Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Hahaha... du är verkligen trådens mest underhållande vatnik!
Ryssland skriva på avtal, och hålla dom?
sluta innan vi skrattar ihjäl oss.

Vadå är det något fel ? Hela ryska befolkningen kan skriva under ett avtal likt det 1994:

"Vi lovar och svär, att vi inte ska invadera Ukraina igen"

Frågan är hur maktbalansen blir om USA ska bryta mineraler i Ukraina. Trump har ju sagt senast idag att så länge amerikanerna är i Ukraina och bryter mineraler kommer Ryssland hållas ute därifrån.
Citera
2025-02-26, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Behovet kommer bestå under lång tid framöver. Och Ryskland kommer hjälpa sitt broderland Ryssland att bygga en ny gasledning. Större och vackrare än någonsin. Skulle inte förvåna mig om Ursula tvärvänder om detta också. Den enda som kan stoppa det och sanktionera projektet är Trump, som han gjorde 2019.

Que? Europa har minskat olja och gas från Ryssland med 85%. Och köper nu olja och gas från ex. USA och Norge till ungefär samma priser som den betydligt sämre ryska tjockoljan.

Varför i hela friden ska EU-länderna plötsligt igen börja köpa skiten som Ryssland erbjuder?
Citera
2025-02-26, 23:23
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Om du läser mitt inlägg en gång till, så kanske du märker skrivningen ”som mest”.

Jag tog alltså i. För att bevisa min point.

Läser du denna bok låter det inte lika simpelt med kärnvapenkrig även fast jag vill hoppas du har mer rätt i dina beräkningar.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kriget-som-raderar-ut-jorden-pa-72-minuter/
Citera
2025-02-26, 23:31
Medlem
Citat:
Que? Europa har minskat olja och gas från Ryssland med 85%. Och köper nu olja och gas från ex. USA och Norge till ungefär samma priser som den betydligt sämre ryska tjockoljan.

Varför i hela friden ska EU-länderna plötsligt igen börja köpa skiten som Ryssland erbjuder?

En liten artikel om Rysslands export av olja och gas till EU. Så EU sanktionerar skuggflottan men köper samtidigt stora mängder olja och gas ifrån Ryssland. Dubbelmoral.

"EU spends more on Russian oil and gas than financial aid to Ukraine – report"

"Europe estimated to have bought €22bn of fossil fuels from Russia in 2024 but gave €19bn to support Kyiv"

https://www.theguardian.com/world/2025/feb/24/eu-spends-more-russian-oil-gas-than-financial-aid-ukraine-report
Citera
2025-02-26, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Läser du denna bok låter det inte lika simpelt med kärnvapenkrig även fast jag vill hoppas du har mer rätt i dina beräkningar.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kriget-som-raderar-ut-jorden-pa-72-minuter/

Har redan läst.

Rent löjl.

Hon hittar på att 5 miljarder människor kommer att dö.

Matematiskt sett, ett klapp-mongo resonemang.

Säg att det finns 10 000 kärnvapenmissiler.

Då ska varje missil ta död på en halv miljon människor?

Så många stora folkansamlingar finns inte.

Enbart för att slå ut 90% av alla människor i Sverige (om man inte hinner springa till ett skyddsrum) krävs minst 500 kärnvapenmissiler, kanske 1000. För att slå ut 90% av alla människor i ett glesbefolkat USA? 50 000 missiler.

Sluta nu med era jävla fånerier.
Citera
2025-02-26, 23:41
Bannlyst
Citat:
En liten artikel om Rysslands export av olja och gas till EU. Så EU sanktionerar skuggflottan men köper samtidigt stora mängder olja och gas ifrån Ryssland. Dubbelmoral.

"EU spends more on Russian oil and gas than financial aid to Ukraine – report"

"Europe estimated to have bought €22bn of fossil fuels from Russia in 2024 but gave €19bn to support Kyiv"

https://www.theguardian.com/world/2025/feb/24/eu-spends-more-russian-oil-gas-than-financial-aid-ukraine-report

Fortfarande. Import av olja och gas från ryzzhelvetet till EU är nu nere på en sjättedel av vad den var 2021.

Alla värden, alla siffror som du anger, avseende hur mycket olja och gas som EU köper, var 6 ggr högre för 4 år sedan.

Och sen behöver man också hålla i minnet att ryssen på sin höjd går jämnt upp idag, på sin försäljning. Man har nämligen fått en ny. obehaglig ”drönarskatt” på 10-15%. Eftersom ryska raffinaderier i allt högre utsträckning används som luftförsvar, för att stoppa ukrainska drönare, Himars och Atacms.

Dubbelmoralen? Att Norge ökat intäkterna med ett par hundra miljarder. Efter att dom ersatt rysshelvetets leveranser av olja och gas.

Dom pengarna ska naturligtvis till Ukraina.
Senast redigerad av Specsavers65 2025-02-26 kl. 23:46.
Citera
2025-02-26, 23:46
Medlem
Snapcounts avatar
Trump administrationen fortsätter att visa sin "vänskap" till Eu :

USAs utenriksminister Marco Rubio avlyste møte med EUs utenrikssjef Kaja Kallas onsdag, og det etter at hun hadde ankommet Washington
.
Avlysningen ble kun begrunnet med «endringer i timeplanen», det ble ikke gitt ytterligere forklaring etter det nyhetsbyrået DPA erfarer. Det amerikanske utenriksdepartementet har ikke gitt noen offentlig informasjon om hvorfor møtet ble avlyst.

EU var delaktig i å hindre at et russiskvennlig resolusjonsforslag om Ukraina-krigen som USA hadde utarbeidet, ble vedtatt i FNs hovedforsamling tidligere denne uken.

Kallas kritiserte også nylig Trumps plan for å få slutt på Ukraina-krigen og kalte den for en «skitten avtale».

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2025/02/26/196069724/usas-utenriksminister-avlyste-mote-med-eus-utenrikssjef-pa-kort-varsel
Citera
2025-02-27, 00:02
Medlem
Citat:
Fortfarande. Import av olja och gas från ryzzhelvetet till EU är nu nere på en sjättedel av vad den var 2021.

Alla värden, alla siffror som du anger, avseende hur mycket olja och gas som EU köper, var 6 ggr högre för 4 år sedan.

Och sen behöver man också hålla i minnet att ryssen på sin höjd går jämnt upp idag, på sin försäljning. Man har nämligen fått en ny. obehaglig ”drönarskatt” på 10-15%. Eftersom ryska raffinaderier i allt högre utsträckning används som luftförsvar, för att stoppa ukrainska drönare, Himars och Atacms.

Dubbelmoralen? Att Norge ökat intäkterna med ett par hundra miljarder. Efter att dom ersatt rysshelvetets leveranser av olja och gas.

Dom pengarna ska naturligtvis till Ukraina.

Och de pengarna hamnar inte i Ukraina. Norge har skänkt minst i hela Europa till Ukraina samtidigt som de badar i ryska oljepengar. Importen till EU kommer säkert öka när fredsavtalet är på plats. Och annars har de andra länder de kan exportera till som kommer ha ett ökat behov av gas och olja.
Citera
2025-02-27, 00:13
Bannlyst
Citat:
Och de pengarna hamnar inte i Ukraina. Norge har skänkt minst i hela Europa till Ukraina samtidigt som de badar i ryska oljepengar. Importen till EU kommer säkert öka när fredsavtalet är på plats. Och annars har de andra länder de kan exportera till som kommer ha ett ökat behov av gas och olja.

Men det är väl bra? Eller bättre?

Det är naturligtvis bättre att Norge badar i ryska oljepengar än att Rysshelvetet badar i ryska oljepengar. Det trodde jag att alla tog för självklart.

Du har fortfarande inte redogjort för, eller kastat fram dina argument för att EU:s import av olja och gas skulle påverkas av något fredsavtal. Hur ser det orsakssambandet ut?

Och hur löser ryssfittorna logistiken? Rysshelvetet, som bara kan frakta olja och gas i gamla rostiga likkistor. Som bryts av på mitten så fort de ska ut på ett vatten som är liiite stormigare än mitt tandborstsglas.
Senast redigerad av Specsavers65 2025-02-27 kl. 00:15.
Citera
2025-02-27, 00:15
Medlem
Citat:
Om du läser mitt inlägg en gång till, så kanske du märker skrivningen ”som mest”.

Jag tog alltså i. För att bevisa min point.

Ok, jag förstår, jag vill bara tydliggöra att även om kärnvapen är hemskt så är de inte så farliga som folk tror om man inte råkar vara precis vid nedslagsplatsen.

Lite som ryssarna i tråden som tror stt en rysk glidbomb slår ut ett helt kvarter när de i verkligheten slår ut en byggnad eller del av ett större flerbostadshus. Samma gäller såklart västerländska bomber.
Citera
2025-02-27, 00:18
Medlem
På slagfältet ser det allt bättre ut för Ukraina. Bögimperiet vacklar och behöver hjälp av MAGA-Trumpeten men han kan inte göra något för att rädda HBTQ.

Denis Davydov kom med kvällens rapport som bekräftar att Ukraina förutom söder om Pokrovsk även gått till motanfall och driver bort Pride-styrkorna från Toretsk.

Det är en sensationell utveckling.

Undra på att Ryzzbögarna vill att Zelensky avgår och tror man kan förhandla fram en SEGER. Det är PATT förlåt PATETISKT!

Ett krig startades till ingen nytta.
Citera
2025-02-27, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Det kostar för aspie-lenskyj att kaxa mot en supermakt!

Gör det?

Det kostar ännu mer för Ryssland, att ge sig på Europas fattigaste land. Vilket är lite märkligt, eftersom Bryssel medvetet enligt uppgift var världens näst största och bästa vapenmakt, åtminstone dagen innan de invaderade Ukraina. Idag är de inte ens näst bästa krigsmakt i Ryssland.

Om en vecka har ukrainarna ockuperat kursk i 6 månader. 6 månader. Och Putin krävde att ukrainarna skulle vara utkörda på mindre än 3 veckor.

Vilken värdelös clown putin är, är han inte?

🤡🤡🤡🤡😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in