Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-24, 21:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
ok Palestina konflikten och ockupation, men det är ju lite ett annat läge ändå med terrorism och dylikt. Har de nåt annat kuckelimuck med Ryssland?
De har ju hattat rätt mycket fram och tillbaka i sina relationer till Ryssland (och Ukraina) de senaste åren.

Men ok, jag tror att Israels röst emot främst beror på att USA röstade emot efter att Netanyahu nyligen kallat Trump "den största vän Israel haft i Vita huset", eller hur det nu var han uttryckte sig.
Citera
2025-02-24, 21:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja inte var det med hänsyn till alla de Ukrainska judarna i alla fall.
Nej, det har ingenting med ukrainska judar att göra.
Citera
2025-02-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Intressant. Ska inte finns ens så många Ukrainska soldater där.
Såvida de inte dött och återuppstått flera gånger.

Vem är det som har visat den rapporten?
Jag vill gärna läsa källa och se själv.

Du länkar tack.

1. Här har du en googlingsbar källa som är daterad ca. 1 vecka tillbaka och då håller ca. 10 dagar gammal data. 10x500 = 5000 61310+5000 = 66310 dvs. närmare 70k.

"In total, the Ukrainian military lost 61310 in battles in the Russian Kursk region. This is the high price that the Kiev regime is paying for its hopes to exchange the small part of the captured Russian soil to some lost areas in the Donbass. However, Zelensky’s wet dreams are unlikely to come true. Moscow made it clear that the Ukrainian military in the Kursk region will be destroyed. On February 17th, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov, who came to Riyadh for the upcoming negotiations with the US delegation, highlighted that there will be no territorial concessions to Ukraine:"
https://www.southfront.press/kursk-trap-springing-ukrainians-lost-strategically-important-stronghold-north-of-sudzha-18/
För småbarnen i tråden är det PG-18 då det är väldigt mycket splatter, gore m.m. i källmaterialet så som stela Ukrainska lik, massvis med Ukrainska lik som inte begravts sedan sommaren (kan ni fatta det?). m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av Area55
1. Det är inte helt otroligt, att Kina avbryter. Om det ska kallas sanktioner är jag osäker på. Spelar det någon roll?

2. Om reserven krymper. Hur kan den då växa? Ett ekonomiskt trick jag behöver lära mig.
Det finns en gammal gåta, som går i samma tecken.
Vad är det som växer, ju mer du tar av det?

Kan du den? Fuska inte med google nu!

1. Reserven växer, Moscow times har bara tittat på ett konto. Vidare gräver Ryssland upp ca. 300-400 ton guld varje år, så era data är totalt infantila.

2. Det där är bara pipe-dreams som anges någonannanstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Se siffror på några tusen medan Ryss/Nordkoreanska siffrorna är på ett annat 10 tusentals!

Ukraina är överlägsna gällande drönare och mobil krigföring!

1. Det finns inga Nordkoreaner i det nuvarande kriget, det är bara Zelenskijs bortförklaringar.

2. Ukraina är typ sämst på mobil krigföring och deras drönare är långt från imponerande.
Citera
2025-02-24, 21:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Putin is holding a meeting on rare earth metals right now, — Russian media

Russia would be ready to offer the US the opportunity to work together in the field of rare earth metals, including those located in the captured Ukrainian territories, — Putin

🟠 Russia is ready to supply 2 million tons of aluminum to the US market, which would stabilize prices;
🟠 Zelenskyy has no chance of winning the elections, they are zero, unless they are grossly rigged. His rating is half that of Zaluzhny;
🟠 Zelenskyy's resignation from the presidency is in Ukraine's favor;
🟠 The proposal is good, we are not against it. We would cut our military budget by 50%, and the US would cut it by 50%, China could join us;
🟠 Europe's participation in the negotiation process on Ukraine is in demand;
🟠 Trump wants to improve Ukraine.

https://t.me/warinukraineua/11882
Hm. Om detta stämmer är det ju dynamit. Telegram-källa... Det skulle fan inte förvåna mig om Trump skulle ta i hand på det där. Ryssland och USA i nån sorts affärsmässig allians. Sci-fi.
Men jag gillar biten om att halvera militärbudgeten, och att Europa måste delta i förhandlingarna.

Hur man sen tvingar Ukraina att kapitulera är en helt annan fråga.
Citera
2025-02-24, 21:40
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Forbes om Cirkus Z och cirkusdirektören KGB-Putins demilitarisering av ryska clownarmén.

Cirkus Z förlitar sig på civila bilar, åsnor och hästar.

And to be clear, many Russians are walking—or limping—into the fight. Increasingly bereft of modern vehicles, Russian infantry now routinely attack on foot. The luckier ones ride into battle in civilian compact cars. Only the absolute luckiest can count on modern armored transportation.

Meanwhile, Russian logisticians are equally short of motor transport—and have taken to resupplying combat formations via donkey. Horses are also making more appearances on the Russian side of the front line.

No, The Russians Aren’t Yet Riding Hoverboards Into Battle. Yes, They Are Deploying A Lot Of Donkeys.
There’s no denying Russia is running low on modern armored vehicles.

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2025/02/24/no-the-russians-arent-yet-riding-hoverboards-into-battle-yes-they-are-deploying-a-lot-of-donkeys/
Citera
2025-02-24, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det som skrämmer Ukrainska pojkar mest är inte ryssar utan att Z-regimen ska tvångsrekrytera dem och skicka dem in i döden helt utan rim och reson.

Är det? Det tror inte jag. Eller, jag är helt säker på att det som skrämmer ukrainska pojkar och flickor mest, det är att ryska sexualsadister till soldater, ska skära av dem könsorganen, göra ”rosen” på pojkarna, medan dom fortfarande lever. Spräcka sönder underliv eller analöppningen på småflickor med en sopkvast eller ett basebollträ, eller skära upp magen på dem med bajonetten på sin ryska kalashnikov.

Du vet, svinerier och bestialiteter som endast du och andra vrickade ryss-fittor kan få er att utföra på oskyldiga barn. För att ni kan. Och för att ni gillar det.

Det är jag helt säker på skrämmer ukrainska pojkar och flickor mest.
Senast redigerad av Specsavers65 2025-02-24 kl. 21:46.
Citera
2025-02-24, 21:44
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Hej på er.

Tänkte dela med mig av en rysk killes nyktra syn på Ryssland och många frågor kopplade till Ryssland och 3 år av krig.

Han pratar bl a om:
Att Putin ville avnazificera och avmilitarisera. På några dagar….max 2 veckor. Man misslyckas totalt och retirerar tillbaka.
Ryssland tvångsmobilicerar.
2023. Ukraina misslyckas med motoffensiven. Prigge vill ta Kreml. Putin flyr. Ukraina startar attacker på djupet i Ryssland. LV saknas, p g a bedrägerier.
2024. Ukraina gör motattack i Kursk och är fortfarande kvar.
Nu anser han att det är stalemate. Ingen har kraften att göra något avgörande.
Ukrainas ekonomi har krympt med 30%. Städer är utplånade(han skäms).
David mot Goliat och Ukraina är förenats mot Ryssland. Av en stark ledare.

Ukraina, förlåt oss för vad vi gjort mot er….

Ryssland.
Påverkan på Rysslands ekonomin är fallerande.
Döda. 100 000 tusentals döda. Sorgen i Ryssland är bedövande.
Militärekonomin har ökat med 40%
Den civila ekonomin har minskat 35%
Över 600 miljarder dollar i guld, silver och diamanter. Plus annat. 50% har frysts av väst.
Räntan ligger på 21%
Handelsbalansens har sjunkit till nära 0.
Kol, stål, papper och trä industrin håller på att kollapsa. Massarbetslöshet startar.
Sammanfattning. Rysk ekonomi är en total katastrof, här och nu.

Rysslands roll i världen.
Narrativet som sprids är att Ryssland är stort och starkt. Verkligheten är tvärtom.
Ryska armén har fallerat.
Ryssland har tappat många marknader. Utkastade.Ryssland som världsledare är borta.
”Om man inte kan slå Ukraina, vem kan man då slå?”
Putin ber idag USA om hjälp. Samma land som man under 3 år har hackat på. Nu ska USA hjälpa Ryssland med fredsförhandlingar.
Turkiet. Hjälper inte Ryssland sedan 1 år tillbaka.
Kina. Har slutat köpa olja.
Syrien. Tappade man.
Rysslands förhållande till Nordkorea….Putin var tvungen att flyga till NK och skriva ett alliansavtal.
10000 soldater kom som ett resultat av avtalet. Men nu är de borta.

Krigets påverkan på det ryska samhället:
Barnen. Ryska staten indoktrinerar barnen i skolan. 5 åringar sjunger patriotiska sånger…
Ryska soldater som kommer hem, har pts och ingen aning om vad och varför de mår dåligt. Dessa kommer hem med vapen och är trasiga människor.
Inga barn föds längre. Det finns ingen framtid i Ryssland.
Ryska armén, efter kriget. Återgång till korruption. Som förut.
Förr fanns samhället som stöd och hjälp. Detta har ändrats. Nu får var och en klara sig själv.
Ryssarna slår ifrån sig kriget.

Framtiden
Ukraina kommer att glänsa. De har stöd av Europa.
Ryssland kommer att vara i elände. Varje ryss kommer att få känna av detta.

https://www.youtube.com/live/lvRQQH_s34Y?si=dacn3wrF5HwlLzXX
Citera
2025-02-24, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hm. Om detta stämmer är det ju dynamit. Telegram-källa... Det skulle fan inte förvåna mig om Trump skulle ta i hand på det där. Ryssland och USA i nån sorts affärsmässig allians. Sci-fi.
Men jag gillar biten om att halvera militärbudgeten, och att Europa måste delta i förhandlingarna.

Ja, det blir jättebra. Trump clownen som bara för ett par år sedan var starkt negativ, för att inte säga ärkekritisk mot att Europa köpte olja och gas av Ryssland. Nu ska han sko sig på aluminium. Från samma skithålsland.

Det svänger fort i Trump-hockey!

🤡🤡🤡🤡😎
Senast redigerad av Specsavers65 2025-02-24 kl. 22:30.
Citera
2025-02-24, 21:45
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Hm, det var kryptiskt. "Uppenbart"? Inte direkt. Jag tror som sagt att Trump vill locka Putin till förhandlingsbordet. Morötter till Putin och piska för Zelensky.
Locka var rätta ordet👍
Trumt har ryckt in hullingen ordentligt på Putin, hur han ska kunna säga nej till några av Zelenskyj och Eu,s krav blir intressant inte minst hur Trumps reaktion blir då, som näst intill förnedrat sig i krypandet för Putin. Tufft för Zelenskyj sista tiden men Putin har har det verkligt tuffa framför sig.

Efter att Trump smörjt ut honom kan han inte krypa ner i hålet igen.
Senast redigerad av Taggad 2025-02-24 kl. 21:51.
Citera
2025-02-24, 21:46
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Även United24Media bekräftar en del av detta. Hittar dock inte någon artikel om det på TASS så det måste finnas på någon annan kanal? Ja vi får se?

Putin said that Russia is ready to cooperate with the United States on rare earth metals, particularly in the occupied part of the Donetsk region.

His words were quoted by TASS. Earlier, US President Donald Trump stated that the United States is interested in rare earth metals in Russian territories.

Additionally, the Russian President announced his readiness to supply two million tons of aluminum to the US market and suggested “thinking about joint work between Russia and the United States on aluminum production, for example, in the Krasnoyarsk Territory.”

https://t.me/United24media/29408
Citera
2025-02-24, 21:47
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Ryssland har förlorat och ursvage ryske clownen KGB-Putins enda hopp är Trump.

'Putin bet the farm' on Trump's deal, Russia will collapse if he can't secure it | Former MI6 boss
https://www.youtube.com/watch?v=M3GWOxabSR8
Citera
2025-02-24, 21:48
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Joe Briben hade ingen vilja att lösa kriget i Ukraina som President Donald J. Trump har.

Briben ?
Är det kodord för den ryska agenten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in