2025-02-27, 18:46
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vi får se hur hon hanterar toleransökningen. Gissar att hon är uppe i ett par liter vin per dag nu. Kan hända att hon senare plågar sig med starksprit för att få någon effekt när det krävs 5 glas vin för att ens bli smålullig. Man ser på hennes beteende när hon dricker att hon inte smakar på vinet och njuter, utan det svepskäl i stora klunkar.

Hennes matintag kommer att ge hälsoproblem före alkoholen.

Men högst troligt kommer hon pga onykterhet hamna i farliga situationer.
Citera
2025-02-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hennes matintag kommer att ge hälsoproblem före alkoholen.

Men högst troligt kommer hon pga onykterhet hamna i farliga situationer.

Jag är rädd att vi kommer läsa om Gräddis i Aktuella brott och kriminalfall-som brottsoffer. Hon verrkar under rätt lång period åkt hem berusad till killar som hon dejtar eller tycker hon är ihop med. Det är ett riskbeteende, särskilt som hon utstrålar galenskap, så hon drar ju inte till sig städade medelklassmän, utan galningar eller loosers på olika sätt.
Citera
2025-02-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Är faktiskt rejält oroad över henne nu. Det har gått utför snabbt det senaste!!! Många tror kanske att hon skojar när hon säger att hon är en ängel. Eller när hon säger att hon är snyggast/vackrast. Men hon har en fruktansvärt grandios självbild som bara förvärrats för varje vecka som går. I kommentarerna ser man hur hon svarar folk att "änglar äter inte" när de undrar om hon svimmat av att äta för lite. Men Pia verkar inte förstå alls längre. Tyvärr kommer denna förnekelse kosta henne dyrt. Tror att vi inom en snar framtid ser henne från en sjukhussäng istället om de inte tar mobilen ifrån henne. Levern/magen tar enormt med stryk av allt drickande. Det blir sjukhus snart, helt säkert.
Har också svårt att se att anmälan till överförmyndarnämnden lagts ner, så där kan helt plötsligt en förmyndare tillsättas och pengarna strypas. Undrar om en förmyndare har rätt att tvinga in henne på avgiftning och behandling? Hoppas det. Annars får vi hoppas på ett LVM. För ett frivilligt försök att sluta dricka lär vi INTE se.

Tyvärr måste hon bli så dålig att hon hamnar på sjukhus före något händer. Hennes ätstörning kanske eskalerar ännu mer, så hon blir tvångsinlagd på psyk, det vore bra för då skulle hon bli avgiftad på köpet. Som någon skrev, hon måste ligga berusad i rännstenen före LVM aktualiseras och hon vinglar ju än så länge tillbaka till hostelet varje natt. Riktigt hemskt stt det går utför så fort. Hon såg ut som en helt annan människa bara i December.
Citera
2025-02-27, 18:58
Medlem
Citat:
Jag är rädd att vi kommer läsa om Gräddis i Aktuella brott och kriminalfall-som brottsoffer. Hon verrkar under rätt lång period åkt hem berusad till killar som hon dejtar eller tycker hon är ihop med. Det är ett riskbeteende, särskilt som hon utstrålar galenskap, så hon drar ju inte till sig städade medelklassmän, utan galningar eller loosers på olika sätt.
Jag var i Stockholm för några veckor sedan och pratade då lite med en hemlös man som stod och tiggde pengar på T-centralen. Jag frågade honom vart han brukade sova på nätterna och han sa att han aldrig sover tillsammans med andra, för han är alldeles för rädd för att göra det. Då är han ändå en stor och stark man.
Citera
2025-02-27, 19:00
Medlem
Gräddis använder tydligen Elvitals schampo för långt hår. Ingen bra reklam 😀
Citera
2025-02-27, 19:09
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Hon är väl fortfarande folkbokförd hos Hassan, så Polisen lär dyka upp hos den stackaren. Hur ska Polisen ens hitta Gräddis, de har knappast koll på vilket hostel hon bor på om inte Hassan vet.

Ja just så! Hon är skriven hos den stackars gubben i Älvsjö, men fortfarande??

Trist när han får Polis knackande på då, och söker Gräddkärringen..
Citera
2025-02-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja just så! Hon är skriven hos den stackars gubben i Älvsjö, men fortfarande??

Trist när han får Polis knackande på då, och söker Gräddkärringen..

Hon är skriven både hos Hasan och på en poste restante. Han blir nog inte så lätt av med henne (även om jag inte tror att han är någon ängel han heller).
Citera
2025-02-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikbengan
Hon är skriven både hos Hasan och på en poste restante. Han blir nog inte så lätt av med henne (även om jag inte tror att han är någon ängel han heller).

Ja, poste restante är ju ett postkontor, så det hjälper ju inte polisen. De får efterlysa henne antar jag
Citera
2025-02-27, 19:23
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Säkert är han nog inte.
Fick Fyllkajan på halsen, för sina synder då.. Kanske?
Citera
2025-02-27, 19:25
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ja, poste restante är ju ett postkontor, så det hjälper ju inte polisen. De får efterlysa henne antar jag

Eller spåra upp henne? Vilket då ju gjort. Hon lämnar spår.
Citera
2025-02-27, 19:26
Medlem
Citat:
Gräddis använder tydligen Elvitals schampo för långt hår. Ingen bra reklam 😀

Läste för använder tydligen Elvisp schampo ..
Citera
2025-02-27, 19:26
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:

Man kan vara skriven på en adress och ha poste restante. Det är två olika saker.

Men skulle inte Hasan bli av med bidrag om hon stod skriven där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in