Citat:
Ursprungligen postat av
LetMomSleep
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/nytt-tak-foreslas-for-socialbidrag
Förslaget innebär att summan av bidrag, ersättningar och försörjningsstöd som ett hushåll kan få, aldrig ska uppgå till mer än 80 procent av vad man skulle ha fått med en lön på 22 000 kronor.
Hur mycket vanligare kommer separationer/sönderslagna familjer bli i den gruppen om detta förslag blir verklighet?
Jag säger som någon annan skrev tidigare i tråden att undra om det är bidragen som är för höga eller om det är lönerna som är för låga?
Med tanke på att jag har fakta på vad a-kassa och pensioneringen är på för nivåer i våran nordiska länder så bra jag slutsatsen att vi tjänar fruktansvärt dåligt med pengar i Sverige i löner.
Har inte nog med det utan vi har dessutom bland Europas sämsta pensioner och även bidrag.
Då har vi knappt gott snart två veckor sedan det där hemska massmordet i Örebro där vi just fick se facit vad som händer när man pressar människor genom ekonomiska straff för de inte dansar efter borgarnas pipa.
Hur vore det om man kunde läsa någonting positivt av den här satans förbannade tidö regeringen? Hela tiden ska det bara vara nya grejer att jag ska gnälla på arbetslösa jag ska ner med bidragen och lönerna är för höga och man ska pensioneras när man är äldre
Bara piska men inga morötter.