Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-28, 16:47
Medlem
Slakt av orcher.

🔞 The russian invaders are bиrning, their attempts to escape are useless.
They ran and hid in the forest, but they can't hide from the aerial reconnaissance of the Third Assault Brigade
@ab3army
The invader tried to impose a tourniquet and received a second “gift’´.
Aim - drop - eliminate.
The enemy becomes fertilizer 🌻
Operators of the "Insane Group" from the 2nd Mechanized Battalion mercilessly worked on the enemy's manpower.

The 2nd Mechanized Battalion’s of the Third Assault Brigade channel:

https://x.com/i/status/1895416788864889063
Citera
2025-02-28, 16:49
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Verkar inte bli några svåra år för nu är ju Sverige med flera länder livrädda för att vara i krig med Ryssland inom två år.

En sak som jag tycker om med er Rysstroll. Det är att det tar er 30 sekunder att skriva någonting strunt och det tar mig 2 timmar att undersöka ett ämne. Så medans ni matar på så är jag fortfarande förlorat i ett ämne jag vill undersöka vidare.

Nu har jag haft tre dåliga svar från er på en helt annan enkel fråga som jag vill besvara för Snapcount. (Vilket tar tid, för jag vill vara ärlig)
Citera
2025-02-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Här har vi en guide för hur man stjäl lite biståndspengar från ukrainska armen, detta händer nog varenda gång i varje led som 100dollars buntarna rör sig i.

https://x.com/MyLordBebo/status/1895416728852774982

Man ser att pengarna är från 2025.

Tror ni att de gör samma sak med våra bidrag som skickas, ni vet alla de där strax under 100 miljarder kronorna som skickats?

Fan, klipper är borttaget från X Hade gärna sett hur många buntar med dollarsedlar vi gett i bidrag. Han som snodde, radade han upp sedlarna på underarmen såsom gangsterrappare gör? Eller viftade han med buntarna medans lättklädda tjejer dansar i bakgrunden?

Om du hittar klippet igen, lägg upp det så vi kan se.
Citera
2025-02-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
”Svenskbrigaden” intog Kursk: ”Putin kan inte slänga ut oss”

De fick militärutbildning i Sverige och utrustning av Försvarsmakten. Sedan förra sommaren har ”svenskbrigaden” bidragit till en av Ukrainas största krigsframgångar – offensiven i ryska Kursk.

– Putin kommer inte lyckas slänga ut oss, säger kapten Maxim Horbatjuk.

– När det var som lerigast i höstas körde vi fast med nästan alla våra fordon. Det enda sättet vi kunde förse fronten med ammunition, mat och vatten var med Stridsfordon 90, berättar han.

Det där är intressant, för man fick det till i Sverige...medans som bekant gick det mer åt pipsvängen med utbildningen i Frankrike. Finns det någon vettig förklaring på det hela ?

Tid fick det ju också i Frankrike, misstänker t.o.m mera tid.

DN är ern tidning på kvällstidningsnivå. Nu går det ju inte läsa gratis men eftersom artikeln avsiktligt är missvisande så är man enbart dum om man betalar pengar för att läsa den.

I en ukrainask artikel ganska nyligen om brigaden (eller rättare sagt det kompani som är placerat nära ryska gränsen vid Sumi har man som alltid när det gäller brigaden defensiva uppgifter.

SVD gjorde ett seriöst reportage om brigaden innan den drogs tillbaka efter svåra förluster.
förra våren. Keta upp den artikeln om du vill läsa riktig journalistiik.
Citera
2025-02-28, 16:55
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
En sak som jag tycker om med er Rysstroll. Det är att det tar er 30 sekunder att skriva någonting strunt och det tar mig 2 timmar att undersöka ett ämne. Så medans ni matar på så är jag fortfarande förlorat i ett ämne jag vill undersöka vidare.

Nu har jag haft tre dåliga svar från er på en helt annan enkel fråga som jag vill besvara för Snapcount. (Vilket tar tid, för jag vill vara ärlig)

Begär länk så att de kan försöka styrka sin LÖGN. Finns det ingen länk så är det en LÖGN. Då kommer det mer eller mindre osammanhängande och osannolika förklaringar till påståendet. Då vet man att det är en LÖGN. Lyckas de att leverera en länk så behöver man bara klicka på den för att syna deras påstående som till 100% alltid är en LÖGN. Slira på sanningen är det enda de kan.
Citera
2025-02-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Och ändå kan inte ukraina och nato köra ut dessa ryska åsnor och hästar ur ukraina..
Berätta mera.

Hur går det i Kursk, vatnik? När var det ukrainarna skulle vara utkörda? Håller ni på och flyttar målstolparna igen?
Citera
2025-02-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Det går bra för kloaken RyZZland eller inte alls.

A soldier from Russia’s 26th Motorized Rifle Regiment whined that drones and artillery slashed his 125-man unit to 40. Great staff optimization!

https://x.com/i/status/1895437304304722184
Samma nyheter i tre år nu. Det går dåligt för Ryssland, deras vapen är slut och ekonomin är krossad. Konstigt att Ukraina inte gått mot den stolta och slutgiltiga segern än då...
Citera
2025-02-28, 17:10
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Bilder på fyrverkeriet från ryska nederlaget i Selydove.

Cirkus Z använde en ammo-depå för att fånga in drönare.

On the night of Feb 28, Ukraine’s Defense Forces destroyed a Russian thermobaric ammo depot near Selydove in Donetsk, which exploded epically, and hit three other enemy targets, including Ilsky refinery in Krasnodar, per Ukraine’s General Staff.

https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3ljab7ww4sc2o
Citera
2025-02-28, 17:12
Medlem
Snapcounts avatar
Tja, vilken minut som helst nu så tar Trump emot Zelensky. Hoppas att Zelensky har tagit på sig en kostym. Som det är ju behöver man smöra för honom, visa respekt för ämbetet etc.., Zelensky behöver ett bra möte..och Trump vill ju framställa sig som konservativ.

(och jo är medveten om att Musk visar upp sig i kavaj och keps (som han dessutom har på sig !!) inne i det ovala rummet. Det ser inte klokt ut ärligt talat.)
Citera
2025-02-28, 17:13
Medlem
Mycket bra att den nationalistiska motståndsrörelsen kunde slå så långt in på ockuperat område. Om det var en bilbomb eller om man hade sprängladdningen vid en passage framgår inte men FSB-män skall bekämpas var dom än visar upp sina fula gristrynen på jordens yta. Nu var detta i Mari Eupol.

Död eller invalidiserad spelar mindre roll. DÖD åt brottslingens familj, DÖD åt alla som inte motarbetade invasionen. DÖ!! Eller bli grönsak i Putins himmelrike!
Citera
2025-02-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Verkar inte bli några svåra år för nu är ju Sverige med flera länder livrädda för att vara i krig med Ryssland inom två år.
Nej, naturligtvis inte för oss svenskar- eller västerlänningar.

Det är dock synnerligen eländigt för ryssar, de medel de måste utnyttja för att bygga upp sin krigsindustri måste tas från de ekonomiska reserverna, hur ska de annars finansiera uppbyggnaden?

Tror du det blir något kvar till samhället? Redan nu går infrastrukturen på knäna.
Citera
2025-02-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Mediazona has published for the first time a list of 95,300 Russians killed in Ukraine

"This is not the full list. There are more than 160,000 deaths have been confirmed through obituaries found online. The actual death toll is even higher."

https://x.com/i/status/1895490396068663634
Va??? Mediazona som grundades 2014 av Maria Alyokhina och Nadezhda Tolokonnikov, två medlemmar i den feministiska punkgruppen Pussy Riot.

Mediazona har ingen objektiv bild att förmedla av vare sig ryska eller ukrainska förluster. Vad tror du Pussy Riot och Mediazona har för åsikter om Vladimir Vladimirovich Putin och Ryssland eller om Donald John Trump?
https://youtu.be/s-bKFo30o2o?si=Mpxeg50MyJh8Fz7d

https://youtu.be/oXWlQxUNFLY?si=OpmzvijiNj-tDO8G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in