2025-02-25, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Spelar väl ingen roll vad du är?
Vit, svart, jude, muslim, kristen, bög, flata, transa eller en jävla gurka! Man ska väl för helvete inte kränka eller förnedra någon! Spelar ingen roll om man tycker någon är äcklig eller inte gillar en religion i sig, man visar väl alla respekt ändå!

Klart det spelar roll. Att hävda att det är äckligt med dragqueens är inte alls jämförbart med att säga att bögar eller för den delen transpersoner är äckliga, även om personen som säger det tycker det sistnämnda om transpersoner. Att ägna sig åt drag är liksom en form av underhållning där utstyrseln är kopplat till framförandet. Att slänga ur sig att dragqueens är äckliga är enligt mig mer jämförbart att slänga ur sig samma åsikt om t.ex. gothare än homosexuella.
Senast redigerad av Chinisan 2025-02-25 kl. 18:53.
Citera
2025-02-25, 19:17
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinisan
Enligt mig är det en skapligt skillnad på att kalla raggare för vidriga och att kalla homosexuella för detsamma. Tror aldrig att jag sjläv uttryckt mig så om några som tillhör någon subkultur och tycker inte att man bör uttrycka sig på det sättet heller.
Män i drag är dock inte nödvändigtvis homosexuella. Därför kan man inte räkna dem som en folkgrupp.
Manliga frisörer har en stor överrepresentation av bögar, givetvis bör man kunna kritisera yrkesgruppen utan att det är ett hatbrott ?
Citera
2025-02-25, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Precis egentligen är inte drags transor. Men transor är inte heller egentligen en folkgrupp. Ändå skyddas dom av hmf-lagen för transor. Läs inlägget på sidan 2 av disuse.

Att HBT-personer omfattas av HMF är egentligen inte så konstigt. Att du är homo-, bi- eller transexuell är ju något du föds till och i allra högsta grad en grupper som man kan hetsa mot samt förfölja. Det märkliga är ju att sedan drags nu tycks ingå här trots att det snarare är ett artistiskt uttryck med en viss utstyrsel.
Citera
2025-02-25, 19:19
Medlem
nidbilds avatar
Dessa indoktrinerade WOKE vänstermänniskorna blir kränkta över allting, helt otroligt.
Citera
2025-02-25, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Män i drag är dock inte nödvändigtvis homosexuella. Därför kan man inte räkna dem som en folkgrupp. Manliga frisörer har en stor överrepresentation av bögar, givetvis bör man kunna kritisera yrkesgruppen utan att det är ett hatbrott ?

Precis, drags är ju snarare ett konstnäligt uttryckt med en viss utstyrsel. Därför blir det enligt mig väldigt märkligt om man kan åka dit för HMF för att man anser att dragqueens är äckliga, fula, vidriga eller vad man nu anser. Att många nu även är homosexuella spelar enligt mig mindre roll.
Citera
2025-02-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Dragqueens är inte nödvändigtvis samma sak som transor dock och man har väl ändå rätt att tycka det är äckligt.
Hur ömtålig är ens maskulinitet om man får äckelkänslor av drag som är en typ av underhållningsform som människor sysslat med i århundraden. Ingen sa ett ord när Babsan, After Dark mfl höll på. Det sågs som lågintelligent underhållning för pöbeln. Helt plötsligt låtsas folk som du att hela civilisationen står på spel för att några män vill spexa i kvinnokläder. Man kan kritisera drag för att vara extremt kass och infantil ”konst” men där går gränsen. Att äcklas säger mer om din besatthet av sexualitet och sexualisering av barn än om spexandet på scen.
Citera
2025-02-25, 19:35
Medlem
Jag fattar faktiskt ingenting. Trodde verkligen att man fick kommentera vad man äcklas av. Visst skulle man kunna bryta mot community-regler om att hålla god ton, och på så sätt ta bort inlägget. Men åtal låter extremt.
Senast redigerad av KallesKulor 2025-02-25 kl. 19:38.
Citera
2025-02-25, 19:41
Medlem
Mycket bra är så trött på alla idioterna som inte tillför nånting utan bara förstör möjligheterna till allmän diskussion.
Citera
2025-02-25, 19:44
Medlem
Varför är det annorlunda att jag säger" fy fan vad ävkligt" när jag ser en fet man jämför med en fet transa/dragquen?
Citera
2025-02-25, 19:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Hur ömtålig är ens maskulinitet om man får äckelkänslor av drag som är en typ av underhållningsform som människor sysslat med i århundraden. Ingen sa ett ord när Babsan, After Dark mfl höll på. Det sågs som lågintelligent underhållning för pöbeln. Helt plötsligt låtsas folk som du att hela civilisationen står på spel för att några män vill spexa i kvinnokläder. Man kan kritisera drag för att vara extremt kass och infantil ”konst” men där går gränsen. Att äcklas säger mer om din besatthet av sexualitet och sexualisering av barn än om spexandet på scen.

Fast After Dark och Babsan är inte besatta av att få vara nära barn och "läsa sagor" för dem. After Dark och Babsan har inte artistnamn som "Shameless Whinewhore". Kan du säga detsamma om D&D? Dessutom är det en sak att tycka att det är töntigt att anse det vara äckligt och en helt annan att bestraffa det.
Citera
2025-02-25, 20:19
Medlem
Klockrent.
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det är klart att man måste skydda allting äckligt, främmande och avvikande eftersom annars kan de/utövarna få veta vad man egentligen anser om det. Och de ska ju leva sina liv i tron att deras livsstil är helt normal, på samma nivå som "normen" som i princip gör sig själv och inte behöver någon lag eller censur för att blomstra.
Citera
2025-02-25, 20:21
Medlem
Det är väl ingen som bryr sig när det är en vuxen myndig publik som har fått välja själva. Men att lura dit ungar i publiken är minst sagt perverst.
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in