2025-02-26, 22:51
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
En tredjedel av de anställda på DOGE säger upp sig i protest. Detta eftersom de anser att DOGE hotat nödvändiga amerikanska samhällsfunktioner. Det verkar inte som det går så bra.

De misstänker förmodligen även att det kan bli frågan om rättsprocesser och brottsutredningar mot DOGE-personal framöver givet att det redan nu utreds om personer från DOGE begått dataintrång vid ett flertal tillfällen och vid ett flertal myndigheter.
Citera
2025-02-26, 23:03
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Sär skrivare.

Elon hör hemma i Sydafrika.
I Kannada så höjs röster för att ta ifrån honom sitt medborgarskap.

Vad det gäller USA så är han uppenbarligen en illegal migrant som bör tas ifrån sitt medborgarskap.
https://www.wired.com/story/elon-musk-citizenship-revoked-denaturalized/
https://www.washingtonpost.com/business/2024/10/26/elon-musk-immigration-status/

Jag har läst att han blev amerikansk medborgare år 2002 och i en intervju och flera tweets har Musk själv nämnt att processen att bli amerikansk medborgare var "extremt svår och tog över ett decennium," vilket stämmer överens med att han började processen efter att ha flyttat till USA i slutet av 1980-talet eller tidigt 1990-tal. Han har också kallat legal invandring till USA för en "laboriös Kafkaesq mardröm".

https://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk
Citera
2025-02-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Jag har läst att han blev amerikansk medborgare år 2002 och i en intervju och flera tweets har Musk själv nämnt att processen att bli amerikansk medborgare var "extremt svår och tog över ett decennium," vilket stämmer överens med att han började processen efter att ha flyttat till USA i slutet av 1980-talet eller tidigt 1990-tal. Han har också kallat legal invandring till USA för en "laboriös Kafkaesq mardröm".

https://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk

Genom att läsa tidningsartiklar och nätet har jag lärt mig att han enbart ville bli kanadensisk medborgare för att slippa militärtjänst i Sydafrika.
Din länk bevisar mitt påstående.

Ur länken från Wired.

"In 1995, according to the Post, Musk was admitted to graduate school at Stanford but didn’t enroll in classes, instead working on an online services startup that would eventually be known as Zip2."

"As the Post reported, though, in a 2005 email that was entered into evidence in a since-closed defamation lawsuit in California, he wrote that he had applied to Stanford because he otherwise had “no legal right to stay in the country.” Musk then reportedly didn’t enroll at Stanford, instead working on the project that would become Zip2.

After months of campaigning, scandal, propaganda, and downright weirdness, it all comes down to this.
Someone present in the US on a student visa who didn’t enroll in courses would have had no right to work at the time and would have had to leave the country, according to experts WIRED consulted. (He did ultimately receive work authorization in 1997.)

Overstaying a student visa was, and to a much lesser extent still is, relatively common. Working without authorization and lying about it during the immigration process would be, however, a black-letter violation of US law carrying significant penalties, albeit one enforced fairly rarely, say experts."

Han hör hemma i Sydafrika och ingen annanstans *punkt*.
Citera
2025-02-26, 23:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ingen nyhet, det sa Elon i en intervju för flera veckor sen.
Madre Mia...

Jag var gravt IRONISK över Musk och att hans gräns för smittspridning går vid Ebola.

Att den filterlösa idioten iaf har nån limit.
Citera
2025-02-26, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Sär skrivare.

Elon hör hemma i Sydafrika.
I Kannada så höjs röster för att ta ifrån honom sitt medborgarskap.

Vad det gäller USA så är han uppenbarligen en illegal migrant som bör tas ifrån sitt medborgarskap.
https://www.wired.com/story/elon-musk-citizenship-revoked-denaturalized/
https://www.washingtonpost.com/business/2024/10/26/elon-musk-immigration-status/
Kollade nu och det är uppe i >306 000 underskrifter (start 20 feb). 🇸🇪 ❤️🇨🇦

Önskvärt vore att han for till Mars men han tar sig ju inte ens ur rampen...
Citera
2025-02-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kollade nu och det är uppe i >306 000 underskrifter (start 20 feb). 🇸🇪 ❤️🇨🇦

Önskvärt vore att han for till Mars men han tar sig ju inte ens ur rampen...

Folket i Kanada är smarta.
Tack för att du inte gjorde som ett blockmongo i tråden och anmärkte på att jag råkade skriva landet med 2 n.

Som jag svarade acid maria.

Han blev bara kanadensare för att slippa göra militärtjänst i Sydafrika.

Lillebrorsan är också kanadensare. Däremot går det inte direkt hitta att han blev det för att slippa militärtjänsten som fegisen Elon. Men kanske även hans anledning var densamma... vem vet.
Citera
2025-02-26, 23:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Folket i Kanada är smarta.
Tack för att du inte gjorde som ett blockmongo i tråden och anmärkte på att jag råkade skriva landet med 2 n.

Som jag svarade acid maria.

Han blev bara kanadensare för att slippa göra militärtjänst i Sydafrika.

Lillebrorsan är också kanadensare. Däremot går det inte direkt hitta att han blev det för att slippa militärtjänsten som fegisen Elon. Men kanske även hans anledning var densamma... vem vet.
Ja just ja, det slapp han.

Kanada blev av med hans rasistiska och judehatande morfar som for till apartheid och njöt.
.... Och sen fick de Elon istället.

En blekfet sydafrikan som tror han är alfahane, som aldrig tjänstgjort för USA - och nu sitter och kränker militärveteraner och andra.
Njuter av att de blir arbetslösa.

Finn fem fel....

Han sitter på X och gör sig stor på människors bekostnad. Hånar folk.
Veterans services inkluderas i att kallas parasiter...

https://x.com/RepJerryNadler/status/1892235649421300195
Citera
2025-02-27, 00:02
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Madre Mia...

Jag var gravt IRONISK över Musk och att hans gräns för smittspridning går vid Ebola.

Att den filterlösa idioten iaf har nån limit.

Sakfrågan gällde att Elon och DOGE kommer att rätta till fel om de uppstår och han gav exempel när så skett. Ironi och gränser, är du på en låst avdelning?
Citera
2025-02-27, 00:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Sakfrågan gällde att Elon och DOGE kommer att rätta till fel om de uppstår och han gav exempel när så skett. Ironi och gränser, är du på en låst avdelning?
Nej.
Du kan överhuvudtaget inte komma och försöka vara språkrör för vad jag avsåg.

Det var drypande ironi mot Musk och du var snarare för pantad att uppfatta detta.

Knäppgöken kollar fan inte ens om de avskedar folk som förhindrar Ebola eller är nödvändiga för kärnvapenprogrammet.

Jag hoppas han får fågelinfluensa, för de experterna rök också.
Därav ironi att han iaf har en gräns vid Ebola.
Citera
2025-02-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ja just ja, det slapp han.

Kanada blev av med hans rasistiska och judehatande morfar som for till apartheid och njöt.
.... Och sen fick de Elon istället.

En blekfet sydafrikan som tror han är alfahane, som aldrig tjänstgjort för USA - och nu sitter och kränker militärveteraner och andra.
Njuter av att de blir arbetslösa.

Finn fem fel....

Han sitter på X och gör sig stor på människors bekostnad. Hånar folk.
Veterans services inkluderas i att kallas parasiter...

https://x.com/RepJerryNadler/status/1892235649421300195

EU är dessutom fascister enligt Maga, JD och Elon.
Glöm inte det.

(FB) Rumänsk presidentkandidat som vann valet blev idag gripen av polisen

För att hålla sig till trådämnet.
Doge är allts skapat genom ett EO där Donald "Inmate No P01135809" John "Twice-impeached, four-times indicted, once-convicted" Trump stöpte om USDS Då han inte kan skapa ett nytt departement utan tillstånd av kongressens två kammare.

Barack Obama skapade USDS för att främja IT inom federala myndigheter.
"Its mandate was to improve and simplify digital service, and to improve federal websites. Its mission was to "deliver better government services to the American people through technology and design"

Lite annan synvinkel än Trump och Elon har.
Citera
2025-02-27, 00:26
Medlem
develis avatar
Citat:
EU är dessutom fascister enligt Maga, JD och Elon.
Glöm inte det.

(FB) Rumänsk presidentkandidat som vann valet blev idag gripen av polisen

För att hålla sig till trådämnet.
Doge är allts skapat genom ett EO där Donald "Inmate No P01135809" John "Twice-impeached, four-times indicted, once-convicted" Trump stöpte om USDS Då han inte kan skapa ett nytt departement utan tillstånd av kongressens två kammare.

Barack Obama skapade USDS för att främja IT inom federala myndigheter.
"Its mandate was to improve and simplify digital service, and to improve federal websites. Its mission was to "deliver better government services to the American people through technology and design"

Lite annan synvinkel än Trump och Elon har.
Exakt.
All heder till de 21 som avgick efter att nördarna invaderade USDS som förvandlats till DOGE som nåt sorts motorsågscentrum och fjärran vad det är ämnat för.

"On January 21 we completed 15-minutes interviews with individuals wearing White House visitors badges.
Several of those interviewers refused to identify themselves, asked questions about political loyalty, attempted to pit colleagues against each other and demonstrated technical limited ability.
This process created significant security risks.

On february 14th, one-third of our USDS colleagues indiscriminiately terminated by anonymous email. These high skilled civil servants where working to modernize social security, veterans Services, tax filling, Health care, disaster relief, student aid and other critical Services.
Their removement endanger millions of a Americans who rely on these Services every day.
Their sudden loss of their technology expertise makes critical Systems and Americans data less safe. "

DOGEs action - firing technical experts, mishandling sensitive data and breaking critical systems - contradicts their stated mission of modernizing federal technology and software to maximize gouverment efficiency and productivity".

"These actions are not compatible with the mission we joined the United State Digital Service to carry out; to deliver better service to the American people through technology and design."

Trevlig alla hjärtans dag...

Del ur brevet till ICE Maiden på Vita huset (pdf)
Ev felstavning är på mitt konto, jag ids inte dubbelkolla avskrift.
Senast redigerad av develi 2025-02-27 kl. 00:32.
Citera
2025-02-27, 00:42
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Nej.
Du kan överhuvudtaget inte komma och försöka vara språkrör för vad jag avsåg.

Det var drypande ironi mot Musk och du var snarare för pantad att uppfatta detta.

Knäppgöken kollar fan inte ens om de avskedar folk som förhindrar Ebola eller är nödvändiga för kärnvapenprogrammet.

Jag hoppas han får fågelinfluensa, för de experterna rök också.
Därav ironi att han iaf har en gräns vid Ebola.

Det är tydligt att du enbart skriver för att smutskasta Elon Musk och det blir ointressant att läsa dina inlägg. Den sakfråga vi diskuterar är de konkreta åtgärder som Elon och hans team faktiskt vidtar för att rätta till beslut, som att omdirigera bidrag från USAID till State Department för att stödja förebyggande åtgärder mot ebola och hiv i Afrika. Du vet bekostat av skattebetalare på en annan kontinent. Att dra in ironi om 'gränser för smittspridning' eller uttrycka hopp om sjukdomar för att kritisera en person gör inte diskussionen mer produktiv, det är infantilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in