de har inte satsat någonting på försvaret sedan andra världskriget det här har ju Europa själva gått ut och sagt har du fortfarande inte förstått det att Ryssland har inte ens satt in sin reguljära armé ännu i Ukraina.
Citera
2025-02-28, 19:28
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Presskonferensen inställd, Zelensky mer eller mindre utkastad från Vita Huset.
Vad kommer hända efter detta?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Hela världen och speciellt Kina och Ryssland vet om att Trump är en IQ-befriad cuck som försöker köra sina trick från förhandlingsboken han skrivit.

Mogna politiker vet att man inte kan bygga världen enligt USA:s pipa. Det Trump inte fattar är att han visar svaghet. Kina står färdiga att ta över helt nere i Sydkinesiska havet och Ryssland inser att de kan köra hur mycket som helst företagsspionage i USA nu och komma undan med det.

SKulle inte förvåna mig om Kinna förhandlar med MILF nu om att ta över Mindanao för att ta över europeiska och amerikanska gruvor.
Du ligger som vanligt på usel argumentationsnivå, med patetiska uttryck som "IQ-befriad cuck". Det är snarare du som är IQ-befriad i så fall... jag tycker Trump gjorde rätt som sa sanningen till Zelensky. Det behövde han och Europa!
Citera
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Förklara för mig hur Ryssland ensamt besegrar hela EU utan kärnvapen.

EU är fattigt som Afrika.
Det finns inga människor som är villiga att slåss i detta kriget mot Ryssland heller för den delen den finns ett fåtal idioter i Sverige som är lite halvt vapenbögar.

Men det finns alltså varken soldater ammunition utrustning eller någonting för att möta världens största land så jag förstår inte hur ni ens kan fundera på det här.

Ryssland kör över hela Europa utan usa s stöd.
Citera
2025-02-28, 19:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Trump har aldrig avsett att ge Ukraina några säkerhetsgarantier, han har hela tiden avsett att hugga Zelensky i ryggen, haverera NATO och i förlängningen försöka sälja ut delar av Europa till Putin och Ryssland.

Jag har aldrig trott på att det ligger något bakom påståendena om att Putin har komprometterat Trump långt tillbaka i tiden dvs att han har hållhakar på honom, men jag börjar ändra uppfattning nu.

Konsekvenserna för hela västvärlden (vilken man får anta att du är del av) kommer även de att bli "mycket kännbara framöver". Kanske fastnar skrattet i halsen på dig.

Hej, jag är lika mycket emot Trump som du, Skillnaden mellan oss är att jag inte delar din och en del andras förhärligande syn på NATO och på Zelensky´- Ukrainakriget är som jag ser det i första hand ett proxykrig framprovocerat av USA med Ukraina som spelplats. Och ett krig som Ukraina (och NATO) egentligen redan har förlorat.

Jag är en av mycket få här på FB som är både emot Trump och kritisk till NATO och neo-cons'en i Washington (och på andra ställen), men för mig är de här båda frågefälten inte sammankopplade. Ukraina är inte en "Trump vs Biden question". For the Record.
Senast redigerad av HepCat-X 2025-02-28 kl. 19:32.
Citera
2025-02-28, 19:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Trump och Vance skämde ut sig själva och hela USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in