Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Jo, man får ta det med en nypa salt. De kan ju inte bara ha släppt hennes "fall" när hon inte hade ADHD, utan då hade de rimligen utrett Bipolär sjukdom och Asperger och kikat på olika personlighetsstörningar, att hon skulle vara fullt frisk är stört omöjligt, även om hon säkert blir sju resor värre på fyllan. Är ju någon självmedicinering hon pysslar med. Kan dock tänka mig att hon håller sig undan psykiatrin de sjukaste individerna gör gärna det. Noll sjukdomsinsikt.
Man utreder utifrån remitterad frågeställning. Det är jävligt dumt för om man som Pia tex vill utredas för adhd, utreder de för adhd.....inget annat . Enda gången det kan bli "multi utredning" är vid tex tvångsvård
Har suttit och skrivit remisser för npf i så många år nu. Jag brukar helgardera och skriva på frågeställningen: adhd, autismspektra samtliga diagnoser, depression, GAD, ångest, borderline, ocd, ptsd hela bunten.
Det enda jag inte skrivit är narcissism och personlighetsstörning för just de personerna landar sällan i mitt knä på jobbet.
Vet att en som utreddes för adhd (min kompis svåger) kom ut utan adhd - diagnos men med orden "du uppfyller inte alla kriterier för adhd däremot skulle jag i dagsläget kunna skriva narcissism som diagnos, vill du det?"
Nope...för narcissister vill inte ha några diagnoser