Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Nigeria, afrikas folkrikaste nation, röstade för. Niger röstade emot.
Enligt rösträkningen ska flera länder inte röstat öht. Exempelvis Afghanistan, Turkmenistan och Venezuela. Någon som vet varför länder avstod från att rösta?
x.com/JimmySecUK/status/1894067622288732480
Dom som lägger ner sina röster eller (medvetet) uteblir, när det tex skulle röstas idag om en resolution angående Ukraina och den ryska attacken/ockupationen
-gör nog ofta det för att de inte vill uppröra vare sig den ena eller den andra.
Tex av skäl som att man har nära band/beroenden till båda sidor.
Kina brukar tex ofta lägga ner sin röst och jag tror det är så enkelt som jag nämnde i ovan.
Med andra ord, urvattnat och inte så hederligt längre.
Sedan utövas även press på "mindre nationer". Vilket då kan leda till att man väljer lägga ner rösten istället för att gå så långt som att neka. Som en typ av "diplomati".
Och kanske ska jag inte vara för hård mot Israel som jag nyss var... att jag blev besviken att de röstade MOT Ukrainas text/resolution..
för de är i beroendeställning till USA och alla vet hur infekterat det är i deras område
och Trump är en mycket, mycket bestraffande och otrevlig gubbstrutt. Så det kan ha varit för att hålla sig väl med honom..
Sedan vet jag att Ukraina röstade emot Israel för en tid sedan i en fråga/resolution
så detta kan även vara ett "svar" på det.