Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-24, 20:29
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Det är ukrainare man matar kvarnen med.
Hundratusentals ukrainare har dött och moralen är på botten. Miljontals som flydde från krigets helvete har mot förmodan inte återvänt hem. Detta utgör ett problem för Ukraina och dess västerländska stödjare i detta krig: de kan inte få tag på tillräckligt många män för att mata köttkvarnen.
Det är ukrainare som skickas till slakt.

2 frågor
Med dina siffror och insikt.
1. Vem fan är det som krigar då? Alla är ju döda.
2. Varför är inte ryssen i Kiev nu? Walk in the park.

Eller sitter du och ljuger?
Citera
2025-02-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
2 frågor
Med dina siffror och insikt.
1. Vem fan är det som krigar då? Alla är ju döda.
2. Varför är inte ryssen i Kiev nu? Walk in the park.

Eller sitter du och ljuger?

Ja han ljuger totalt finns massor av klipp på dassrikets kamikaze attacker bara MadMax och Ladas skriker skyhöga förluster.
Citera
2025-02-24, 20:36
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
USA, Ryssland och Nordkorea står på samma sida i en sådan här fråga.

Det här var inget jag kunde ana för tre år sedan, när detta krig startade.

Det här kan betyda att USA och Ryssland har inlett något typ av samarbete (som vi aldrig kommer få reda på). USA ser nog inte Ryssland som något direkt hot mot dem utan vill fokusera helt och hållet på Kina.

Svenska politiker kanske bör hålla käften från och med nu för att inte reta upp Trump.

Trump verkar köra på stenhårt nu
Citera
2025-02-24, 20:37
Medlem
✊ Incoming German Chancellor Friedrich Merz said Ukraine must win the war and liberate all occupied territory from Russia, stating it will be his top priority.
Taurus cruise missiles with a 500km range will be striking Russians this year. Guaranteed.

https://x.com/igorsushko/status/1893969447624519954?t=Q6row_MZZY_dnLxMCe5bdw&s=19

Kloaken RyZZland får passa sig.
Citera
2025-02-24, 20:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Som en av UKs högsta politiker så bör han identifiera ett brittiskt nationellt intresse istället för att låta USAs neokonservativa deep state definiera vilken politik han ska driva.

Men som UK neokon deep state, känner han väl sig mer hemma där.
Nu var min egentliga fråga. Om inte Biden eller Trump. Vem då?
Sanders?
Citera
2025-02-24, 20:41
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Det är ukrainare man matar kvarnen med.
Hundratusentals ukrainare har dött och moralen är på botten. Miljontals som flydde från krigets helvete har mot förmodan inte återvänt hem. Detta utgör ett problem för Ukraina och dess västerländska stödjare i detta krig: de kan inte få tag på tillräckligt många män för att mata köttkvarnen.
Det är ukrainare som skickas till slakt.

Är du ens medveten om att det främst är kvinnor och barn som flydde landet?

https://www.sverigeforunhcr.se/blogg/fakta-siffror-unhcr-ukraina?utm_source=chatgpt.com

Du är inte den skarpaste kniven i denna tråd får man säga!
Citera
2025-02-24, 20:53
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Nigeria, afrikas folkrikaste nation, röstade för. Niger röstade emot.

Enligt rösträkningen ska flera länder inte röstat öht. Exempelvis Afghanistan, Turkmenistan och Venezuela. Någon som vet varför länder avstod från att rösta?

x.com/JimmySecUK/status/1894067622288732480

Dom som lägger ner sina röster eller (medvetet) uteblir, när det tex skulle röstas idag om en resolution angående Ukraina och den ryska attacken/ockupationen
-gör nog ofta det för att de inte vill uppröra vare sig den ena eller den andra.
Tex av skäl som att man har nära band/beroenden till båda sidor.

Kina brukar tex ofta lägga ner sin röst och jag tror det är så enkelt som jag nämnde i ovan.
Med andra ord, urvattnat och inte så hederligt längre.

Sedan utövas även press på "mindre nationer". Vilket då kan leda till att man väljer lägga ner rösten istället för att gå så långt som att neka. Som en typ av "diplomati".

Och kanske ska jag inte vara för hård mot Israel som jag nyss var... att jag blev besviken att de röstade MOT Ukrainas text/resolution..
för de är i beroendeställning till USA och alla vet hur infekterat det är i deras område
och Trump är en mycket, mycket bestraffande och otrevlig gubbstrutt. Så det kan ha varit för att hålla sig väl med honom..

Sedan vet jag att Ukraina röstade emot Israel för en tid sedan i en fråga/resolution
så detta kan även vara ett "svar" på det.
Citera
2025-02-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Men som UK neokon deep state, känner han väl sig mer hemma där.
Nu var min egentliga fråga. Om inte Biden eller Trump. Vem då?
Sanders?

Joe Briben hade ingen vilja att lösa kriget i Ukraina som President Donald J. Trump har.
Citera
2025-02-24, 20:55
Medlem
Nu accepterar Putin europeiska fredsbevarande styrkor enligt Trump.

"Putins tvärvändning: Säger ja till fredsbevarande styrkor i Ukraina"

"Rysslands president Vladimir Putin gör en tvärvändning – och accepterar europeiska fredsbevarande styrkor i Ukraina.
Det hävdar Donald Trump.

– Han vill inte ha ett världskrig, säger presidenten."

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putins-tvarvandning-sager-ja-till--fredsbevarande-styrkor-i-ukraina/
Citera
2025-02-24, 20:56
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Terra Ops nya video.

Videodokumentation på rysk shashlyk. Ryska undermänniskor grillas av drönare men enligt trådens mytomaner dör inga ryssar i Ukraina.

ENG.VER. Enemy infantry attempting to cross the field, but are forced to hide from FPV. Kharkiv dir.
https://www.youtube.com/watch?v=Z5qDMaZJeE0
Citera
2025-02-24, 20:59
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Resolutionen är inte bindande. Vackra ord bara.

The resolution passed with 93 votes in favour. The US and Russia were two of 18 votes against. China abstained, alongside 64 other countries.

https://www.ft.com/content/d0f3547c-3fa0-405c-a4c0-8296a5ba08b9

Det klart att spionen Krasnov hänger med på Putins sida!

Vilket rent äckel han är, han borde borde hängas i en lyktstolpe som den spion han är!
Citera
2025-02-24, 21:01
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Dom som lägger ner sina röster eller (medvetet) uteblir, när det tex skulle röstas idag om en resolution angående Ukraina och den ryska attacken/ockupationen
-gör nog ofta det för att de inte vill uppröra vare sig den ena eller den andra.
Tex av skäl som att man har nära band/beroenden till båda sidor.

Kina brukar tex ofta lägga ner sin röst och jag tror det är så enkelt som jag nämnde i ovan.
Med andra ord, urvattnat och inte så hederligt längre.

Sedan utövas även press på "mindre nationer". Vilket då kan leda till att man väljer lägga ner rösten istället för att gå så långt som att neka. Som en typ av "diplomati".

Och kanske ska jag inte vara för hård mot Israel som jag nyss var... att jag blev besviken att de röstade MOT Ukrainas text/resolution..
för de är i beroendeställning till USA och alla vet hur infekterat det är i deras område
och Trump är en mycket, mycket bestraffande och otrevlig gubbstrutt. Så det kan ha varit för att hålla sig väl med honom..

Sedan vet jag att Ukraina röstade emot Israel för en tid sedan i en fråga/resolution
så detta kan även vara ett "svar" på det.

Det var en udda grupp av länder som var frånvarande idag. Kanske en ren tillfällighet, kanske något annat som låg bakom att Azerbajdzjan, Georgien, Afghanistan, Turkmenistan och Venezuela valde att inte rösta öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in